Gå til innhold

Sunne vegetarretter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer er på slankern, og vi har laget masse god, sunn mat, så vi koser oss veldig, men jeg syns det blir alt for mye kjøtt. Jeg har vanligvis ikke noe problem med å lage vegetarmat, men siden vi prøver å holde oss unna pasta, ris og fløte, så er jeg helt tom for idéer. 

Er det noen som har noen gode oppskrifter de vil dele? Om de er veganske også gjør ingenting, det har vi sikkert bare godt av.

Anonymous poster hash: 5462b...bf0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne uken har jeg vegetaruke og har spist dette til middag: 

Søndag: Omelett med spinat, hvitløk, fetaost, tomater, kapers og chili.

Mandag: Rød linsesuppe

Tirsdag: Rester av suppen og salat

Onsdag: Vegfileter, asparges og spinat m/ hvitløk og litt feta

I dag: Grillet halloumi, squash, maiskolbe og asparges. 

AnonymBruker
Skrevet

www.thugkitchen.com/archive

Anonymous poster hash: 930aa...d66
AnonymBruker
Skrevet

Denne uken har jeg vegetaruke og har spist dette til middag: 

Søndag: Omelett med spinat, hvitløk, fetaost, tomater, kapers og chili.

Mandag: Rød linsesuppe

Tirsdag: Rester av suppen og salat

Onsdag: Vegfileter, asparges og spinat m/ hvitløk og litt feta

I dag: Grillet halloumi, squash, maiskolbe og asparges. 

Takk for svar! :)

www.thugkitchen.com/archive

Anonymous poster hash: 930aa...d66

Oi der var det mye digg! Tusen takk!

Anonymous poster hash: 5462b...bf0

AnonymBruker
Skrevet

Bønnegryte er sunt og godt.

Bare pass på å bløtlegge bønnene lenge nok,ellers kan dere få vondt i magen.

Anonymous poster hash: a761d...820
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det finnes vegetarretter som IKKE er sunne.

Jeg pleier å lage en slags taco-burrito der jeg smører lefsa med most avokado og tar på alt grønt jeg ellers ville hatt i taco. I stedet for kjøtt bruker jeg kidneybønner med tacokrydder.

Anonymous poster hash: 797f9...151

• Liker 1
Skrevet

Chili con carne, bare uten carne-delen!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det finnes vegetarretter som IKKE er sunne.

Åjoda.

Er som regel ikke kjøttet som gjør en rett usunn..

Anonymous poster hash: e57e8...3f6

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Åjoda. Er som regel ikke kjøttet som gjør en rett usunn.. Anonymous poster hash: e57e8...3f6

Eksempel på en usunn vegetarrett? For de fleste vegetarianere består kosten mest av grøntfor.

AnonymBruker
Skrevet

Eksempel på en usunn vegetarrett? For de fleste vegetarianere består kosten mest av grøntfor.Anonymous poster hash: 797f9...151

Og ikke si "vegetarisk frossenpizza", for frossenpizza er usunt uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Eksempel på en usunn vegetarrett? For de fleste vegetarianere består kosten mest av grøntfor.

Gi meg et eksempel på en usunn ikke-vegetarrett da? Og ikke si hamburger, pølse, pizza for det er usunt uasett...

Blir vel akkuratt det samme som er usunt i et kosthold med kjøtt. Mye fløte, hvitt brød, pasta, fritert mat..

Poenget mitt var ikke at det ikke er sunt å være vegetarianer, for ja de spiser mye sunt. Men det jeg mente er at det finnes like mye usunt i vegetarisk mat som i kosthold med kjøtt, siden kjøtt er ganske sunt.

Anonymous poster hash: e57e8...3f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gi meg et eksempel på en usunn ikke-vegetarrett da? Og ikke si hamburger, pølse, pizza for det er usunt uasett...Blir vel akkuratt det samme som er usunt i et kosthold med kjøtt. Mye fløte, hvitt brød, pasta, fritert mat..Poenget mitt var ikke at det ikke er sunt å være vegetarianer, for ja de spiser mye sunt. Men det jeg mente er at det finnes like mye usunt i vegetarisk mat som i kosthold med kjøtt, siden kjøtt er ganske sunt. Anonymous poster hash: e57e8...3f6

Det er, for meg som vegetarianer i over 10 år, overhodet ikke min opplevelse. Men kom gjerne med eksempler dersom du er så belært på området. Og det er ikke spesielt mange vegetarianere som friterer maten sin (jeg har aldri møtt en, og jeg kjenne en del vegetarianere fordi jeg aktivt oppsøker likesinnede), for hva skal man egentlig fritere? Bønner? Hvordan friterer man bønner?

AnonymBruker
Skrevet

Det er, for meg som vegetarianer i over 10 år, overhodet ikke min opplevelse. Men kom gjerne med eksempler dersom du er så belært på området. Og det er ikke spesielt mange vegetarianere som friterer maten sin (jeg har aldri møtt en, og jeg kjenne en del vegetarianere fordi jeg aktivt oppsøker likesinnede), for hva skal man egentlig fritere? Bønner? Hvordan friterer man bønner?

Ikke at jeg egentlig er så uenig med deg, men det er da mye veggismat som kan friteres! Diverse typer vårruller er veldig populært i min vennegjeng, og mange grønnsaker/rotgrønnsaker er digg å fritere.

Anonymous poster hash: f24c2...ce9

AnonymBruker
Skrevet

Digger chili sin carne. En periode spiste jeg det omtrent annenhver dag, med påfølgende restelunsj annenhver dag. Haha!

Anonymous poster hash: 4396c...a44
AnonymBruker
Skrevet

Falafel, feks. ;)

Og her har du oppskrift på frityrstekte bønner:

http://www.foodnetwork.com/recipes/food-network-kitchens/deep-fried-green-beans-recipe.html

Anonymous poster hash: 94934...995

AnonymBruker
Skrevet

Gulrotsuppe med ingefær :)

Anonymous poster hash: c5015...238
Skrevet

Fint å spise mer grønnsaker, men hvorfor kutte pasta, ris, fløte og kjøtt? (Det hørtes umiddelbart både spesifikt og tilfeldig ut, ble nysgjerrig.)

Skrevet

Slenger meg på denne tråden 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...