Gå til innhold

Hvordan fortelle datter at vi skal flytte fra stesøsken og stefar?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å gå fra samboer. Han har 3 barn fra før som min datter forguder og er blitt kjempeglad i.

Hvordan forklarer jeg dette? Hvordan legge det frem?

Hun kommer til å bli helt knust når hun får vite at vi skal flytte ut og at de plutselig ikke lenger er søster og bror, som hun har kalt dem.

Hjelp?

Anonymous poster hash: 037c9...1e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er veldig sikker på ditt valg, og det kjennes godt så trenger du ikke bekymre deg. Du bare forklarer henne situasjonen og at dette er det beste for dere. Det er ikke lett, men jeg regner med at et brudd er siste utvei og at du har gitt forholdet en sjanse i og med at det er barn i bilde

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er veldig sikker på ditt valg, og det kjennes godt så trenger du ikke bekymre deg. Du bare forklarer henne situasjonen og at dette er det beste for dere. Det er ikke lett, men jeg regner med at et brudd er siste utvei og at du har gitt forholdet en sjanse i og med at det er barn i bilde

Nei veldi sikker er jeg slett ikke. Det er kun under vurdering nå. Samboer vet det men virker ikke til å bry seg særlig med akkurat den biten. Så kanskje det faktisk er riktig valg å ta. Han sier han elsker meg men der virker ikke helt spm han er like glad i meg som han påstår når han er så passiv.

AnonymBruker
Skrevet

Nei veldi sikker er jeg slett ikke. Det er kun under vurdering nå. Samboer vet det men virker ikke til å bry seg særlig med akkurat den biten. Så kanskje det faktisk er riktig valg å ta. Han sier han elsker meg men der virker ikke helt spm han er like glad i meg som han påstår når han er så passiv. Anonymous poster hash: 037c9...1e1

Om mannen kom å sa han ville skilles og flytte fra meg og barna hadde ikke jeg tryglet han om å bli heller. Hadde nok sagt jeg elsket han og at jeg håpte han var 100% sikker for det er ingen vei tilbake.

Jeg vil være gift og bo med en som elsker meg, ikke en som ble fordi jeg tryglet og maste.

Anonymous poster hash: 12417...088

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Om mannen kom å sa han ville skilles og flytte fra meg og barna hadde ikke jeg tryglet han om å bli heller. Hadde nok sagt jeg elsket han og at jeg håpte han var 100% sikker for det er ingen vei tilbake.

Jeg vil være gift og bo med en som elsker meg, ikke en som ble fordi jeg tryglet og maste.

Anonymous poster hash: 12417...088

Skjønner hva du mener men hadde du ikke begynt å lure litt om han ikke hadde vist noen tegn til å bli påvirket av at du vurderte å dra?

Det er forresten han som må fikse opp i forholdet da han har rotet det til. Men han har ikke gjort noe som helst.

Ts

Skrevet

Kommer vel an på hvor gammel hun er.

Ellers er det vel dessverre ingen "enkel" måte å si det på, så lenge du vet at hun er så glad i dem og kommer til å bli lei seg.... Da må man vel si at av og til kan ikke de voksne være kjærester lenger (hun vet jo tydeligvis at du og faren ikke er det, så hun har vel et forhold til at det er sånn), og at du skjønner at hun synes det er dumt.... Og ta det derfra....

Skrevet

Hva mener du med rotet det til, TS?

AnonymBruker
Skrevet

Nei veldi sikker er jeg slett ikke. Det er kun under vurdering nå. Samboer vet det men virker ikke til å bry seg særlig med akkurat den biten. Så kanskje det faktisk er riktig valg å ta. Han sier han elsker meg men der virker ikke helt spm han er like glad i meg som han påstår når han er så passiv.

Du bør selvfølgelig ikke si noe som helst når du ikke er sikker???

Dere har ting å ta tak i, men det er altfor tidlig å fortelle barna når dere selv ikke vet hva som skjer.

Anonymous poster hash: 58a36...76f

• Liker 2
Skrevet

Skjønner hva du mener men hadde du ikke begynt å lure litt om han ikke hadde vist noen tegn til å bli påvirket av at du vurderte å dra?

Det er forresten han som må fikse opp i forholdet da han har rotet det til. Men han har ikke gjort noe som helst.

Ts

BEEP! Der gikk det en alarm.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

BEEP! Der gikk det en alarm.

Jaha?

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med rotet det til, TS?

Der tør jeg ikke si, samboeren har bruker her selv så da bli jeg oppdaga.

Skrevet

Du sier ikke noe før du er sikker. Hva du sier da kommer an på alderen til barnet

AnonymBruker
Skrevet

Trøst henne med at hun snart får ny stefar og stesøsken.

For det er nok det som kommer til å skje om en stund.

Anonymous poster hash: 47148...257
AnonymBruker
Skrevet

Langvarig parterapi. Det skylder dere barna.

Anonymous poster hash: 6b484...bd6
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ingen automatikk i at du får omsorgen for felles barn? hvis du går kan da vel barnet bli boende med far og halvsøsken?

Anonymous poster hash: c0191...fbd
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ingen automatikk i at du får omsorgen for felles barn? hvis du går kan da vel barnet bli boende med far og halvsøsken?

Hennes barn blir jo ikke boende der....

Anonymous poster hash: fd0de...762

AnonymBruker
Skrevet

Hun er ikke hans. Han er stepappaen hennes .

TS

Skrevet

Jaha?

At du legger all skyld på han, han har sikkert gjort noe helt grusomt, men det krever to for å danse tango. 

AnonymBruker
Skrevet

At du legger all skyld på han, han har sikkert gjort noe helt grusomt, men det krever to for å danse tango. 

Tja, kanskje han bare var utro?

Anonymous poster hash: 62482...ac0

Skrevet

Tja, kanskje han bare var utro?

Anonymous poster hash: 62482...ac0

Det er ikke utenkelig. Men om hun har valgt å tilgi han for dette, så har hun godtatt å jobbe med det. Det funker ikke da å forvente at han skal gjøre alt for å fikse det, og at hun selv ikke skal løfte en finger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...