AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #1 Skrevet 2. juli 2015 Hvor mange kvadratmeter vegg er det i ei leilighet, dersom leiligheten er 90kvadrat totalt? Se bort ifra dører og vinduer Anonymous poster hash: a703c...17c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #2 Skrevet 2. juli 2015 Det er umulig å vite uten nøyaktig planløsning og hvor tykke veggene er. Men du kan regne ut gulvarealet i alle rom og trekke det fra det totale arealet som du sier er 90 kvm.Anonymous poster hash: ce5ff...425 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #3 Skrevet 2. juli 2015 Kommer helt ann på hvor mange rom man har det Anonymous poster hash: 699f2...3c6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #4 Skrevet 2. juli 2015 Kommer vel også an på hvor høyt det er under taket. Anonymous poster hash: ce6d7...3d4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #5 Skrevet 2. juli 2015 Da måler du veggene.Anonymous poster hash: f7abc...bcc
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #6 Skrevet 2. juli 2015 Kommer vel også an på hvor høyt det er under taket. Anonymous poster hash: ce6d7...3d4 Haha nei da snakker vi kubikkmetre og ikke kvadratmeter.Anonymous poster hash: ce5ff...425
Maximillian Cohen Skrevet 2. juli 2015 #7 Skrevet 2. juli 2015 Haha nei da snakker vi kubikkmetre og ikke kvadratmeter.Anonymous poster hash: ce5ff...425 Kult
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #8 Skrevet 2. juli 2015 Haha nei da snakker vi kubikkmetre og ikke kvadratmeter.Anonymous poster hash: ce5ff...425 Say what? TS vil vite hvor mange kvadratmeter veggene er i en 90 kvadratmeter stor leilighet, og da vil selvfølgelig takhøyden spille en rolle En vegg som er 4 meter lang og 2,4 meter høy vil være 9,6 kvadratmeter. I min leilighet er det takhøyde på opp mot fire meter og da kunne en like bred vegg vært 16 kvadratmeter stor Tipper TS skal male, legge tapet el.l. og derfor trenger å vite antall kvadratmeter. Men da må du nok frem med tommestokken, TS, vi aner jo ikke hvordan din 90 kvm leilighet er utformet. Anonymous poster hash: 918c9...5db 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #9 Skrevet 2. juli 2015 Ser jeg kanskje burde spesifisert litt mer, men skylder på at jeg hadde det litt travelt før jeg måtte løpe ut døra. Det er snakk om enkel måling hvor man ikke tar hensyn til antall rom, dører og vinduet. Rett og slett en firkant som er 90kvadrat, med normal takhøyde(2,40m)... Hvor mange kvadrat blir veggene i denne firkanten? Anonymous poster hash: a703c...17c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #10 Skrevet 2. juli 2015 Say what? TS vil vite hvor mange kvadratmeter veggene er i en 90 kvadratmeter stor leilighet, og da vil selvfølgelig takhøyden spille en rolle En vegg som er 4 meter lang og 2,4 meter høy vil være 9,6 kvadratmeter. I min leilighet er det takhøyde på opp mot fire meter og da kunne en like bred vegg vært 16 kvadratmeter stor Tipper TS skal male, legge tapet el.l. og derfor trenger å vite antall kvadratmeter. Men da må du nok frem med tommestokken, TS, vi aner jo ikke hvordan din 90 kvm leilighet er utformet.Anonymous poster hash: 918c9...5db Åh såklart, det blir selvfølelig noe helt annet Anonymous poster hash: ce5ff...425
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #11 Skrevet 2. juli 2015 Ser jeg kanskje burde spesifisert litt mer, men skylder på at jeg hadde det litt travelt før jeg måtte løpe ut døra. Det er snakk om enkel måling hvor man ikke tar hensyn til antall rom, dører og vinduet. Rett og slett en firkant som er 90kvadrat, med normal takhøyde(2,40m)... Hvor mange kvadrat blir veggene i denne firkanten?Anonymous poster hash: a703c...17c Da måler du enkelt høyde og lengde på alle vegger, og måler også dører og vinduer, trekk fra summen på dør og vindu og du har kvadratmeterne Anonymous poster hash: ce5ff...425
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #12 Skrevet 2. juli 2015 Da måler du enkelt høyde og lengde på alle vegger, og måler også dører og vinduer, trekk fra summen på dør og vindu og du har kvadratmeterne Anonymous poster hash: ce5ff...425 Jo, jeg vet hvordan jeg skal gjøre det. Problemet mitt er at jeg ikke har muligheter til å måle, før jeg skal dit for å male... Jeg er ikke ute etter noen eksakte tall her, mer en pekepinn på hvor mye maling jeg egentlig trenger Anonymous poster hash: a703c...17c
Mis(s)Understood Skrevet 2. juli 2015 #13 Skrevet 2. juli 2015 Ser jeg kanskje burde spesifisert litt mer, men skylder på at jeg hadde det litt travelt før jeg måtte løpe ut døra. Det er snakk om enkel måling hvor man ikke tar hensyn til antall rom, dører og vinduet. Rett og slett en firkant som er 90kvadrat, med normal takhøyde(2,40m)... Hvor mange kvadrat blir veggene i denne firkanten? Anonymous poster hash: a703c...17c Dette er da max. ungdomsskolepensum i matte? Arealet av kvadraten i regnestykket ditt er 90 kvm. Vi sier da at kvadratet er et ekte kvadrat med like sider og hver av sidene blir da kvadratroten av 90 som er 9,48683. Du har 4 vegger som hver er 9,48683 meter brede, til sammen 37,94 meter. Høyden er 2,4 meter og det finnes ingen dører eller vinduer, kun veggflate inne i denne boksen. Arealet av veggene 91,056 kvm.
