AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #1 Skrevet 2. juli 2015 Vi bor i et felt med rekkehus. Tre familier i hver rekke. På hagesenter er det åpent mellom naboer. Foreløbig. Gode naboforhold. Drikker kaffe sammen osv. Min nabo er mye borte. De har mye blomster som er fine.Når vi tar slangen og vanner, så vanner vi til de også. For at de ikke skal dø, og for at det er flott å se på. De er klar over det, og takket for det. Nå har vi vært borte en uke. Naboen har vannet til seg selv, men våre sommerblomster lå brakk.Så i dag har vi tømt ut og kastet. Jeg forventer ikke at naboen gjør det,men jeg hadde ville gjort det.Vanner dere til nabo?Anonymous poster hash: c798d...267 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #2 Skrevet 2. juli 2015 Noen tenker ikke så langt. Men du kunne enkelt unngått det ved å spørre naboen før dere dro. Verre er det faktisk ikke Anonymous poster hash: 4aea0...4fa 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #3 Skrevet 2. juli 2015 De kom hjem dagen etter vi dro.Anonymous poster hash: c798d...267
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #4 Skrevet 2. juli 2015 De kom hjem dagen etter vi dro.Anonymous poster hash: c798d...267 Hadde ikke vært verre enn å legge en lapp ved døra, eller sende en SMS? Anonymous poster hash: 4aea0...4fa
dillyduzit Skrevet 2. juli 2015 #5 Skrevet 2. juli 2015 Naboen spør oss om vi kan vanne for dem, vi spør dem så langt noen av barna ikke er innom og vanner mens foreldrene er borte.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #6 Skrevet 2. juli 2015 De vet vel ikke nødvendigvis at dere har vannet hos dem når de har vært borte? De kan jo tro at det har regnet? Anonymous poster hash: a00cf...639
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #7 Skrevet 2. juli 2015 De vet vel ikke nødvendigvis at dere har vannet hos dem når de har vært borte? De kan jo tro at det har regnet? Anonymous poster hash: a00cf...639 OK, så nå at de visste det det. Da synes jeg de kunne ha tatt en sveip bortom, men det er ikke alle som tenker så langt. Jeg er litt surrete selv, men hadde jeg blitt spurt hadde jeg gjort det. Jeg hadde ihvertfall ikke gått ut i fra at noen hadde vannet for meg hvis jeg ikke hadde spurt. Det er jo ferietid nå og folk reiser bort. Dumt å stille seg sånn at man må kaste alle plantene sine. Anonymous poster hash: a00cf...639
Grønt blad Skrevet 2. juli 2015 #8 Skrevet 2. juli 2015 Snakker med naboen og spør gjerne om tjenester, men forventer ikke at det gjøres uten at jeg spør. Synes dog at naboen din godt kunne vannet hos dere når de vannet hos seg siden dere vanner hos dem uten at de spør. Men ville ikke blitt sint om de ikke vannet.
peppermyntete Skrevet 2. juli 2015 #9 Skrevet 2. juli 2015 Nei, og det hadde jeg heller ikke forventet. Jeg ville spurt dem, evt på sms.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #10 Skrevet 2. juli 2015 Visste naboen at dere var borte da? Vi har et godt naboforhold, men pga ulike arb.tider kan de fint være borte noen dager uten at vi nødvendigvis tenker over det... Vi har dog for vane å spørre (gjerne på sms) hvis vi vil de skal vanne, ta inn posten etc. Anonymous poster hash: bf044...4d7
Gjest Elseby13 Skrevet 3. juli 2015 #11 Skrevet 3. juli 2015 Vanne til? Hva slags dialekt er dette? Bare nysgjerrig 😊
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #12 Skrevet 3. juli 2015 Vanne til? Hva slags dialekt er dette? Bare nysgjerrig Skulle til å spørre om det samme Ville sagt å vanne for naboen eller vanne hos naboen....Anonymous poster hash: c9f91...bca
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #13 Skrevet 3. juli 2015 Vanne til? Hva slags dialekt er dette? Bare nysgjerrig Det er det da mange som sier. Trøndere f.eks. Anonymous poster hash: 67cba...d6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå