Gå til innhold

Lystette gardiner til stue?

79kreps

Anbefalte innlegg

Vi har sol inn stuevinduene til 22.30 på sommere. Dette er fint det, helt til en skal prøve å se tv eller vil ha det litt kjøligere inne enn det er ute en sommersdag.

Så da er jeg på jakt etter lystette gardiner som ser fin ut i stuen. Gjerne lyse farger.

Har sett på ikea.no, men søk på lystette gir ingen treff.

Er der noen som kan komme med konkrete anbefalinger til gardiner, der det ikke koster mer enn 400 for sett med to gardinhøyder?

Jeg har ikke noe behov for å ha det bekmørkt i stuen, så at det slipper inn lys på sidene er helt greit. Det jeg vil unngå er gjenskinn i tv og holde ute den verste varmen fra solen.

Endret av 79kreps
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synd du ikke spurte forrige uke, for da hadde Princess kampanje på lysdempende gardiner. De har en del lysdempende, men de koster fort 400 pr lengde. Jeg får ikke søkt fram kun lysdempende der.

Sjekk også Jysk:

http://jysk.no/gardiner/ferdigsydde-gardiner/lystette

Hansen&Dysvik:

http://www.hd.no/vinduet/gardiner/filter/hd_gardiner2-lysdempende

Ikea kaller dem visst mørkeleggingsgardin (det fungerer å søke på det ordet):

http://www.ikea.com/no/no/search/?query=m%C3%B8rkeleggingsgardin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Kid og Princess har lystette gardiner i relativt lang gardinlengde, og mener at det var noen i lyse farger. Om de passer for stue vet jeg ikke, for vi var på jakt til soverommet, men du kan jo sjekke nettsidene og se hva de har:) Kid har også noen fine lystette og lysfiltrerende greier, som er en mellomting mellom persienner og rullegardin, bare mye finere. Du kan jo ev se på de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva kampanjen dere gikk ut på med hensyn til pris?

Ser det er noen sinnssyke priser på denne typen. Må jo ha 8 lengder, og 800 for hvert vindu er helt uaktuelt.

Ikea har kun mørke farger dessverre.

Jysk har noen til 200 for en lengde, samme med Ellos. Får ta turen innom Jysk i morgen å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp heller persienner eller lameller.

Anonymous poster hash: eaa3a...c6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kid har en gardin som heter Gisle, den er vel ikke som lystett å regne, men vi har den lyse på tv-stua og de holder mye lys ute. Kanskje mellom 80 og 90%, nok til at vi kan se tv uten problemer og uten at det blir for mørkt i stua. Mener at de koster 180,- eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp heller persienner eller lameller.

Anonymous poster hash: eaa3a...c6b

Vi har alt persinner, hjelper ikke mye når solen står rett på og tv har blank skjerm som gjengir alt av lys.

Endret av 79kreps
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kid har en gardin som heter Gisle, den er vel ikke som lystett å regne, men vi har den lyse på tv-stua og de holder mye lys ute. Kanskje mellom 80 og 90%, nok til at vi kan se tv uten problemer og uten at det blir for mørkt i stua. Mener at de koster 180,- eller noe sånt.

Prisen 299 for 220 lengde. Kun få farger var til halvpris, men da bare i lengden 160.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har alt nevnt Ellos lengre oppe.

Problemet her er at de er kun 110 i bredden, og ene vinduet her er 240 bredt.

Tror jeg tar en tur på Jysk å ser på Amungen. Koster 199 for lengden, så får jeg se hvordan de fungere :)

Endret av 79kreps
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Ja jeg har alt nevnt Ellos lengre oppe.

Problemet her er at de er kun 110 i bredden, og ene vinduet her er 240 bredt.

Tror jeg tar en tur på Jysk å ser på Amungen. Koster 199 for lengden, så får jeg se hvordan de fungere :)

Ups, jeg må lære å lese.

Jeg ser også etter lystette rimelige gardiner. Kan du oppdatere her om hvordan de fungerer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så klart :)

Hadde de hos ellos vært i 140 bredde så hadde jeg kjøpt de grunnet pris og utvalg av farger.

Det er jo stort utvalg rundt om, men ikke til summen jeg ønsker å bruke. Gardiner er liksom ikke det mest fristende å bruke flere tusen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt inn.

Planen var å gå for disse:

http://jysk.no/gardiner/ferdigsydde-gardiner/lystette/gardin-lystett-amungen-1x140x175cm-beige

Men her hadde de ikke nok på lager, så da ble det disse istedet.

http://jysk.no/gardiner/ferdigsydde-gardiner/lystette/gardin-lystett-varpen-1x140x175cm

Ser de jeg valgte får klager inne på Jysk sin side. Jeg hadde med meg lommelykt og lyste på baksiden av garadinene før jeg bestemte meg. I lys farge så en lyset svakt igjennom, men på de mørke gardinene så var det ikke antydninger til lyset. Dette gjeldt begge typene.

Blir å montere de i morgen, så får jeg se da om det blir noen forskjell her i stuen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser helt ok ut. De har en svakt mønster i seg som ikke er synlig på bildene.

Finnes langt finere gardiner, men ikke som er lystette og koster 150 kroner. For meg var det helt uaktuelt å bruke 3-500 kroner for hver lengde. Ser det ikke bra ut så får de gjøre nytten på hytten eller på soverommene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er de montert og testet i dag når solen lyste rett inn vinduene.

De gjør nøyaktig hva de skal, og jeg er kjempe fornøyd. Midt i blinken, og ikke kostet de all verden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...