Mis(s)Understood Skrevet 2. juli 2015 #14 Skrevet 2. juli 2015 Jo, jeg vet hvordan jeg skal gjøre det. Problemet mitt er at jeg ikke har muligheter til å måle, før jeg skal dit for å male... Jeg er ikke ute etter noen eksakte tall her, mer en pekepinn på hvor mye maling jeg egentlig trenger Anonymous poster hash: a703c...17c - og siden de fleste leiligheter på 90 kvm har mer enn ett rom så vil du gå tom for maling dersom du kjøper maling til 91 kvm for å male flere rom.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #15 Skrevet 2. juli 2015 Jo, jeg vet hvordan jeg skal gjøre det. Problemet mitt er at jeg ikke har muligheter til å måle, før jeg skal dit for å male... Jeg er ikke ute etter noen eksakte tall her, mer en pekepinn på hvor mye maling jeg egentlig trenger Anonymous poster hash: a703c...17c Det kommer jo an på hvilken utforming "firkanten har". Ytterpunktene er at det er et helt kvadratisk rom, i så fall ca 91 kvadratmeter slik som en annen AB sa. I den andre enden har du et svært avlangt rom, feks 1x90 meter (en totalt usannsynlig utforming av en "firkantet" leilighet, men...) som da vil gi 90 m * 2,4 m = 216 kvadratmeter. Sannsynligvis ligger fasit nærmere 216 kvm enn 91 kvm, men det er svært store variasjoner etter hvor mange rom det er, og umulig å gi noe godt estimat for oss her Anonymous poster hash: 918c9...5db
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #16 Skrevet 2. juli 2015 Jo, jeg vet hvordan jeg skal gjøre det. Problemet mitt er at jeg ikke har muligheter til å måle, før jeg skal dit for å male... Jeg er ikke ute etter noen eksakte tall her, mer en pekepinn på hvor mye maling jeg egentlig trengerAnonymous poster hash: a703c...17c Og du tror du får en pekepinn ved å spørre her? Ta deg tid til å måle, eller kjøp maling litt etter litt. Ser ærlig talt ikke problemet ditt. Og om du får et spann til overs er det ikke verre enn å beholde kvitteringen om det er standardfarge du har. Evt selg det på finn. Verdensproblemer Anonymous poster hash: ce5ff...425
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #17 Skrevet 2. juli 2015 Hvor mange kvadratmeter vegg er det i ei leilighet, dersom leiligheten er 90kvadrat totalt? Se bort ifra dører og vinduer Anonymous poster hash: a703c...17c Kommer an på planløsningen. Last opp bilde så skal jeg regne ut. Du må også oppgi takhøyde. Hilsen mattefrøken. Anonymous poster hash: c3bfb...b70
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #18 Skrevet 3. juli 2015 Jo, jeg vet hvordan jeg skal gjøre det. Problemet mitt er at jeg ikke har muligheter til å måle, før jeg skal dit for å male... Jeg er ikke ute etter noen eksakte tall her, mer en pekepinn på hvor mye maling jeg egentlig trenger Anonymous poster hash: a703c...17c Men da sier du jo bare dette i forretningen: "jeg skal male et/to/tre rom som er utformet slik (sett inn beskrivelse)" Vedkommende gir deg da et fornuftig råd og så følger du det. De gir folk slike råd hele tiden. Anonymous poster hash: 7c6a8...623
Gjest Margit Spat Skrevet 3. juli 2015 #19 Skrevet 3. juli 2015 Det kommer jo an på hvilken utforming "firkanten har". Ytterpunktene er at det er et helt kvadratisk rom, i så fall ca 91 kvadratmeter slik som en annen AB sa. I den andre enden har du et svært avlangt rom, feks 1x90 meter (en totalt usannsynlig utforming av en "firkantet" leilighet, men...) som da vil gi 90 m * 2,4 m = 216 kvadratmeter. Sannsynligvis ligger fasit nærmere 216 kvm enn 91 kvm, men det er svært store variasjoner etter hvor mange rom det er, og umulig å gi noe godt estimat for oss her Anonymous poster hash: 918c9...5db Ytterpunktet er enda verre, faktisk: siden du har glemt at det er to langvegger og to tverrvegger Du får mao 216*2 + (1m*2,4m *2)= 436,8 m2. Mao TS: å si at en leilighet har grunnflate 90 m2 gir ingen annen pekepinn om veggenes areal enn at de er større enn 91 m2 og, i det usannsynlige tilfellet at leiligheten er firkantet og består av kun ett rom, mindre enn ca 437 m2. Siden jeg vil anta at leiligheten har både stue, kjøkken, bad og opptil flere soverom, kan veggarealene i teorien være omtrent hva som helst. Alle vegger har jo et areal, og det på begge sider
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #20 Skrevet 3. juli 2015 Ytterpunktet er enda verre, faktisk: siden du har glemt at det er to langvegger og to tverrvegger Du får mao 216*2 + (1m*2,4m *2)= 436,8 m2. Mao TS: å si at en leilighet har grunnflate 90 m2 gir ingen annen pekepinn om veggenes areal enn at de er større enn 91 m2 og, i det usannsynlige tilfellet at leiligheten er firkantet og består av kun ett rom, mindre enn ca 437 m2. Siden jeg vil anta at leiligheten har både stue, kjøkken, bad og opptil flere soverom, kan veggarealene i teorien være omtrent hva som helst. Alle vegger har jo et areal, og det på begge sider Haha, det har du selvfølgelig helt rett i! Det gikk litt fort her i natt tydeligvis Anonymous poster hash: 918c9...5db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå