Gå til innhold

Jeg liker ikke hunder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har blitt en trend her jeg bor å skaffe seg hundntil enhver pris, så mange eiere har kjøpt hunder bare fordi de ville ha hund uten å vite hva det innebærer. Kjøper seg huskyer og slipper dem løs (et v mine kjæledyr ble drept av en nabohund, Sibirsk Husky). En annen nabo har en hund som ypper med alt, men den veier kanskje 4-5 kg så den er jo ikke akkurat så skummel, men irriterende at de lar barna gå tur med hunden og slippe båndet så den stikker av. Skjer i gjennomsnitt hver uke.

En tredje nabo har en flokk store hunder på 30-40 kg som hun ikke har kontroll over, i fjor bet en av hundene en gravid dame og året før bet en av hundene en nabo som stod i sin egen hage og drev med hagearbeid. Hun slipper løs hundene 600-700m fra barnehagen her selvom de er farlige. Jeg har blitt jaget av hundene hennes også. Hun slipper dem også løs midt på natten på jordet, selvom det er båndtvang, og det rett ved et rådyrtråkk (hundene har sikkert drept endel vilt). Dette vet jeg fordi det er funnet på viltkamera.

En fjerde nabo har en hund han binder ute i 1m kort bånd i all slags vær, den er det litt synd på (hadde det ikke vært for at den er farlig, en gang da den var løs i sin egen hage fulgte den etter oss, lusket seg innpå min hund og gjorde et bakholdsangrep på hunden min, ville drepe den. Bet rundt halsen/nakken. Det sluttet med at jeg hylte til bikkja, like før jeg sparket den i ansiktet, men den ble heldigvis redd og slapp). Den veier kanskje 30 kg, blanding mellom schæfer og spaniel (fuglehund).

En femte nabo har en flokk med leonbergere som er skikkelig sinte, de løper bort til gjerdet og fråder og flekker tenner, og bjeffer infernalsk om noen går forbi. Så der tør jeg ikke gå lenger.

En sjette nabo har en annen hund som må gå med munnkurv siden han har bitt en annen nabo, den er aggressiv og bjeffer og skal ta alt som rører seg.

En syvende nabo har broren til en hund nevnt ovenfor, og den skal alltid prøve og angripe min hund. Jeg har ikke sett den på en stund, mistenker at eierne synes det ble så ubehagelig at de ikke tør å lufte den her mer.

En åttende nabo (her er det 100% naboen sin feil) har en fuglehund om har bitt sønnen deres, men de driter bare i det!!!

Dette er 50% av alle hundene som bor her, og jeg har fått fordommer mot hunder. De er farlige og ikke til å stole på. Enkelte hunder liker jeg, som feks mitt søsken sin hund og én hund som bor her jeg bor, men når det er så mange skumle opplevelser (det være seg eierne sin skyld eller ikke - samma det....... Oppførsel er oppførsel og hunder er alltid et resultat av arv og miljø) så blir jeg redd. Jeg har utviklet hundeangst, ser jeg en løs hund så besvimer jeg nesten, for så redd er jeg. Etter å ha møtt utallige løse,store hunder på tur som har knurret og oppført seg aggressivt. Du har ikke mye kontroll på 40-59 kg hund når du kommer diltende etter 5 minutter og lar hunden løpe i forveien.

Så jeg liker generelt sett verken hunder eller hundeeiere. Hvordan er det der DU bor?

Anonymous poster hash: 07252...826

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er hundeeier selv og elsker hunder. Driver aktivt med hundetrening og utdanner meg til å bli hundeinstruktør. 

Det som gjør meg mest motløs er hvor mange det er som har hund uten å ha oppdatert kunnskap om hundeatferd, trening og hundespråk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hundeeier selv og elsker hunder. Driver aktivt med hundetrening og utdanner meg til å bli hundeinstruktør. 

Det som gjør meg mest motløs er hvor mange det er som har hund uten å ha oppdatert kunnskap om hundeatferd, trening og hundespråk.

javel.... Og hvordan er det der du bor? Tenker ikke på deg, men naboene dine og hundene deres..

Bor man i by, har man vel egentlig ikke naboer,med

Det er kanskje mest "rednecks" som bor her jeg bor

Skrevet

Er mange hunder rundt her hvor jeg bor. To i samme borettslag som meg. Noen av dem er litt bjeffete, men ellers har jeg ingen problemer med dem.

AnonymBruker
Skrevet

Er mange hunder rundt her hvor jeg bor. To i samme borettslag som meg. Noen av dem er litt bjeffete, men ellers har jeg ingen problemer med dem.

Ok. Du har kanskje ikke oversikten heller (borettslag tenker jeg blir litt som blokk). Her i bøgda vet jo alle alt.

På godt og vondt........ Men merkelig nok er en høy andel innbyggere flyttet inn fra Oslo... Så det er ikke bare bygdetullingene som ikke klarer å holde hunder.

Skrevet

Hva slags nabolag bor du egentlig i?

Jeg bor i en ganske vanlig gate. Her har folk både hund og katt. Merker ikke negativt til noen av dyra. Folk holder hundene sine i bånd eller inngjerdet. Det er aldri noe problem. Ikke noen som stikker av, biter folk eller bjeffer dagen lang.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags nabolag bor du egentlig i?

Jeg bor i en ganske vanlig gate. Her har folk både hund og katt. Merker ikke negativt til noen av dyra. Folk holder hundene sine i bånd eller inngjerdet. Det er aldri noe problem. Ikke noen som stikker av, biter folk eller bjeffer dagen lang.

Jeg vet ikke, men det kan ikke være tilfeldig at samtlige hunder og hundeeiere er problematiske. Dvs jeg konkluderer med det jeg skrev over, og at det er lettere å vite slikt "på bygda"

Gjest Earth
Skrevet

Bor i byen og her har stort sett de aller fleste hund, og det liker jeg! Da får hundene mine sosialisert seg med andre hunder!

Gjest Hofmann
Skrevet (endret)

Ingen problem her. Eg elskar hundar, og tenkjer det er noko gale med folk som ikkje likar hundar og andre dyr. Eg seier ikkje at eg "hatar" menneske som ikkje gjer det, men det er ein heilt tydeleg bariere der som tilseier at me aldri kan verte heilt "close".

Endret av Veslefrikk
Skrevet

Elsker hunder, men misliker en del hundeeiere.

Skrevet

Jeg liker heller ikke hunder, men liker stort sett alle andre dyr da. Det er bare noe med masete, bråkete, illeluktende beist som ikke appellerer til meg. :P Gi meg heller en katt, hamster, kanin, marsvin eller papegøye. Det største problemet er imidlertid hundeierne selv. Svært mange av dem har overhode ikke kontroll på dyret (som TS beskriver), og veldig mange er også veldig på å dytte det på deg. "Se, hund! Elsk den!" Litt som småbarnsforeldre. Aldri opplevd at en katteeier har dumpet beistet i fanget på meg på den måten, virker som det er mer måtehold der.

Skrevet

Eg er einig, eg har aldri likt hundar, kan tolerere dei eg kjenner fordi eg må, men eg er ikkje interessert i å ha hundar i huset eller hagen min. Eg bur i byggefelt og her har mange hundar. Dei går som regel i band, vi har sauer like utanfor området så det er bandtvang no heldigvis. Likevel finn eg stadig hundelort i hagen min om morgonane. Dette er ein hage som er særs prega av at det bur små barn i huset. Kvifor kan ikkje desse eigarane passe dyra sine og plulkke opp slikt før vi trakkar i det? Skikkeleg ufyseleg greie faktisk. 

Når det er sagt har vi 20 kyr, 16 kviger og 12 kalvar samt fleire fjøskattar. Vi er berre ikkje glade i hundar...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du hund selv dersom du ikke liker hunder?

Anonymous poster hash: a134c...9e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...