AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #1 Del Skrevet 2. juli 2015 Har man ikke en mnd./30 dager på å betale inn før man blir belastet med renter etc.? Jeg betelte inn det fulle beløpet jeg skylte dem i går 1 juli, da hadde jeg brukt kortet den 5.juni. Jeg skulle da være godt innenfor tiden å betale på, men fikk i dag en regning på 578 kr. Anonymous poster hash: 28523...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrittgåendeBurugle Skrevet 2. juli 2015 #2 Del Skrevet 2. juli 2015 14 dagers frist etter fakturaen sendes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #3 Del Skrevet 2. juli 2015 14 dagers frist etter fakturaen sendes. hva betyr det? TS Anonymous poster hash: 28523...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrittgåendeBurugle Skrevet 2. juli 2015 #4 Del Skrevet 2. juli 2015 Gjør du et kjøp for eksempel første juni, kommer det på fakturaen første juli. Gjør du et kjøp til femtende juni kommer det på samme faktura. Etter fakturaen har kommet første juli, er det 14 (eller 15, husker ikke helt) dagers frist på å betale før rentene begynner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #5 Del Skrevet 2. juli 2015 Gjør du et kjøp for eksempel første juni, kommer det på fakturaen første juli. Gjør du et kjøp til femtende juni kommer det på samme faktura. Etter fakturaen har kommet første juli, er det 14 (eller 15, husker ikke helt) dagers frist på å betale før rentene begynner. Jo men jeg har jo fått en faktura før det har gått en mnd. Jeg gjorde ett kjøp 5. juni og fikk regning med renter nå 1. juli... Det har ikke gått 30 dager fra jeg første gang brukte kortet, da trodde jeg at jeg bare måtte batale tilbake det jeg har brukt, men de har lagt på 578 kr. ekstra.... Anonymous poster hash: 28523...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cowboy Lotte Skrevet 2. juli 2015 #6 Del Skrevet 2. juli 2015 Hehe det lønner seg å ikke bruke kredittkort, ingen oppegående mennesker orker vel det maset med fakturaer og dritt? Ser for meg de eneste dette kan tiltrekke er folk uten mye penger, men som elsker å bruke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 2. juli 2015 #7 Del Skrevet 2. juli 2015 De gangene jeg har brukt kredittkort har det kun vært for å få reiseforsikring med på kjøpet eller få billigere flybilletter. Da er det lurt å overføre pengene tilbake med en gang du har brukt kredittkortet Man skal aldri bruke penger man ikke kan betale tilbake med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #8 Del Skrevet 2. juli 2015 Det er vel rentefritt i inntil så så mange dager.. Anonymous poster hash: 3b1cb...82d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #9 Del Skrevet 2. juli 2015 De gangene jeg har brukt kredittkort har det kun vært for å få reiseforsikring med på kjøpet eller få billigere flybilletter. Da er det lurt å overføre pengene tilbake med en gang du har brukt kredittkortet Man skal aldri bruke penger man ikke kan betale tilbake med en gang. Det var det jeg også gjore. Det er hoppepåturen vår som nå er tilbakebetalt til det fulle, før det var gått 30 dager, trodde det var regelen jeg.... Pleier ellers sjeldent å bruke kredittkort.... Anonymous poster hash: 28523...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. juli 2015 #10 Del Skrevet 2. juli 2015 Det er rentefritt inntil et visst antall dager ja, så når du burde betalt din regning for å unngå renter kommer an på hvilken periode de opererer med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 2. juli 2015 #11 Del Skrevet 2. juli 2015 Bank Norwegian opererer med 1. til 30./31. Faktura utstedes tidlig påfølgende måned (jeg fikk min juni-regning i dag) med betalingsfrist 15. Dersom utestående betales i sin helhet på eller før forfall så påløper det ikke renter. Hvis du betalte inn i går, så har de selvsagt ikke fått med seg dette før fakturaen ble produsert. Vent et par dager og logg deg inn og sjekk om betalingen har kommet inn. Generelt vil jeg anbefale å bare forholde seg til fakturaen hver måned, da slipper man eksstra tull med innbetalinger og muligens renter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. juli 2015 #12 Del Skrevet 2. juli 2015 Bank Norwegian opererer med 1. til 30./31. Faktura utstedes tidlig påfølgende måned (jeg fikk min juni-regning i dag) med betalingsfrist 15. Dersom utestående betales i sin helhet på eller før forfall så påløper det ikke renter. Hvis du betalte inn i går, så har de selvsagt ikke fått med seg dette før fakturaen ble produsert. Vent et par dager og logg deg inn og sjekk om betalingen har kommet inn. Generelt vil jeg anbefale å bare forholde seg til fakturaen hver måned, da slipper man eksstra tull med innbetalinger og muligens renter. Men er det ikke litt merkelig da at ts sin faktura var inkludert renter? De bør jo ikke fakturere renter FØR forfall? Det er jo på neste faktura rentene eventuelt burde stått? Hadde ts ventet med å betale til faktura kom (i dag) ville jo rentene likevel stått der (noe de ikke bør?). Vi pleier å vente til faktura med å betale, og det står aldri renter på fakturaen (siden rentene ikke har begynt å løpe). TS, sikker på at du leser fakturaen riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 2. juli 2015 #13 Del Skrevet 2. juli 2015 (endret) Rentene stammer i så fall ikke fra juni, med mindre det er gjort minibankuttak i Norge. Da løper rentene fra dag én. Edit: Eller hvis det er betalt regning med kredittkortet, da løper også rentene fra første dag. Endret 2. juli 2015 av Zzyzx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #14 Del Skrevet 2. juli 2015 Hvordan betalte du? Anonymous poster hash: b1412...850 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #15 Del Skrevet 2. juli 2015 Hvordan betalte du?Anonymous poster hash: b1412...850 overførte fra min bank til kontonummeret i bank Norwegian.... TS Anonymous poster hash: 28523...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #16 Del Skrevet 2. juli 2015 Men er det ikke litt merkelig da at ts sin faktura var inkludert renter? De bør jo ikke fakturere renter FØR forfall? Det er jo på neste faktura rentene eventuelt burde stått? Hadde ts ventet med å betale til faktura kom (i dag) ville jo rentene likevel stått der (noe de ikke bør?). Vi pleier å vente til faktura med å betale, og det står aldri renter på fakturaen (siden rentene ikke har begynt å løpe).TS, sikker på at du leser fakturaen riktig? hmmmm.... ja det var det da. Kanskje jeg har gjort det feil, jeg bruker som sagt å sjeldent slike kort. Men det står minimum å batele: 578, han det være at dette ikke er et ekstragebyr, at disse vil bli trukket fra totalsummen? TS Anonymous poster hash: 28523...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #17 Del Skrevet 2. juli 2015 Bank Norwegian opererer med 1. til 30./31. Faktura utstedes tidlig påfølgende måned (jeg fikk min juni-regning i dag) med betalingsfrist 15. Dersom utestående betales i sin helhet på eller før forfall så påløper det ikke renter. Hvis du betalte inn i går, så har de selvsagt ikke fått med seg dette før fakturaen ble produsert. Vent et par dager og logg deg inn og sjekk om betalingen har kommet inn. Generelt vil jeg anbefale å bare forholde seg til fakturaen hver måned, da slipper man eksstra tull med innbetalinger og muligens renter. Tusen takk, dette var veldig informativt.... TS Anonymous poster hash: 28523...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. juli 2015 #18 Del Skrevet 2. juli 2015 hmmmm.... ja det var det da. Kanskje jeg har gjort det feil, jeg bruker som sagt å sjeldent slike kort. Men det står minimum å batele: 578, han det være at dette ikke er et ekstragebyr, at disse vil bli trukket fra totalsummen? TSAnonymous poster hash: 28523...787 Det er nok ikke renter, men minimumsbeløp du må betale hvis du velger å ikke betale hele regningen. Hadde du betalt kun det beløpet ville du fått renter. Siden du betalte rett før du fikk faktura har altså ikke fakturaen greid å ta med i betraktning at du har betalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 2. juli 2015 #19 Del Skrevet 2. juli 2015 overførte fra min bank til kontonummeret i bank Norwegian.... TS Anonymous poster hash: 28523...787 Med KID håper jeg. Du ser på side 2 på fakturaen hva som er kjøpt i perioden. Dersom det ikke står en innbetaling der (med minus foran) har de ikke registrert betalingen din innen fakturaen ble produsert. Som andre har nevnt, mye enklere å forholde seg til fakturaen som forfaller 15. i mnd etter. Men husk da å betale hele fakturaen, ikke bare "minimun å betale". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #20 Del Skrevet 2. juli 2015 overførte fra min bank til kontonummeret i bank Norwegian.... TSAnonymous poster hash: 28523...787 Jeg mente han hvordan betalte du reisen din. Anonymous poster hash: b1412...850 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå