Gjest Samboer Skrevet 6. september 2004 #1 Skrevet 6. september 2004 Nå er vi virkelig ute og kjører her!!!! Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men jeg skal prøve å forklare så godt jeg kan. Jeg prøver å forklare samboeren min at jeg skulle ønske han var mer hjemme, og at han tok seg tid til meg. Uansett hva jeg sier, og hvordan jeg vrir og vender på det, så ender det med at han sier at han ikke er bra nok for meg, at jeg må finne meg en annen. Aner ikke hvor mange ganger jeg har sagt til han at det bare er han jeg vil ha!!! Han har nesten ikke vært hjemme i sommer, vært ute og reist i jobben, og når han er hjemme er det jobb, unger og venner. Jeg kommer alltid sist! Vi har to unger hver, ingen felles... Uansett hva jeg sier til han, eller mener så kommer komentarer som at hva er vitsen, jeg kritiserer alt, jeg må finne meg en annen, jeg må flytte.... Og hvis jeg da sier "hvis det er det du vil, så må jeg da bare gjøre det". Så kommer det fra ham at nei, det er det jeg som vil. Det ligger under at jeg egentlig ikke vil være med ham. Jeg har da aldri sagt det!!!! Han må da tåle at vi diskuterer litt innimellom? Alt kan da ikke gå på skinner! Dette har jeg også sagt til han. Jeg prøver å fokusere på det positive, men han ser bare det negative. Hva skal jeg gjøre! ?? Jeg begynner å bli lei av aldri å få tatt opp ting med ham, uten at jeg må forsvare at jeg vil være hos ham... Litt rotete formulert kanskje, spør om du ikke forstår...
Gjest sliten mor Skrevet 6. september 2004 #2 Skrevet 6. september 2004 skjønner deg goddt, men har ikke noe å si - selv er jeg i samme situasjon, og har prøvd alt - men kommer bare ikke gjennom til han - :cry:
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2004 #3 Skrevet 6. september 2004 skjønner deg goddt, men har ikke noe å si - selv er jeg i samme situasjon, og har prøvd alt - men kommer bare ikke gjennom til han - :cry: Jeg har foreslått familivernskontoret. Men han vil ikke. Jeg greier ikke finne ut hva som er galt... Hva som har skjedd :-?
Sheba Skrevet 6. september 2004 #4 Skrevet 6. september 2004 For å være helt ærlig så høres det ut som om han er lei av deg, men at han ikke har "guts" nok til å bryte opp selv - følgelig gir han deg en masse stikk og håper at du skal gjøre det slutt. Så slipper han. Noen mennesker skyr alt som smaker av ubehageligheter, desverre.
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2004 #5 Skrevet 6. september 2004 pøh - det er ikke sikkert at han er lei (synes folk skal være forsiktige med å si sånt om forhold man ikke kjenner til), men min erfaring er at mannen ikke har det samme behovet for å tilbringe "kvalitetstid" sammen med kjæresten som kvinnen ofte har. Det er i hvert fall et problem i forholdet JEG er i. Jeg prøver å si fra at jeg synes det er vanskelig at han på en måte ikke forholder seg til at jeg bor sammen med han - men ofte oppfattes det som om jeg prøver å forandre han eller hakke på han, noe som selvsagt ikke er min intensjon. Man må likevel gå i seg selv om tenke over om man er rimelig - man kan tross alt ikke kreve alt av partneren sin. Og jeg vet med meg selv at jeg ikke er den letteste kvinnen i verden å leve med. Selv vurderer jeg å flytte ut dersom vi ikke klarer å finne en løsning som fungerer for begge, noe jeg synes er trist, ettersom han er en utrolig snill og fin mann på mange måter. Han ønsker forøvrig ikke at jeg skal flytte, eller at det skal bli slutt. Men hvorfor tror han at jeg maser på han av samme årsaker som moren hans...? Og skjønner han ikke at et forhold krever mer enn bra sex og at man SIER man er glad i hverandre?
Gjest GreenSky Skrevet 6. september 2004 #6 Skrevet 6. september 2004 Uansett hva jeg sier, og hvordan jeg vrir og vender på det, så ender det med at han sier at han ikke er bra nok for meg, at jeg må finne meg en annen. Aner ikke hvor mange ganger jeg har sagt til han at det bare er han jeg vil ha!!! Det der høres ut som en hersketeknikk han bruker ovenfor deg. Og det ser ut til å fungere, også.
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2004 #7 Skrevet 6. september 2004 Det der høres ut som en hersketeknikk han bruker ovenfor deg. Og det ser ut til å fungere, også. Hva gjør jeg da?
Gjest Madam Felle Skrevet 6. september 2004 #8 Skrevet 6. september 2004 Slutter å la han få viljen sin Ber han slutte med å true om brudd, hver gang du tar opp ting med han. Jeg hadde gitt han et ultimatum, for jeg hadde ikke orket å måtte bedyre kjærligheten min på den måten. Det skal jo være trygghet i forholdet også, og den gir ikke han deg med det han sier. Sett deg ned når dere begge er rolig. Forklar han at du ikke vil høre han si, at du kan finne en annen hver gang du tar opp diskusjoner. For neste gang går du. Ingen mann er verdt å krype sånn for.
Rio Skrevet 6. september 2004 #9 Skrevet 6. september 2004 Hadde aldri orka å ha det sånn. Virker ikke som om han bryr seg så mye akkurat. Jeg er litt med Sheba her. Før x'n min gjorde det slutt sa han noe sånt som at jeg burde finne meg en annen - som var bedre enn han. Ha ha..
Nanella Skrevet 6. september 2004 #10 Skrevet 6. september 2004 Hadde ikke funnet meg i at han hadde svart meg sånn i det heletatt jeg! Hersketeknikk ble nevnt og det er jeg enig i. Virker som han sier det slik at du skal få dårlig samvittighet for så å fortelle han hvor uendelig glad du er i han. Kjenner jeg hadde blitt skikkelig sint jeg. Men det viktigste er å fortelle han hva du føler når han svarer deg med det og hva du føler ved og alltid bli prioritert til slutt. Viktig at det kommer tydelig frem og at det ikke blir krangling og mas ut av det for da er det mange som bare lar det gå forbi. Dersom han ikke skjønner eller vil skjønne hva du sier eller møter det på samme måten ville jeg trukket meg litt tilbake. Hvis ikke han kan ta deg på alvor og ikke høre på/respektere dine følelser hva er da vitsen??
Naima Skrevet 6. september 2004 #11 Skrevet 6. september 2004 Mannen jobber mye er sliten har 190 ting han skal dekke over og mange mennesker han skal tilbringe tid sammen med. Så blir han kansje fustrert og har dårlig samvitighet for at du kommer sist i rekken da, og jeg er enig i at barna kommer først uansett. kansje dere kan finne på ting som en sammlet familie med hans barn dine barn og felles barn der han bruker tid på dere alle. Så må du ikke godta at han truer med å flytte men, du må tenke på at mennesker sier mye når fustrasjon blr til sinne (det ikke lange veien mellom de to). Du skal ikke tåle den type dritt uansett. Tror nokk ikke at det er at han vil bryte forholdet som er nevnt over men ,heller at han føler at han ikke strekker til. Skriv det ned i et brev la han lese det uten at du er tilstdede slik at han kan tenke på det i steden for å strebe med at han føler at han blir "angrepet" og må forsvare seg.. Ta tid ha tolmodighet. Kjønner at du er fustrert har vært i samme situasjon selv og følelsen er ikke god å kjenne på. Prøv å ikke fikser på detr for det gjør allt bare verre.... :trøste:
Gjest Embla s Skrevet 6. september 2004 #12 Skrevet 6. september 2004 Det kan jo hende at han blir utrolig frustrert og sliten av at du ikke er fornøyd og at han opplever det som om du skulle ønske han var en annen. Når han sier ting som "Ja, jeg er vel ikke bra nok for deg, kanskje vi bør splitte lag" så er det ikke sikkert at dette er ment som hersketeknikk, det kan være at sånne utsagn betyr at han føler at han kommer til kort og at du ikke er fornøyd med ham. At han sier dette som et slags forsvar. Du sier at han reiser mye med jobben og at han prioriterer barn og venner når han er hjemme. Det med barna må jo være ganske opplagt; du burde være glad for at han prioriterer disse, du kan ikke forvente at han setter deg foran barna sine. Kanskje du burde finne på ting å gjøre ilag som du vet han liker (aktiviteter, være sosiale sammen etc). Eller du kan spørre ham og det er noe han har lyst til at dere skal gjøre sammen. Det virker som om han oppfatter dine yttringer som klaging på at han ikke er bra nok, og det er ikke en veldig konstruktiv framgangsmåte hvis du ønsker endring.
Gjest Samboer Skrevet 7. september 2004 #13 Skrevet 7. september 2004 Takk for fine svar! Jeg er rimelig sliten og lei av hele tide å måtte forsvare vår kjærlighet ja. Her en dag tror jeg at jeg greide å innprente i ham hva han gjør med meg når han holder på sånn. Jeg begynte å pakke... Da ble han snar til å snu på flisa da! Håper ikke han gjør dette flere ganger mot meg! Han sier han føler rett og slett ikke at han strekker til. Jeg tror han er av typen som trenger mye oppmuntring og skryt i livet. Selvfølgelig kommer ungene hans først! Det gjør mine også. Men jeg vil gjerne komme i mellom jeg også... Nå er han ute og reiser i forbindelse med jobben igjen så nå er jeg alene igjen. Han lovte meg at han ikke skulle ut og reise mer , men det gjorde han gitt!! (han visste før jeg flyttet inn at jeg ikke ville ha en mann som var borte i dagesvis. Hadde jeg villet hatt en slik mann, hadde jeg funnet meg en rik sjømann..)
Gjest Anonymous Skrevet 7. september 2004 #14 Skrevet 7. september 2004 Det virker som om noen ikke tenker over at i perioden med småbarn, hus,hem og jobb så er det ikke så mye tid til overs. Store jenter mener han skal ta seg av meg(hun) Synes enkelte er j...kravstore.
Gjest Anonymous Skrevet 7. september 2004 #15 Skrevet 7. september 2004 Det virker som om noen ikke tenker over at i perioden med småbarn, hus,hem og jobb så er det ikke så mye tid til overs. Store jenter mener han skal ta seg av meg(hun) Synes enkelte er j...kravstore. ???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå