AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #1 Skrevet 2. juli 2015 NAV har nå brukt langt utover normal sakbehandlingstid på foreldrepenger-søknaden vår. I mellomtiden fikk vi innvilget sosialstønad. For at NAV kan betale ut foreldrepengene, måtte de få vedtaket om refusjonskrav fra Sosialkontoret. Jeg mottok dette i posten og de krever 20.000 kr. Jeg henger etter med to husleier (24.000kr) pga at NAV ennå ikke har overført pengene, og etter refusjonskravet er betalt sitter jeg igjen med nesten ingenting og må levere en ny søknad til Sosialkontoret. Hva skal jeg gjøre? Er dette urimelig av Sosialtjenesten og er det noe jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: a6282...dc8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #2 Skrevet 2. juli 2015 NAV har nå brukt langt utover normal sakbehandlingstid på foreldrepenger-søknaden vår. I mellomtiden fikk vi innvilget sosialstønad. For at NAV kan betale ut foreldrepengene, måtte de få vedtaket om refusjonskrav fra Sosialkontoret. Jeg mottok dette i posten og de krever 20.000 kr. Jeg henger etter med to husleier (24.000kr) pga at NAV ennå ikke har overført pengene, og etter refusjonskravet er betalt sitter jeg igjen med nesten ingenting og må levere en ny søknad til Sosialkontoret. Hva skal jeg gjøre? Er dette urimelig av Sosialtjenesten og er det noe jeg kan gjøre?Anonymous poster hash: a6282...dc8 Sosialtjenesten tar ikke mer enn de har utbetalt deg, du skal jo ikke ha dobbel stønad for perioden nav behandlet foreldrepengene. Anonymous poster hash: 62610...2dd 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #3 Skrevet 2. juli 2015 NAV har nå brukt langt utover normal sakbehandlingstid på foreldrepenger-søknaden vår. I mellomtiden fikk vi innvilget sosialstønad. For at NAV kan betale ut foreldrepengene, måtte de få vedtaket om refusjonskrav fra Sosialkontoret. Jeg mottok dette i posten og de krever 20.000 kr. Jeg henger etter med to husleier (24.000kr) pga at NAV ennå ikke har overført pengene, og etter refusjonskravet er betalt sitter jeg igjen med nesten ingenting og må levere en ny søknad til Sosialkontoret. Hva skal jeg gjøre? Er dette urimelig av Sosialtjenesten og er det noe jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: a6282...dc8 Selvsagt er det ikke urimelig... Du får jo ikke dobbelt opp? ?? Om du hadde fått foreldrepenger ville du jo kun fått de pengene og ikke sosialstønad... Anonymous poster hash: 78a38...ec4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå