Gå til innhold

Bidrag etter fylte 18 år

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forklar! Skjønner ikke helt hvordan du kan resonere deg fram til at alenemødre er overrepresentert på Luksusfellen fordi de mottar for mye...

Fordi de endel av dem ikke har peiling hvor penger kommer i fra.Det er åpenbbart når man ser på programmet.Mange aleneforsørgere har et vanvittig høyt forbruk,og sløser utrolig mye penger på tull og tøys.Det går fullstendig over styr for mange,og de overfører de dårlige økonomiske vanene over på barna.

Greit nok at far skal betale og bidra,men en 18-åring trenger ikke 5000 ++++ per måned.Det er mer penger til eget forbruk enn det mange voksne i full jobb har.

Anonymous poster hash: 21221...06e

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

6-7000 også pluss 5000 fra far???? Galskap.

Ikke rart mange alenemødre og ungene deres er deltakere på TV3 Luksusfellen.

6-7000,- er bidrag fra far, ikke pluss bidrag. Er jo kanskje noen som bare får rundt 5000,- i bidrag også da  :sjokkert:

Anonymous poster hash: 1b51f...cd0

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de endel av dem ikke har peiling hvor penger kommer i fra.Det er åpenbbart når man ser på programmet.Mange aleneforsørgere har et vanvittig høyt forbruk,og sløser utrolig mye penger på tull og tøys.Det går fullstendig over styr for mange,og de overfører de dårlige økonomiske vanene over på barna.

Greit nok at far skal betale og bidra,men en 18-åring trenger ikke 5000 ++++ per måned.Det er mer penger til eget forbruk enn det mange voksne i full jobb har.

Såvidt jeg kan huske så er det ganske mange menn som deltar i luksusfellen, ja par også, så den holdningen din for alenemødre kan du bare glemme.

Tror nok du generelt er negativ til alenemødre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

6-7000,- er bidrag fra far, ikke pluss bidrag. Er jo kanskje noen som bare får rundt 5000,- i bidrag også da  :sjokkert:

Helt sinnssykt.

Da jeg ar 18 hadde jeg en jobb ved siden av skolen 3 ganger per uke + at jeg kjøpte litt mat hjemme.

Det er sånt man lærer av,at pengene kommer fra et sted og at man må jobbe for dem.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Såvidt jeg kan huske så er det ganske mange menn som deltar i luksusfellen, ja par også, så den holdningen din for alenemødre kan du bare glemme.

Tror nok du generelt er negativ til alenemødre. 

Det er svært mange alenemødre jo :)

Og umodne unge par og slappe mannfolk også ja.

Gjest chisandra
Skrevet

Helt sinnssykt.

Da jeg ar 18 hadde jeg en jobb ved siden av skolen 3 ganger per uke + at jeg kjøpte litt mat hjemme.

Det er sånt man lærer av,at pengene kommer fra et sted og at man må jobbe for dem.

De aller fleste av oss lærer det selv om bidragsyter må bidra økonomisk ut videregående.

AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste av oss lærer det selv om bidragsyter må bidra økonomisk ut videregående.

Men ærlig talt: Over 5000,- PER MÅNED?????????

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt sinnssykt.

Har tanken slått deg at bidragsbarn faktisk også jobber? Ihvertfall gjør mitt barn det, og har dermed en god mnd inntekt når man regner lønn, stipend og bidrag sammen. Da er h*n oppi 10.000,- utbetalt i mnd. Å det er gode penger når man går en russetid i møte i tillegg til å spare til h*n skal utdanne seg videre. 

AnonymBruker
Skrevet

Har tanken slått deg at bidragsbarn faktisk også jobber? Ihvertfall gjør mitt barn det, og har dermed en god mnd inntekt når man regner lønn, stipend og bidrag sammen. Da er h*n oppi 10.000,- utbetalt i mnd. Å det er gode penger når man går en russetid i møte i tillegg til å spare til h*n skal utdanne seg videre. 

Greit nok det,men over 5000,- i mnd er en latterlig høy sum.Ikke rart at det er mange arge menn der ute.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Greit nok det,men over 5000,- i mnd er en latterlig høy sum.Ikke rart at det er mange arge menn der ute.

Men vi enskige mødre klager ikke når vi fortsatt har forsørgerplikt utover 18 år. Det er ikke gratis for oss heller. Å vi bidrar også utover det økonomiske uten å klage. 

• Liker 2
Skrevet

Nå består deltagerne i Luksusfellen ikke utelukkende av aleneforeldre, men også av enslige og par. Det de har felles er at de har rotet det til for seg økonomisk. Og dette lager de underholdning av. Ok, kanskje en og annen kan ta lærdom av det også.

Nå får faktisk produksjonsen flere søknader fra folk som bare har dårlig råd - og som ikke har midler nok til omdisponering. Gadd vite hvor mange av de som er enslige forsørgere...

Men tanken bak bidrag er at foreldrene skal bidra like mye til felles barn - etter evne. Hvor mye en ungdom koster å drifte kommer an på hvilke utgiftsposter en tar med.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bidraget til min 18-åring ble i hvertfall omtrent som tidligere. Ble justert opp med kr 70,- eller deromkring.

Hun får 5610,- pr mnd fra sin far.

Anonymous poster hash: 5136d...ac7

Det var mye!

Anonymous poster hash: 69735...7f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jøss, voldsomt mye kr i bidrag - ante jeg ikke!! Men...mistenker st moren tar mye av pengene og kun det nødvendige går til barnet...

Regner med at det er ressurssvake mødre som mottar bidrag fra barnets far!!

Hadde vært flau jeg...når en kvinne får barn må hun jo vite at hun kan forsørge barnet sitt?!!!

• Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet

Jøss, voldsomt mye kr i bidrag - ante jeg ikke!! Men...mistenker st moren tar mye av pengene og kun det nødvendige går til barnet...

Hadde vært flau jeg...når en kvinne får barn må hun jo vite at hun kan forsørge barnet sitt?!!!Anonymous poster hash: 69735...7f2

Her vuderer jeg å plusse deg- for underholdningens skyld. Takk for en god latter. :)
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært flau jeg...når en kvinne får barn må hun jo vite at hun kan forsørge barnet sitt?!!!

Ute etter å provosere skjønner jeg ;)

Hva med fedrene da? Skal ikke de være med på å forsørge barna sine?

Det koster faktisk å ha barn, så at mødrene tar alle pengene og driter i ungene blir for dum påstand. Dessuten så får barnet selv bidraget inn på sin konto når det er 18 år. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her vuderer jeg å plusse deg- for underholdningens skyld. Takk for en god latter. :)

Enig i at det var god underholdning på en fredags ettermiddag  :laugh:  :laugh:  :laugh:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det nytter ikke å diskutere med  en del bidrags mot-akende mødre. For dem er det  rettferdig selv om far sitter igjen med mindre i måneden enn det studerende barnet gjør. Nivået på bidragene i dag er svimlende høye, eller kan være det. Og det taes ikke hensyn til hvor mye far har å betale på av gjeld. Det er en merkelig ordning, mor kan bo sammen med en mangemillionær og det taes ikke hensyn til i det hele tatt, bidraget blir like høyt.

Men hvis far bor sammen med noen så teller den inntekten med når bidraget skal beregnes.

Barn av foreldre som er gift, mottar neppe 6-7 tusen kroner i mnd fra foreldrene sine når de studerer, de færreste har faktisk ikke råd til deg.

Nei disse barna ender opp med studielån på flere hundre tusen kroner i stedet. Og fult stipend og lån er på rundt 7000 kr mnd.

Jeg er selv bidrag mottaker, ja tenk det. Allikevel kan jeg ikke forsvare en ordning som dette, og jeg kan ikke rettferdig gjøre de svimlende summene som en vanlig arbeider må ut med i bidra i dag. Jeg føler med mange fedre der ute som aldri helt får hodene over vannet. 

Det koster ikke 150000 kr å forsørge et barn i mnd, noe som det blir hvis vi legger sammen bidraget fra far, og mor sin del som også skal bidra like mye. Men da blir det skreket opp om at barnet skal ha samme standard hos begge foreldre. Sannheten er at det ofte er barna som bor sammen med enten begge foreldrene, hvor det er et særkullsbarn fra før som far forsørger, eller barn av fars nye kone som hun hadde fra før som blir skadelidende. Eller iallfall får mye mindre enn bidragsbarna.

For meg er det merkelig at samboer til en bidragsbetalende far sine inntekt skal regnes med, så i realiteten er samboer med på å betale bidra til far sitt barn, noe som gjør at hennes egne barn får mindre.

