Gå til innhold

Fikk ikke reist, avbestilte ikke - mulighet for refusjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skulle på en flyreise, men fikk ikke reist pga mannen ble syk. Avbestilte ikke turen i forkant. Kan man likevel få refundert? Noen som vet? Jeg klarer ikke Google meg frem til noe. Hva skal jeg be legen min om å skrive i erklæring?

Og hvor lenge etterpå kan man be om refusjon. Vi skulle reist for ca 2 uker siden.

Anonymous poster hash: d75cd...436

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere ikke avbestilte så fikk jo ikke flyselskapet solgt disse plassene til noen andre? Men jeg vet ikke sikkert da. Mulig andre har et bedre svar.

Anonymous poster hash: c076f...85f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må ha meldt i fra til flyselskapet/reiseselskapet før flyet tok av for å få noe der.

Har du betalt med kredittkort, har du mulighet for å prøve å få penger igjen der. Men legeerklæring må du ha på sykdom, noe ingen kan gi deg med tilbakevirkende datering.

Anonymous poster hash: 250fe...f63

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir heller en sak for forsikringsselskapet deres.

Anonymous poster hash: 418f5...013
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir heller en sak for forsikringsselskapet deres. Anonymous poster hash: 418f5...013

Forsikringsselskapet setter som betingelse at flyselskapet blir varslet i forkant av flyavgang. Å nare utebli gir ingen rettigiheter hos forsikringsselskapene.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor avbestilte dere ikke?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor avbestilte dere ikke?

Mannen fikk hjertestans samme dag som vi skulle dra, så det var ikke noe jeg brydde med med der og da. Heller ikke dagene etterpå, siden han var ustabil. Selv om pengene er ubetydelige i forhold til at jeg fikk beholde ham, så tenkte jeg undersøke muligheten for refusjon. Går det ikke, så går det ikke. Men vi sparte lenge til turen, og det er snakk om ganske mye penger.

Takk for svar, dere andre. Jeg får ta kontakt med forsikringsselskapet i morgen og høre om det er noen sjanse. Skjønner at vi ikke får noe fra flyselskapet. Men tror dere jeg må ha legeattest for å få refundert min andel? Skal til legen i morgen, så hadde vært greit å få ordnet det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen fikk hjertestans samme dag som vi skulle dra, så det var ikke noe jeg brydde med med der og da. Heller ikke dagene etterpå, siden han var ustabil. Selv om pengene er ubetydelige i forhold til at jeg fikk beholde ham, så tenkte jeg undersøke muligheten for refusjon. Går det ikke, så går det ikke. Men vi sparte lenge til turen, og det er snakk om ganske mye penger.

Takk for svar, dere andre. Jeg får ta kontakt med forsikringsselskapet i morgen og høre om det er noen sjanse. Skjønner at vi ikke får noe fra flyselskapet. Men tror dere jeg må ha legeattest for å få refundert min andel? Skal til legen i morgen, så hadde vært greit å få ordnet det.

Oi, håpe det går bra med han (og deg ) :klem:

Anonymous poster hash: c076f...85f

Skrevet

Når det er snakk om livstruende sykdom som her, så stiller muligens saken annerledes enn om det bare hadde vert et uheldig tidspunkt på å få spysjuka.

God bedring til mannen din :klem:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Oi, håpe det går bra med han (og deg ) :klem:Anonymous poster hash: c076f...85f

Da burde det ikke være noe problem å få refundert på reiseforsikringen. Få epikrise fra sykehuset og send med kravet.

Anonymous poster hash: 73a4c...5e7

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg tviler på at du får dekket dette da det er vanlig betingelse at reisen må avbestilles før den tiltar.

Skrevet

Akutt alvorlig sykdom er nok til å få tilbake via reiseforsikring. I dette tilfelle kan det ikke forventes at kunden (ts) skal kunne varsle i tide.

TS Ta kontakt med forsikringsselskapet deres, de er de eneste som kan gi endelig svar.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi skulle på en flyreise, men fikk ikke reist pga mannen ble syk. Avbestilte ikke turen i forkant. Kan man likevel få refundert? Noen som vet? Jeg klarer ikke Google meg frem til noe. Hva skal jeg be legen min om å skrive i erklæring?

Og hvor lenge etterpå kan man be om refusjon. Vi skulle reist for ca 2 uker siden.

Hvorfor er det så jævlig viktig med refusjon på alt?

Det blir så forbanna smålig å ikke kunne gjøre opp for seg med en dritt. Skal alt være gratis? 

Anonymous poster hash: 00f6f...b53

Skrevet

Du kan få refundert avgftene. Se flyselskapets hjemmeside.

Skrevet

Hvorfor er det så jævlig viktig med refusjon på alt?

Det blir så forbanna smålig å ikke kunne gjøre opp for seg med en dritt. Skal alt være gratis?

Anonymous poster hash: 00f6f...b53

Det er da enda mer smålig å forvente at folk skal betale for en reiseforsikring du mener de ikke skal benytte...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg aldri trengt å avbestille noe selv, men har hatt pasienter med behov for erklæring om sykdom med det som formål. Min er erfaring er at det må kanselleres før reisen (senest samme dag) for å få noe refundert. Har til og med harr forsikringsselskap som nekter refusjon ifm dødsfall uten kopi av dødsattesten.... Det skader ikke p høre med forsikringen, men du bør belage deg på negativt svar. Godt at det går bra med mannen din!

Anonymous poster hash: 22c60...cd5

AnonymBruker
Skrevet

HVIS reiseforsikringen dekker noe selv om reisen ikke ble avbestilt, må du dokumentere legekonsultasjon før planlagt avreisetidspunkt. Forsikringen gjelder avbestilling som følge av akutt sykdom hos reisende, eneste reiseledsager eller reisendes nærmeste familie. Erklæring vedr. mannens hjertestans er da tilstrekkelig.

Skatter og avgifter på flybillettene er det flyselskapet som skal refundere, ev. fratrukket et gebyr. Det skal de uavhengig av årsaken til at flyturen ikke ble gjennomført.

Anonymous poster hash: 66d79...025
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du har sykemelding å fremvise til forsikringsselskapet skal det gå fint, det gjorde det for meg :)

Anonymous poster hash: 6b30e...c5a
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, dere andre. Jeg får ta kontakt med forsikringsselskapet i morgen og høre om det er noen sjanse.

Skjønner at vi ikke får noe fra flyselskapet. Men tror dere jeg må ha

legeattest for å få refundert min andel? Skal til legen i morgen, så

hadde vært greit å få ordnet det.Anonymous poster hash:

d75cd...436

Dette gjelder ikke bare deg, men flere på kg.

Når du/dere oppretter en tråd, og ber om råd, hvorfor kommer du/dere ikke da med alle relevante opplysninger i hi?

Hadde du her skrevet det du nå kommer med i hovedinnlegget, ville mitt svar vært annerledes. Denne måten å opptre på, bevisst eller ikke, er respektløst for oss som bruker tid og energimpå både å lese og å svare.

Kanskje det burde opprettes en tråd på nettopp dette?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...