Gå til innhold

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en Mops?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har ønsket meg mops så lenge jeg kan huske, og har nå bestemt meg for at tiden er inne for å skaffe en!

For meg er det egentlig ikke så viktig om det er valp eller voksen hund. Jeg kan ta meg fri den første tiden sammen med den uansett.

Er det noen der ute som kan hjelpe meg å finne en? Kan ikke se at det er noen valper tilgjegelig for øyeblikket. Pleier det å vøre lange ventelister?

Hvis du kommer over en side, hvor en mops selges eller omplasseres blir jeg veldig takknemlig hvis du gir beskjed i denne tråden! :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for linkene! :wink:

Var to jeg ikke hadde fra før..

Tar gjerne imot flere tips!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med å ringe NKK? De veileder deg videre til oppdrettere som er godkjent, så du vet at du får noe som holder. :)

Skrevet

Mopser er herlige! Har en selv... Du kommer ikke til å angre på valg av hund! Selv kjøpte jeg min i Asia - de asiatiske mopsene er mye mindre enn de europeiske.

På canis.no kan du gå på raser - og under rasen mops er det listet opp oppdrettere. Tror det er laaange ventelister på mops i Norge. Endel mennesker tar dem inn fra f.eks Sverige - du kan jo begynne med å melde deg inn i Nordisk Mops-forum for mer informasjon;

http://www.metzger.nu/discus/cgi-bin/board...l&lm=1094421763

Ønsker deg lykke til i jakten på en mops. Tror det kan være vanskelig å finne en til omplassering, fordi de er temmelig problemfrie hunder å ha med å gjøre, så det er sjelden behovet for omplassering melder seg. Og de er dyre!

Gjest hoppsann
Skrevet

Hei !

Blåmandag er absolutt å anbefalle..

www.blamandag.com

Vi har selv kjøpt valp av disse og dem er verdt en telefonsamtale ev. et møte .. :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for flere svar! :-)

Tror jeg skal ringe rundt til oppdrettere som virker interessante og særiøse og forhøre meg litt jeg!

Hvor lenge måtte du stå på venteliste hos Blåmandag Hoppsann? Ligger prisen på rundt 10.000?

Kos deg med Mopsen din!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Vi har stått på venteliste hos en oppdretter siden mars i år, vi venter på gul tispe og det er det vanskeligste å få tak i , hannhund er enklere.Kjenner flere som har skaffet seg mopp det siste året , men de har importert, er enklere å importere fra Danmark nå og der er det ofte mops tilsalgs.http://www.dba.dk/asp/Soegning/soegning.as...?RubrikId=15410 her kan du lete etter annonser.

lykke til :-)

Skrevet

Stakkars lille Brutus!

For dere som vurderer mops, les nøye igjennom igjennom beskrivelsen av Brutus. Han har fått endel negative trekk som det er lett at mopsen utvikler dersom eier ikke er obs på dette fra starten! Mopser er veldig intelligente, klengete og sære, så fra det er valp, er det viktig å;

-Sosialisere med mennesker, hunder og barn - hjemme og ute.

-Trene på å være alene - be om å ligge på plassen sin selv om du er i et annet rom, og å gå fra. Lekegrind-trening er veldig bra for en mopsevalp. Mange voksne mopser hyler når de ikke får lov til å være med deg på do, for eksempel.

-Mopsevalper er gresselig aktive innendørs. Har de ikke nok leker, kommer de til å bite istykker tepper, møbler, ledninger og generelt alt de får tak i. De roer seg ikke før i toårsalderen!

-Gjerne la dem sove på eget sted - fristende å la valpen sove i sengen, men ikke fullt like hyggelig når hunden er voksen og snorker som en full sjømann) :ler:

Håper noen kan forbarme seg over Brutus og gi ham et godt hjem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...