AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #1 Skrevet 2. juli 2015 Jeg vurderer å gå til innkjøp av en elektrisk grill. Planen er selvsagt at det skal være fint vær så jeg kan grille ute. Men OM det nå skulle begynne å regne, går det an å bruke grillen inne i stedet? Siden det ikke er gass eller kull skulle det vel ikke være mer farlig enn å bruke et vanlig elektrisk vaffeljern? Eller? Anonymous poster hash: 6143d...2e9
Mis(s)Understood Skrevet 2. juli 2015 #2 Skrevet 2. juli 2015 Kontaktgrill eller strålegrill? - bordgrill eller stativgrill? Hva tenker du gjøre med det som blir av os fra grillen inne? Hva med røykvarslerene dine? Grilling er en utendørs aktivitet.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #3 Skrevet 2. juli 2015 En slik: http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/grill-og-sommerprodukter/WEBQ1400/weber-q1400-elektrisk-grill#tab-more-info Kjøkkenvifte og/eller åpent vindu tar seg av os. Som sagt. Planen er å grille ute. Men jeg spør om det er mulig å ta den inn hvis det begynner å regne. Ettersom jeg bor i Bergen er det relativt stor sannsynlighet for regn, og kjipt om man har handlet inn grillmat og ender opp med å steke maiskolber på stekepanne.. Anonymous poster hash: 6143d...2e9
Mis(s)Understood Skrevet 2. juli 2015 #4 Skrevet 2. juli 2015 En slik: http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/grill-og-sommerprodukter/WEBQ1400/weber-q1400-elektrisk-grill#tab-more-info Kjøkkenvifte og/eller åpent vindu tar seg av os. Som sagt. Planen er å grille ute. Men jeg spør om det er mulig å ta den inn hvis det begynner å regne. Ettersom jeg bor i Bergen er det relativt stor sannsynlighet for regn, og kjipt om man har handlet inn grillmat og ender opp med å steke maiskolber på stekepanne.. Anonymous poster hash: 6143d...2e9 Om du setter den på platetoppen for å la kjøkkenviften ta hånd om osen så er det ikke sikkert du får opp lokket helt. Du må sjekke avstander. Husk også at den er tung, og den blir varm. Å sette på kjøkkenviften eller åpne et vindu vil ikke bety at all osen forsvinner ut. Sjekk med forhandler om denne grillen er ment for innendørs bruk. Jeg er i tvil om det, men kan ta feil.
NullHull Skrevet 2. juli 2015 #5 Skrevet 2. juli 2015 (endret) Jeg forstår ikke dette med at nordmenn absolutt må ha sol og varmegrader for å grille? Her er grillen ute på terrassen i bruk hele året. Snøstorm, regn, minusgrader, plussgrader, sommersol, hagleskurer... spiller ingen rolle, så lenge man har et tak å stå under og kler seg etter forholdene . Har man ikke muligheten for å grille under tak derimot, kan jeg forstå problemet. Endret 2. juli 2015 av NullHull
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #6 Skrevet 2. juli 2015 Jeg forstår ikke dette med at nordmenn absolutt må ha sol og varmegrader for å grille? Her er grillen ute på terrassen i bruk hele året. Snøstorm, regn, minusgrader, plussgrader, sommersol, hagleskurer... spiller ingen rolle, så lenge man har et tak å stå under, og kler seg etter forholdene. Har man ikke muligheten for å grille under tak derimot, kan jeg forstå problemet. Har man mulighet til å grille under tak spiller det jo ingen rolle hvilket vær det er. Har grillet i både sludd og regn. Men siden jeg IKKE har mulighet til å grille under tak (dvs, det er bitte litt tak, men skal ikke mye vind til før det blåser inn), og grillen er elektrisk, kan jeg ikke grille ute når det regner/er vått. Gassgrill er en ting, men elektrisk grill skal ikke brukes i regn. Anonymous poster hash: 6143d...2e9
Zzyzx Skrevet 2. juli 2015 #7 Skrevet 2. juli 2015 Jeg har den og jeg ville virkelig ikke brukt den inne. Den legger igjen omtrent like mye røyk/os som en hvilken som helst annen grill. Olje og fett flammer like mye opp på en elektrisk som på en gassgrill. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #8 Skrevet 2. juli 2015 Jeg har en liten elektrisk grill (men uten lokk) som går helt fint å bruke inne, setter den under kjøkkenviften og åpner et vindu. Har aldri hatt et problem med det. Anonymous poster hash: 7bba0...d7f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #9 Skrevet 2. juli 2015 Kjøp grillpanne og stek maiskolbene dine på den om det regner. Kjøp liqiud smoke og drypp litt (bare 1-2 dråper!!!!) i panna, så smaker det grill. Anonymous poster hash: 4eedb...032
makkapakka Skrevet 2. juli 2015 #10 Skrevet 2. juli 2015 hvis du har grillen under ventilator går det an, ellers som kommer du til å ose ned huset.
Kontormus Skrevet 3. juli 2015 #11 Skrevet 3. juli 2015 Har Weber sin elektriske grill, og den oppfører seg ganske likt som en vanlig grill. Hadde ikke hjulpet mye å sette den under ventilatorvifte da den ryker for mye, og som noen sier så slår flammer opp av brennende fett.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2015 #12 Skrevet 4. juli 2015 Utegrill er ALDRI beregnet til innebrukAnonymous poster hash: 877d2...fac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå