Gjest gjest1 Skrevet 6. september 2004 #1 Del Skrevet 6. september 2004 Nå har jeg aldri spist sukkerfri tyggis pga kaloriene, men pga av svake tenner, og godt er det: Sorbitol: et sukkeralkohol, et naturlig søtstoff som gir like mange kalorier som sukker. Xylitol: en sukkeralkohol som sorbitol. Gir like mye kalorier som sukker. Og så har vi favoritten min: Karbamid brukes bl.a. i tyggegummien V6. Karbamid er det samme som urinstoff eller urea. Ringer liksom ikke like flott i reklamen: V6, nå med urinstoff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ibenholt Skrevet 6. september 2004 #2 Del Skrevet 6. september 2004 wops, der røyk sunnhetsfølelsen når jeg tar meg en tyggis i stedet for godteri :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2004 #3 Del Skrevet 6. september 2004 Så hvor mange kalorier er det da i et tyggis??? Jeg tygger fluortyggis (kjøpes på apoteket) for tennenes skyld. Tviler på at så lite kalorier har noe å si for vekten... Bare å gå en ekstra meter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. september 2004 #4 Del Skrevet 6. september 2004 Aner ikke! Synes bare det var et artig apropos for alle de som kjøper sukkerfritt pga kaloriene. Forresten så skal sorbitol også være bra for tennene, eller ikke skadelige i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2004 #5 Del Skrevet 6. september 2004 Aner ikke! Synes bare det var et artig apropos for alle de som kjøper sukkerfritt pga kaloriene. Forresten så skal sorbitol også være bra for tennene' date=' eller ikke skadelige i alle fall.[/quote'] Hehe, sant det da... Jeg tygger sukkerfritt på grunn av tennene- heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chihiro Skrevet 6. september 2004 #6 Del Skrevet 6. september 2004 En liten avsporing, karbamid (urea) brukes også i en del hudpleieprodukter, f.eks. HTH. Stoffet binder vann godt og hjelper dermed huden til å holde på fuktighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NullHull Skrevet 6. september 2004 #7 Del Skrevet 6. september 2004 Så hvor mange kalorier er det da i et tyggis??? Jeg tygger fluortyggis (kjøpes på apoteket) for tennenes skyld. Tviler på at så lite kalorier har noe å si for vekten... Bare å gå en ekstra meter? Utfra informasjonen på baksiden av en pakke Extra har jeg regnet ut følgende: En bit Extra inneholder 2,59 kcal. Spis hele pakken (10 stk) og du har fått i deg 25,9 kcal. (100 g Extra=185 kcal) Så, ja, jeg tror nok du skal putte i deg ganske mange tyggiser før det gjør noe utslag på vekta :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. september 2004 #8 Del Skrevet 6. september 2004 En liten avsporing' date=' karbamid (urea) brukes også i en del hudpleieprodukter, f.eks. HTH. Stoffet binder vann godt og hjelper dermed huden til å holde på fuktighet.[/quote'] Mulig det, men jeg synes likevel det er litt ekkelt å tenke på at jeg smører urinstoff i huden eller at jeg går rundt og tygger på det. Hvor får de dette urinstoffet fra forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maki Skrevet 6. september 2004 #9 Del Skrevet 6. september 2004 synes det er værre at det dem bruker beinmel i vingummi, for de som kanskje ikke vet hva beinmel er, jo det er mel laget av døde dyr, laste biler reiser rund om i landet å henter døde dyr, f.eks griser, kuer, katter, elg som er på kjørt. Mange ganger er dyrene også råttene. Dette kjører de i en kvern og lager beinmel av. Blir jo selvfølgelig kokt veldig opp for å drepe baktereier og sånt, men men ekkelt uansett. Pappa kjørte lastebil med dødedyr før, og skal love dere at mange av de dyrene har liggi der en stund før de ble henta. Men det soffe er vel kjemisk fremstilt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chihiro Skrevet 6. september 2004 #10 Del Skrevet 6. september 2004 Mulig det' date=' men jeg synes likevel det er litt ekkelt å tenke på at jeg smører urinstoff i huden eller at jeg går rundt og tygger på det. Hvor får de dette urinstoffet fra forresten?[/quote'] Helt enig, da jeg hørte dette ble jeg litt sånn . Vil vi egentlig vite hvor det kommer fra? Jeg leste at det fremstilles syntetisk av ammoniakk og karbondioksid. Så det er ikke folk som får betalt for å levere råstoffet, for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. september 2004 #11 Del Skrevet 6. september 2004 synes det er værre at det dem bruker beinmel i vingummi' date=' [/quote'] Åh, jeg er så glad jeg ikke liker vingummi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 6. september 2004 #12 Del Skrevet 6. september 2004 synes det er værre at det dem bruker beinmel i vingummi, for de som kanskje ikke vet hva beinmel er, jo det er mel laget av døde dyr, laste biler reiser rund om i landet å henter døde dyr, f.eks griser, kuer, katter, elg som er på kjørt. Mange ganger er dyrene også råttene. Dette kjører de i en kvern og lager beinmel av. Blir jo selvfølgelig kokt veldig opp for å drepe baktereier og sånt, men men ekkelt uansett. Er det gelatin du snakker om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maki Skrevet 6. september 2004 #13 Del Skrevet 6. september 2004 Er det gelatin du snakker om? ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. september 2004 #14 Del Skrevet 7. september 2004 Nå har jeg aldri spist sukkerfri tyggis pga kaloriene, men pga av svake tenner, og godt er det: Sorbitol: et sukkeralkohol, et naturlig søtstoff som gir like mange kalorier som sukker. Xylitol: en sukkeralkohol som sorbitol. Gir like mye kalorier som sukker. Og så har vi favoritten min: Karbamid brukes bl.a. i tyggegummien V6. Karbamid er det samme som urinstoff eller urea. Ringer liksom ikke like flott i reklamen: V6, nå med urinstoff! krise... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 7. september 2004 #15 Del Skrevet 7. september 2004 Æsj... Angrer på at jeg leste denne tråden... ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 7. september 2004 #16 Del Skrevet 7. september 2004 Jeg tror jeg har holdt på litt for mye med sånne "ekle" ting, for ingen ting av det som ble nevnt her er det minste ekkelt i mine øyne - og da er det jo ikke noe morsomt heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 7. september 2004 #17 Del Skrevet 7. september 2004 Jeg tror jeg har holdt på litt for mye med sånne "ekle" ting' date=' for ingen ting av det som ble nevnt her er det minste ekkelt i mine øyne - og da er det jo ikke noe morsomt heller... [/quote'] Enig der du. syns jeg hele tiden får servert artikler eller notiser som omhandler et eller annet ekkelt vi får i oss i løpet av dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå