Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, min store 3-åring bruker 104 nå. Ifjor brukte han 98.

Skrevet

Vår store 2—åring bruker 104 i klær og 28 i sko!

Skrevet

Jeg syns klærna ofte er veldig store i størrelsen. Min gutt på snart 5år bruker str 110. Skulle gjerne brukt 104 fortsatt, for de sitter bedre rundt livet, men de blir for korte. Syns mange av barneklærna er korte i lengden og store i bredden. Sønnen min er lang og slank, så da blir det til at vi må gå opp i str for å få mer lengde, men så blir det for stort i bredde (spesielt bukser, de med dårlig "snøring" faller fort av han).

Skrevet

Vi ser også at gutteklær generelt er videre og romsligere enn jenteklær i samme størrelse.

Anonymous poster hash: 0b8b8...a95

Det er et viktig poeng! Jenta mi prøvde bukser på Cubus, både fra jente- og gutteavdelingen. Vi ente opp med å kjøpe en fra hver avdeling. Guttebuksa i str 110 og jentebuksa i 122, de var ca like store i livet og jentebuksa var omtrent en cm lengre.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en stor gutt på 2,5 (har fått spm om han er fylt fire) og han bruker stort sett 98.

Anonymous poster hash: a8764...83a

Skrevet

Mitt lange og slanke barn på 17 mnd bruker 92 i overdeler, men bruker 80/86 i underdeler, da han er så smal at det ikke holder seg oppe.

Skrevet

Snarere tvert i mot; jeg synes ofte barneklær er store i størrelsene. Nå er min lille ikke fullt 2 år ennå (1 år og 10 mnd), og han bruker 74-80, men kan godt ha t-skjorter og shortser i 86. Han har en pysj fra HM i 86, og den svømmer han i.

Det skal sies at jeg har erfart at noen merker er større enn andre. Polarn o Pyret er romslige i størrelsene, vet jeg, mens Lindex ofte virker litt mindre enn snittet (gitt at HM er snittet, da ;) ).

Oj. Jenta mi på 5 måneder bruker 74/80.. 😝

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...