Gå til innhold

Pannekakestekepanne, noen som har slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle kjøpe ny stekepanne i dag og fant da ut at det selges egne stekepanner for pannekaker.

De ser jo helt vanlig ut, men de har mye lavere kant som gjør det enklere å snu de når en steker.

Noen som har testet noen slike og kan si om det er noen vits i å kjøpe?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90208208/

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1094531

http://www.prisjakt.no/product.php?p=795546

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har fra Elkjøp. Kostet vel 1100-1200 ca. Verdt pengene! Bruker også til å steke biff og burgere.

Anonymous poster hash: 41029...f48

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Arvet en i helstøpt jern og er veldig fornøyd med den, selv om jeg bruker den ganske sjelden. Har andre jernpanner til biff o.l. og disse fungerer like fint til pannekaker. (Jernpanner krever litt mer stell enn f.eks. ei stålpanne)

Hvis du steker crepes (crepes er tynnere enn pannekaker) ofte, så kan det være en lur investering. Hvis ikke så holder det i massevis med ei vanlig stekepanne.

Gjest Sunhands
Skrevet

Følger denne tråden siden jeg lurer på det samme. Jeg har en jernpanne og en sautépanne, men ingen av disse er gode å steke pannekaker i da de har lett for å sette seg fast.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker min pannekakepanne og anbefaler den på det sterkeste.

Kjempefin til mye annet også. Bl.a steking av egg, biff,mm

Anonymous poster hash: e3b50...d4c

AnonymBruker
Skrevet

Veldig greit å steke omeletter i også. Jeg ender alltid opp med eggerøre når jeg prøver å ta omeletter ut av den vanlige høykantede pannen min... Så om du har skapplass nok, go for it. 

Anonymous poster hash: a2c1f...597
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk pannekakepanne til jul, og syns den var ganske teit å steke pannekaker på for når jeg skulle snu pannekaka så dyttet jeg den over kanten. Men fungerer veldig godt til alle slags kjøtt/fugl/fiskestykker :)

Anonymous poster hash: a36dc...4b4
Skrevet

Jeg har den fra Til bords som heter Mormor og de 8 ungenes pannekakepanne. Den kostet bare et par hundre kroner og jeg er kjempefornøyd.
Pannekakene er en drøm å steke i denne i forhold til i min 2000,- panne fra Le Creuset....

Skrevet

Ser ikke dum ut den hos TilBords, men langt dyrere enn andre.

Skrevet

Synes det fungerer fint. Jeg har tre stykker. Multitasking er konge når man steker pannekaker. Reduserer tidsbruken betraktelig.

AnonymBruker
Skrevet

Har du god plass i skapene, penger til overs så kjøp pannekakestekepanne, eller elektrisk pannekakejern.

Unyttig gjenstand, spør du meg med lite plass i skapene.

Takke fra Høyang til å legge opp på kokeplatene er enklere å lagre, billigere i innkjøp og gjør samme nytte.

Dette er smak og behag. Vår gikk ut igjen kort tid etter at den kom i hus.

Anonymous poster hash: f909e...478

Skrevet

Veldig mye plass har vi vel ikke, men disse pannekakepannene er jo helt flate og får fint plass i skuffen under komfyren sammen med stekeplatene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...