Gå til innhold

Lavkarbo og trening? PCOS

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har PCOS og har sett at lavkarbo skal hjelpe oss med PCOS ned i vekt, jeg går på metformin og jeg har ikke et usunt kosthold fra før av egentlig...men er rimelig overvektig og har lyst til å komme meg ned i vekt....Derfor lurte jeg på om noen vet om det virkelig hjelper med lavkarbo? 

Og jeg tenkte egentlig å bruke lavkarbo/veldig grov og sunt kosthold så langt det går :) 

Anonymous poster hash: b0293...86e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har PCOS og har sett at lavkarbo skal hjelpe oss med PCOS ned i vekt, jeg går på metformin og jeg har ikke et usunt kosthold fra før av egentlig...men er rimelig overvektig og har lyst til å komme meg ned i vekt....Derfor lurte jeg på om noen vet om det virkelig hjelper med lavkarbo? 

Og jeg tenkte egentlig å bruke lavkarbo/veldig grov og sunt kosthold så langt det går :)

Vil anbefale deg å ta kontakt med fastlegen din og få henvisning til til kostholdveiledning på sykehuset. Det er GULL VERDT!

Trodde aldri dette skulle hjelpe meg, men PCOS gjør det vanskelig fra før, og metformin i tillegg kan jo bli direkte farlig om du ikke passer på blodsukkeret.

Anonymous poster hash: c3628...14e

AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale deg å ta kontakt med fastlegen din og få henvisning til til kostholdveiledning på sykehuset. Det er GULL VERDT!

Trodde aldri dette skulle hjelpe meg, men PCOS gjør det vanskelig fra før, og metformin i tillegg kan jo bli direkte farlig om du ikke passer på blodsukkeret.

Anonymous poster hash: c3628...14e

Jeg har tidligere vært på sykehuset (var innlagt som 15åring) og da fikk jeg en del tips og jeg gikk ned nesten 25 kilo på ett år...men har etter at jeg bikket 20 begynt å gå opp i vekt igjen. Jeg skal høre litt mer med fastlegen, eller det blir vel vikaren, og se hva hun mener. Jeg har litt lyst å få en rask nedgang i starten for å få bedre motivasjon...

Hva er det som egentlig er farlig med metformin ? Har ikke hørt noe om det før? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...