Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student og har blitt bedt om å åpne konto i DNB slik at utleier kan opprette depositumskonto. Jeg har annen bankkonto (+kort og nettbank) som jeg bruker til daglig, får lønn på osv. Det jeg lurer på er om det koster noe å ha en konto med DNB, uten at jeg bruker den til forbruk, transaksjoner, sparing etc? 

Anonymous poster hash: f158e...a15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det koster 275 kr i året. 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt at man trenger egen konto i banken man bruker til depositum. Jeg har leid et nytt sted omtrent årlig.

Anonymous poster hash: a7e02...a9b
  • Liker 2
Skrevet

Ring 04800. Dnb har døgnservice. Spør dem om det trengs å opprette en vanlig konto i tillegg hvis man kun har bruk for en depositumskonto.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må ikk ha en egen konto i dnb for å få åpnet en depoositumskonto.

Du logger inn med bank id, link til hvor du åpner depositumskonto finner du på siden til dnb.

Anonymous poster hash: 2582b...8c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man må ikk ha en egen konto i dnb for å få åpnet en depoositumskonto.

Du logger inn med bank id, link til hvor du åpner depositumskonto finner du på siden til dnb.

"Leietaker og utleier må være kunde i DNB og begge må sende inn bestilling fra sin nettbank. " 

Ser ut som at man må det (www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/konto/depositumskonto.html ) 

Det koster 275 kr i året. 

Hvor står dette?? 

AnonymBruker
Skrevet

"Leietaker og utleier må være kunde i DNB og begge må sende inn bestilling fra sin nettbank. "  Ser ut som at man må det (www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/konto/depositumskonto.html )  Hvor står dette??  Anonymous poster hash: f158e...a15

Da har noe forandret seg de siste månedene. Jeg har ikke konto i dnb og opprettet en depositumskonto i april.

AnonymBruker
Skrevet

Da har noe forandret seg de siste månedene. Jeg har ikke konto i dnb og opprettet en depositumskonto i april.

Ringte dem nå nettopp. Kostet ingenting for leietaker å ha konto, selv når man kun har den for å akseptere depositumskonto. gebyr for opprettelse av depositumskonto er det utleier som betaler. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei det koster ikke deg som leietaker noe.

Gå inn på lenken en her over lenker til, og velg "bli kunde med bankid". Det som skjer da er at du får nettbank og brukskonto, dette åpnes automatisk. Ingen av disse tingene koster deg noe. Så bestiller du depositumskonto via nettbanken. Å åpne depositumskonto har et gebyr, men det skal utleier betale (krever utleier at du betaler gebyret, vet du at du har støtt på en useriøs utleier, da bør du droppe leiligheten og finne deg en annen plass å bo).

Så lenge du ikke bestiller kort, eller begynner å bruke nettbanken for transaksjoner etc, så koster det deg ingenting.

Ring gjerne kundeservice i DNB på 04800, så forteller de deg akkurat det samme.

Anonymous poster hash: cfa3d...8d7

AnonymBruker
Skrevet

Det koster ingenting å ha konto i Dnb. Visakort koster 275 i året men dette trenger du ikke.

Anonymous poster hash: 67cda...617

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...