Gjest Sophia:) Skrevet 1. juli 2015 #1 Skrevet 1. juli 2015 Jeg har ikke vekt her hjemme, men leser på bama sine sider at det er ca 36 kcal pr 100 gram vannmelon. Hvor mye er 100 gram? Er det en sånn "tynn skive" / "en båt" liksom ?
Gjest Khloe Skrevet 1. juli 2015 #2 Skrevet 1. juli 2015 36 kcal per 100 gram er veldig lite så tror ikke det ødelegger så mye for kaloriregnestykket ditt. Blir ganske drøyt å sitte og regne ut hver miste lille kcal, fort gjort å utvikle ortoreksi! Drit i det og kos deg med vannmelonen din du
Gjest Sophia:) Skrevet 1. juli 2015 #3 Skrevet 1. juli 2015 36 kcal per 100 gram er veldig lite så tror ikke det ødelegger så mye for kaloriregnestykket ditt. Blir ganske drøyt å sitte og regne ut hver miste lille kcal, fort gjort å utvikle ortoreksi! Drit i det og kos deg med vannmelonen din du Takk for svar (Har spist to ekstra gulostskiver i dag også, så får bare litt småangst om jeg nå dytter i meg vannmelon også i troen på at det er lite kcal i den vannmelonmengden jeg skal spise.. )
Kira-delta Skrevet 1. juli 2015 #4 Skrevet 1. juli 2015 Takk for svar (Har spist to ekstra gulostskiver i dag også, så får bare litt småangst om jeg nå dytter i meg vannmelon også i troen på at det er lite kcal i den vannmelonmengden jeg skal spise.. ) Øh...? 2
grrwaffmjau Skrevet 1. juli 2015 #5 Skrevet 1. juli 2015 Jeg trykte i meg ubegrenset når jeg slanka meg, og det påvirket ingenting. Og det var ikke akkurat små mengder
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #6 Skrevet 1. juli 2015 Takk for svar (Har spist to ekstra gulostskiver i dag også, så får bare litt småangst om jeg nå dytter i meg vannmelon også i troen på at det er lite kcal i den vannmelonmengden jeg skal spise.. ) Herregud. Anonymous poster hash: c9b3d...7c8 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #7 Skrevet 1. juli 2015 Kjære deg. Hvis du tenker så mye på å spise vannmelon pga to osteskiver, høres kostholdet ditt veldig usunt og anstrengt ut. Hvis du ikke har en sf nå, kan dette dessverre fort bikke over til å bli det! Vannmelon er sommerens deiligste frukt/ bær, og er i tillegg så kalorifattig at det er ment til å nytes i mengder! Anonymous poster hash: 85670...887
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #8 Skrevet 1. juli 2015 Jeg tenker at to skiver gulost ikke er TS sitt største (og alvorligste) problem. Anonymous poster hash: c9b3d...7c8 1
Gjest Sophia:) Skrevet 1. juli 2015 #9 Skrevet 1. juli 2015 (endret) Kjære deg. Hvis du tenker så mye på å spise vannmelon pga to osteskiver, høres kostholdet ditt veldig usunt og anstrengt ut. Hvis du ikke har en sf nå, kan dette dessverre fort bikke over til å bli det! Vannmelon er sommerens deiligste frukt/ bær, og er i tillegg så kalorifattig at det er ment til å nytes i mengder! Anonymous poster hash: 85670...887 Takk for omtanken Ja, vannmelon er kjempegodt! Men jeg blir usikker når det gjelder litt slike myter også, alltid trodd at vannmelon var kalorifattig, men hundre gram kan ikke være så mye? og nesten 40 kcal - og da synes jeg det er en del kalorier i vannmelon? Jeg tok likesågodt og moset vannmelonen litt og la den oppe i gram-måler (litermåler som også måler gram også, sikkert ikke helt nøyaktig, men får et fint pekepinn:)) . Endret 1. juli 2015 av Sophia:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå