Gå til innhold

Hva forventer du av barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av innhold, aktiviteter, de ansatte Osv.

Har du noen gang klaget på noe?

Anonymous poster hash: 9a58b...d9f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventer at de ansatte

- er hyggelige

- vet hvor grensen går (nei, du trenger ikke å klage på at vi ikke tok med regntøy idag som det var meldt 25 grader og skyfri himmel)

- at de ikke ringer for småting midt i arbeidstida

- at de oppfører seg hyggelig og imøtekommente mot voksne og barn

- at de har evnen til empati og sympati

- At de er kreative og tar med barna på nye aktiviteter hver uke så ikke det blir det samme gamle hele tiden

- at de har oversikten over regler og normer

- at de serverer barna sunn og næringsrik, men variert mat

- at de kler barna etter været og ikke kler på for mye eller for lite

- at de oppdaterer meg med viktige ting, ikke som f.eks "ungen har snørret endel idag" (jatakk, det veit jeg, duuuu!)

- at de er ansvarsfulle og følger med hele tiden når barna leker

- at de er rettferdige og ikke kjefter på feil barn

- at de ikke forskjellsbehandler

- at de gir medisinen det er avtalt å gi (har faktisk opplvd at en ansatt har løyet og sagt at medisinen ble gitt når den ikke ble gitt!!!)

- at de skifter bleie regelmessig og smører ved behov

- at de er snille og passe strenge, ikke sure kjeftesmeller

- at de respekterer foreldrenes valg (innen rimelighetens grenser)

Er ganske fornøyd med bhg her vi bor, enkelte ansatte er bedre enn andre, men sånn er det overalt

Anonymous poster hash: 16250...82e

• Liker 2
Skrevet

Enig i lista over her.

Jeg er ikke så veldig kravstor men ønsker selvsagt at alle barna skal bli sett og hørt og ikke bli forskjellsbehandlet. Ellers er det aller viktigst for meg at barnet får mat og drikke og omsorg, da er mye gjort 😊 Jeg elsker barnehagen til sønnen min og gleder meg til høsten når vesla skal begynne der også. Vet at de er i trygge hender der.

AnonymBruker
Skrevet

Av de helt basic tingene forventer jeg at;

-de er mye ute.

-de ansatte er trygge og ansvarsfulle mennesker med barnetekke.

- barna blir sett og behandlet rettferdig.

-de finne på aktiviteter og er kreative, både pedagogisk og vanlige ting barn liker.

-maten er sunn og god.

Alle andre ting kommer i andre rekke..

I motsetning til den første kommentaren her så mener ikke jeg det er nødvendig at de må finne på så mye nytt hele tiden.

Barn bruker så utrolig mye energi på å tilpasse seg de sosiale reglene når de leker, og det kan være mer enn nok å gå på tur, bli lest for eller lære en ny sang -i tillegg til lek. For meg er det litt om å gjøre å redusere stressfaktorer til det minimale, bhg skal ikke være som en skole hvor de skal lære mest mulig men et alternativ til å være hjemme fordi jeg skal på jobb ☺

Anonymous poster hash: 70da6...718

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de fleste foreldre har veldig høye forventninger, mens mange av dem gidder ikke en gang lese månedsplanen, følge med på oppslag i garderoben, navne klær/utstyr eller stille opp på foreldremøter. Beskjeder som faktisk står både i månedsplan/brev og på oppslag i gangen, er det mange som ikke får med seg, med det resultat at barnet/barna kommer for sent til turer vi skal på, ikke har med seg ting til ulike aktiviteter, eller ikke får med seg at det er karneval/nissefest/sommeravslutning eller hva det måtte være. Vi har måttet begynne å sende sms med påminnelser dagen før til alle foreldre, fordi de ikke følger med! Det er nemlig sårt for barnet å finne ut at det ikke rakk å komme tidsnok til tur, eller at de ikke har kledd seg ut til karneval, eller ikke har med seg noe til ha-med-dag.

De forventer at vi skal ha stålkontroll på alt av klær og utstyr, selv om det ikke er navnet, og alt gjenglemt blir hengt på stativ i gangen. De forventer at vi skal gi akkurat deres barn spesialbehandling, for det er jo ikke 20, 30, 40 andre barn der, må vite...

De forventer at vi skal ha kapasitet til å drive dotrening like intensivt som de gjør hjemme, og glemmer at vi kanskje har 11 andre som driver med det også, mens de har bare en. De forventer at vi skal smile og være høflige hver gang de kommer etter stengetid, fordi de bare måtte rekke butikken. De forventer at vi skal ta kampene de selv ikke orker å ta på morgenen, f.eks når poden SKAL ha med seg alle Ninja Turtles-figurene hver dag, og de vet at vi har ha-med-dag en gang i måneden. Vi ber alle foreldre smøre barna med solkrem før de kommer om morgenen, og likevel må minst halvparten smøres fordi de ikke har gjort det hjemme. Og listen fortsetter...

At de forventer godt pedagogisk innhold, varierte aktiviteter, god omsorg, lek og læring, er kjempebra. Skulle ønske det var mer fokus på det faglige hos mange foreldre, og at vi som pedagogisk personell kunne bruke mye mer tid på akkurat det. 

Anonymous poster hash: 0babc...630

Anonymous poster hash: 0babc...630
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...