Bumblebee73 Skrevet 6. september 2004 #1 Del Skrevet 6. september 2004 Min hund har røyta nå i hele sommer. Vi grer henne hver dag for å få av det værste, men det hjelper så lite. Er det noe hun kan få som vil hjelpe mot dennne røytingen? Kan ølgjær være noe, og i så fall hvordan og hvor mye skal hun få? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2004 #2 Del Skrevet 6. september 2004 hunden vår har også røytet hele sommer.. detter store dotter av han når vi kommer med børsten.. ser nesten ut som valper de dottene tror det er naturlig..alle hunder røyter mer eller mindre. noen ikke i hele tatt, mens andre lager vegg-til-vegg-teppe iløpet av natta. gruer til vinterpelsen skal felles.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 6. september 2004 #3 Del Skrevet 6. september 2004 Tisper pleier å røyte ned før løpetiden kommer. Er den på gang? Og det er jo ikke så rart om man slipper litt ekstra pels om sommeren. Det er jo varmt. Dessuten så kommer høstpelsen/vinterpelsen. Hannhunder røyter ikke like ned som tisper på samme måte. Vår hund (en hannhund) hadde valpepels frem til han ble 1 år. Da røytet han helt ned og fikk det vi kaller voksenpelsen. Nå så har han ikke røytet noe særlig. Bare vært i perioder med litt tynt hår på lendet. dessuten så ser man det godt på "skjørtehåret" dvs håret på baksiden av låret bak. Det syns iallefall godt på min rase (berner sennen). En annen ting, min hund slipper mye hår etter at han har vært våt. Det har kanskje vært mye bading i sommer? Husk pelsstell også da. Man kan spare inn på støvsuging ved å være litt flink til å huske børsting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå