Gå til innhold

Ville du brukt en overvektig personlig trener?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Burde ikke de være gode forbilder og være slanke?

Anonymous poster hash: 83956...382

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke, jeg ville brukt en persoblig trener som har erfaring i det jeg har som mål. Kjenner en personlig trener som er full av bol, jeg kunne ikke ansatt han hvertfall.

• Liker 2
Skrevet

Om jeg skal ha personlig trener, så er det for å trene, ikke for å slanke meg. Det gjør derfor ingenting om vedkommende er overvektig, så lenge vedkommende kan teknikken på det jeg ønsker å trene.

Har en tjukk kompis som er sykt mye flinkere og sterkere enn meg i styrketrening - jeg lærer mye heller av han enn av et tynt "forbilde" med sprettrumpe. Å være sunn trenger jeg ikke et forbilde til.

• Liker 13
Skrevet

Fins det? Hadde vært utrolig ironisk isåfall

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, for å skulle være helt ærlig, så nei. Det vil si, om jeg skulle velge selv, så hadde jeg valgt en slank en. Men igjen, om personen bare er litt småtjukk, og vil være den størrelsen, altså at hun/han trives med den vekten og ikke har lyst til å gå ned, men hadde klart det om den ville hadde det vært litt annerledes, men igjen, dette er jo ikke noe man kan snakke med heller.

Er faktisk lettere for menn å få kunder som pt også. De fleste menn vil helst ha mannlig trener, og med kvinnene er det litt 50/50 hvilket kjønn de vil ha. (Om de skulle valgt pt på en rekke, så blir som oftest de mannlige valgt)

Jeg er så heldig å ha min egen personlige personlige trener :)

Anonymous poster hash: 73052...4e7

• Liker 1
Skrevet

På sentrene jeg frekventerer er det mange personlige trenere som er slanke og har typiske «fitness-kropper». Min personlige trener veier 120 kilo og har en spisskompetanse som ingen av de andre har. For min del var han den eneste det var aktuelt å bruke penger på å få trene med.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at alle personlige trenere er interessert i trening og en sunn livsstil, og man kan godt være sunn i en stor kropp, så ja, det kunne jeg.

Anonymous poster hash: a34ae...d21
  • Liker 3
Skrevet

På sentrene jeg frekventerer er det mange personlige trenere som er slanke og har typiske «fitness-kropper». Min personlige trener veier 120 kilo og har en spisskompetanse som ingen av de andre har. For min del var han den eneste det var aktuelt å bruke penger på å få trene med.

Er vel mer muskler enn fett det da

Skrevet

Er vel mer muskler enn fett det da

Definitivt, han er styrkeløfter. Derfor han har på ingen måte en typisk «fitness-kropp», og for et utrent øye kan han sikkert fremstå som overvektig.

Poenget mitt er for øvrig at man bør velge personlig trener ut fra den kompetansen man er ute etter, uavhengig av hvordan kroppene deres ser ut.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Haha hæ? Kan man ikke være et godt forbilde som personlig trener hvis man ikke er slank? Ikke alle trener for å bli slanke. Det er nok for meg at den personlige treneren kan teknikkene og kan lære meg teknikkene. 

Anonymous poster hash: 336ad...e60

• Liker 1
Skrevet

Definitivt, han er styrkeløfter. Derfor han har på ingen måte en typisk «fitness-kropp», og for et utrent øye kan han sikkert fremstå som overvektig.

Poenget mitt er for øvrig at man bør velge personlig trener ut fra den kompetansen man er ute etter, uavhengig av hvordan kroppene deres ser ut.

Poenget er at en pt selv trener og da er han iallefall ikke feit

AnonymBruker
Skrevet

Fins det? Hadde vært utrolig ironisk isåfall

Ja, det finnes. Helene Drage som er mye i media er overvektig og personlig trener.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det finnes. Helene Drage som er mye i media er overvektig og personlig trener.

Lettere overvektig ja..

AnonymBruker
Skrevet

Du har selvfølgelig helt rett. Ingen overvektige trener eller kan noe om trening. Det er jo åpenlyst. 

:sarkasme:

• Liker 2
Skrevet

Huh? Tror du det skjer noe magisk med kroppen som gjør at man går i kaloriunderskudd og dermed ned i vekt bare fordi man trener?

Hadde jo vært utrolig greit om det var så enkelt...

• Liker 2
Skrevet

Du har selvfølgelig helt rett. Ingen overvektige trener eller kan noe om trening. Det er jo åpenlyst.

:sarkasme:

De var kanskje tjukke i utg punktet men etter noen år med riktig kosthold og trening så vil jo det endre seg gradvis..

• Liker 1
Skrevet

De var kanskje tjukke i utg punktet men etter noen år med riktig kosthold og trening så vil jo det endre seg gradvis..

Man kan jo være godt trent uten å ha riktig kosthold, skjønner du.

• Liker 1
Skrevet

Man kan jo være godt trent uten å ha riktig kosthold, skjønner du.

nå trodde da jeg ptere lærte om begge deler da de tok pt kurs...
  • Liker 4
Skrevet

Hvor mye, og ikke minst hvordan en PT trener selv, varierer sterkt. Det er ikke noen motsetning mellom det å trene og det å være overvektig, akkurat som det går fint an å være slank, men samtidig både usunn og utrent.

• Liker 1
Skrevet

Både ja og nei, er det snakk om en eldre person som har prestert bra i sine yngre dager og kan sakene sine så vil jeg absolutt si at det ikke spiller noen rolle om han er overvektig! 

Om det er en yngre person så tenker jeg at man går rundt som sin egen reklameplakat. Ser du godt ut som PT så tenker jeg at du gjør noe riktig og at det er en jeg har lyst til å lære mer av. 

Man må velge en PT etter sine egene behov, er ikke målet å bli fitness utøver ser jeg heller ingen grunn til å velge en fitness PT :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...