Og barn over 18 år, jo jeg synes godt de kan få bidrag eller hjelp, kall det hva du vil. Men å motta beløp i den størrelsesorden vi snakker om her er helt på jordet. 

Anonymous poster hash: 7c9c1...e04

• Liker 5
Skrevet

Det nytter ikke å diskutere med  en del bidrags mot-akende mødre. For dem er det  rettferdig selv om far sitter igjen med mindre i måneden enn det studerende barnet gjør. Nivået på bidragene i dag er svimlende høye, eller kan være det. Og det taes ikke hensyn til hvor mye far har å betale på av gjeld. Det er en merkelig ordning, mor kan bo sammen med en mangemillionær og det taes ikke hensyn til i det hele tatt, bidraget blir like høyt.

Men hvis far bor sammen med noen så teller den inntekten med når bidraget skal beregnes.

Barn av foreldre som er gift, mottar neppe 6-7 tusen kroner i mnd fra foreldrene sine når de studerer, de færreste har faktisk ikke råd til deg.

Nei disse barna ender opp med studielån på flere hundre tusen kroner i stedet. Og fult stipend og lån er på rundt 7000 kr mnd.

Jeg er selv bidrag mottaker, ja tenk det. Allikevel kan jeg ikke forsvare en ordning som dette, og jeg kan ikke rettferdig gjøre de svimlende summene som en vanlig arbeider må ut med i bidra i dag. Jeg føler med mange fedre der ute som aldri helt får hodene over vannet. 

Det koster ikke 150000 kr å forsørge et barn i mnd, noe som det blir hvis vi legger sammen bidraget fra far, og mor sin del som også skal bidra like mye. Men da blir det skreket opp om at barnet skal ha samme standard hos begge foreldre. Sannheten er at det ofte er barna som bor sammen med enten begge foreldrene, hvor det er et særkullsbarn fra før som far forsørger, eller barn av fars nye kone som hun hadde fra før som blir skadelidende. Eller iallfall får mye mindre enn bidragsbarna.

For meg er det merkelig at samboer til en bidragsbetalende far sine inntekt skal regnes med, så i realiteten er samboer med på å betale bidra til far sitt barn, noe som gjør at hennes egne barn får mindre.

Og barn over 18 år, jo jeg synes godt de kan få bidrag eller hjelp, kall det hva du vil. Men å motta beløp i den størrelsesorden vi snakker om her er helt på jordet. 

Anonymous poster hash: 7c9c1...e04

Har du ikke skjønt at det ikke prinsippet om deling av utgifter 50%, men bidragsevnen, altså inntekten som teller?

Og jo, det tas hensyn til gjeld som far har. Boliggjeld, hvis boligen er normal og ikke en 20 millionersvilla som er fullt belånt. Litt skjevt er det at fars samboer bidrar til høyere bidragsevne, men han skal aldri betale mer enn viss andel av inntekt. Denne skjevheten utjevnes noe ved at mors samboer bidrar til at barnet ikke er berettiget stipend.

• Liker 1
Gjest Castielz
Skrevet

Men vi enskige mødre klager ikke når vi fortsatt har forsørgerplikt utover 18 år. Det er ikke gratis for oss heller. Å vi bidrar også utover det økonomiske uten å klage.  Anonymous poster hash: 1b51f...cd0

Ute etter å provosere skjønner jeg ;)Hva med fedrene da? Skal ikke de være med på å forsørge barna sine?Det koster faktisk å ha barn, så at mødrene tar alle pengene og driter i ungene blir for dum påstand. Dessuten så får barnet selv bidraget inn på sin konto når det er 18 år.  Anonymous poster hash: 1b51f...cd0

Er kvinner som velger å få barn ikke menn.

Men dette ser ikke egoistiske og bortskjemte kvinnfolk.

Glad jeg steriliserte meg, sånn utnytting og økonomisk mishandling vil jeg aldri utsettes for, hadde ikke utsatt min verste fiende for slik svindel en gang.

Skrevet

Er kvinner som velger å få barn ikke menn.

Men dette ser ikke egoistiske og bortskjemte kvinnfolk.

Glad jeg steriliserte meg, sånn utnytting og økonomisk mishandling vil jeg aldri utsettes for, hadde ikke utsatt min verste fiende for slik svindel en gang.

Menn vil bare pule kvinnfolkene de? Hvem var egoistiske igjen?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...