Gå til innhold

Hvor ofte får du "uforutsette" utgifter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bare uforutsette da, men spesielle utgifter som ikke kommer hver mnd.  Jeg syntes jeg får det hele tiden jeg. Går nesten ikke en mnd. uten at det er "noe spesielt" enten det er bryllupsgave til noen, jeg har brukt telefonen min i utlandet (wops 1000 kr ekstra på telefonregningen), microen konka, alle "ufortutsette" ting i forbindelse med ferie, plutselig kostet solkrem 500 kr. liksom..... Syntes det er noe hver mnd. jeg altså, en ekstra utgift til ett eller annet utenom det vanlige...

Hvor ofte får du en uforutsett/uvanlig utgift?

Anonymous poster hash: 9f647...66c
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hmmm....

Kan ikke huske sist... Kanskje da jeg kjøpe ny telefon i april?

Anonymous poster hash: bf6e9...774
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skjer veldig sjeldent. 1 gang i året kanskje. Hvis noe blir ødelagt og må skiftes ut. Ellers er det ikke mye uforutsett.

Anonymous poster hash: 6618d...520
  • Liker 2
Skrevet

Svært sjelden og blir overrasket over de som hele tiden får uforutsette ting. Ser på de som litt surrete og rotete for å være ærlig... Alle burde vel skjønne at man ikke overbruker mobilen i utlandet og det er da ingen krav at man må kjøpe svært kostbare gaver?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg konto for uforutsette utgifter.

En konto jeg setter inn kr på hver mnd.år etter år.

Jeg går eks til tannlegen hvert år, der vet jeg sånn ca summen blir. I år ble den summen veldig høy. 8000 mer enn beregnet.Da var det bra å ha den kontoen.

Gaver vet jeg kommer.

Anonymous poster hash: 7a96e...29f

• Liker 1
Skrevet

Så godt som aldri. Er veldig neat freak og har for det meste full kontroll over utgiftene mine, og mulige utgifter som kan oppstå. Har en bufferkonto om det skulle bli krise (som at kjøleskapet dør eller mobilen blir stjålet).

Er sjelden jeg blir overrasket :) Er som sagt både neat freak og kontrollfreak, så er veldig påpasselig med å forvente det verste og håpe det beste :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svært sjelden og blir overrasket over de som hele tiden får uforutsette ting. Ser på de som litt surrete og rotete for å være ærlig... Alle burde vel skjønne at man ikke overbruker mobilen i utlandet og det er da ingen krav at man må kjøpe svært kostbare gaver?

jeg overbrukte ikke mobilen i det hele tatt jeg skjekket en side EN eneste gang, jeg vet jo at det er dyrt, men ante ikke at det var så J... dyrt....

TS

Anonymous poster hash: d9a93...07b

Skrevet

jeg overbrukte ikke mobilen i det hele tatt jeg skjekket en side EN eneste gang, jeg vet jo at det er dyrt, men ante ikke at det var så J... dyrt....

TS

Jaja, vi eldre vet jo dette, men dere unge må jo kanskje lære. :)

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg konto for uforutsette utgifter.

En konto jeg setter inn kr på hver mnd.år etter år.

Jeg går eks til tannlegen hvert år, der vet jeg sånn ca summen blir. I år ble den summen veldig høy. 8000 mer enn beregnet.Da var det bra å ha den kontoen.

Gaver vet jeg kommer.

jo da det var derfor jeg skrev uforutsette i "". Jeg vet jo også at gaver kommer, men det kommer ikke hver mnd. Jeg mener utgifter utover "det faste," jeg ble selvfølgelig ikke sjokkert over at jeg måtte kjøpe en gave til et planlagt bryllup.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jaja, vi eldre vet jo dette, men dere unge må jo kanskje lære. :)

haha jeg er ikke så ung. Jeg er i 30 årene....

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Ekstremt sjeldent. Passer på at det ikke skjer så ofte.

Fikk en veterinærregning på 1500kr, men den var i grunn ikke så uforutsett.

Skrevet

De utgiftene du nevner er ikke utgifter som er uforutsette hos meg. De havner i løpende forbruk-kategorien min.

I dag fikk jeg en som egentig burde vært forutsett, siden det var en purring på en regning jeg rett og slett har glemt å betale. Shit happens. :)

Og forresten - det koster ikke 1000 kroner ekstra bare man åpner f.eks. vg.no i utlandet, der er det noe mer som ligger bak. Hvis det faktisk koster så grønnjævlig mye så må du bytte abonnement.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

1000 ekstra på tlf? Da er du i den gruppen uten kontroll. Solkrem til 500 ville jeg aldri betalt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1000 ekstra på tlf? Da er du i den gruppen uten kontroll. Solkrem til 500 ville jeg aldri betalt

ja telefonen var en total overraskelse (ja jeg vet at det er dyrere i utlandet, men ikke så inni h.... dyrt). Solkremen var for to pers i to uker....

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Mynona, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen regninger som skal komme som et sjokk på folk. Vi vet at de kommer.

Planlegging, buffer konto og kontroll er nøkkelord

AnonymBruker
Skrevet

Den ene måneden kom Infratek på kontroll, da måtte jeg ut med penger til elektriker for å få noe fikset.

Den neste mnd. begynte krana å dryppe, så da ble det et par tusen lapper igjen til rørlegger.

Den tredje mnd. var det dags å dra til tannlegen,

og denne måneden skal nrk lisensen betales.

Selv om ikke alle utgiftene er helt uforutsette og jeg har bufferkonto, så skjønner jeg hva du mener TS med at det blir "ekstra" utgifter utover det faste :) Totalt har jo dette blitt noen tusen kroner.

Anonymous poster hash: 4c939...da1
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette går under løpende utgifter for meg.. Ja, hver måned er det et eller annet jeg må betale som jeg ikke har niplanlagt, da jeg ikke har budsjett og det alltids dukker opp noe. Men jeg anser ikke det som uforutsette utgifter likevel... Uforutsette utgifter blir mer som hvis det ble vannlekkasje og jeg måtte fått rørlegger hit til noen tusen..altså ting man må eller helst bør fikse med en gang som overhode ikke var planlagt eller en del av den vanlige økonomien.

Anonymous poster hash: fc4a9...242
  • Liker 2
Skrevet

En til to ganger i året kanskje. Heldigvis har det ikke vært de helt store beløpene, kanskje på et par-tre tusen, men det er for så vidt stort nok beløp for meg som er student. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette går under løpende utgifter for meg.. Ja, hver måned er det et eller annet jeg må betale som jeg ikke har niplanlagt, da jeg ikke har budsjett og det alltids dukker opp noe. Men jeg anser ikke det som uforutsette utgifter likevel... Uforutsette utgifter blir mer som hvis det ble vannlekkasje og jeg måtte fått rørlegger hit til noen tusen..altså ting man må eller helst bør fikse med en gang som overhode ikke var planlagt eller en del av den vanlige økonomien.

Anonymous poster hash: fc4a9...242

Nei det er kanskje der det ligger. Jeg har satt opp et strengt sparebudsjett og har planlagt hver utgift i detalj... Så kommer det ett eller annet hele tiden som velter sparelasset mitt :( Det er liksom alltid noe....

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...