Gå til innhold

Visningsassistent?

Anbefalte innlegg

Gjest boligsalg...
Skrevet

Vår megler vil nå bruke visningsassistent på visning av leiligheten. "Grunnen" er at leiligheten ikke gikk etter første visning, og han har ikke tid til å stå på visning neste helg.

Megleren skryter selvsagt visningsassistenten opp i skyene, og som han sier selv, villa han ikke brukt denne assistenten om han ikke stolte på han/henne. Megler vil heler ikke at jeg skal være til stede på visningen.

Men da jeg selv var på boligjakt, møtte jeg flere litt håpløse og forvirrete visningsassistenter. Noen som har erfaringer med hvordan man skal sørge for å være sikker på at visningsassistenten gjør en bra jobb?

Er det egetnlig rettferdig at jeg betaler det samme for å ha en visningsassisten istedenfor megler på visning - og hvilken kvalifikasjon har egentlig en visningsassistent???

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Megler har fått betalt for å være der for deg. assistent? a noen under utdanning kansje?

Gjest Anonymous
Skrevet

Folk tenker kanskje ikke på det, men megler må jo ha fri noen ganger også. Kjæresten min jobber som megler, og han jobber laaaange dager på hverdagene - hvis han i tillegg skulle jobbet hver eneste helg hadde jeg jo aldri sett han!

hvis du stoler på megleren din, må du kanskje bare stole på at han/hun har vett nok til å velge en vettug visningsassistent...

Skrevet

I postbanken som vi brukte da vi nylig solgte boligen vår bruker de ikke visningsassistenter men gjør hele jobben selv! Dette var vi veldig fornøyd med! Følte oss svært godt tatt vare på og fikk også mye mer for boligen pga av god markedsføring og godt forarbeid!

Klems Charmina

:babyjente: termin 11.11 :babyjente:

Skrevet

En visningsassistent kan være hvem som helst, men han eller hun må ha gjennomgått noe teori.

Min oppfatning når det gjelder boligsalg er at man selger den best selv. Man er jo selv best kjent i området og nabolaget og tilbudene til unger osv., ikke sant?

Jeg hadde megler da jeg solgte, men de fleste visningene holdt jeg selv, fordi hun hadde mange andre hus og leiligheter som skulle selges samtidig.

Visningsassistenten gjør sikkert en helt grei jobb, forsikre deg bare om at hun vet om fordelene ved akkurat din leilighet. Hva ville du fremhevet selv som det mest positive ved leiligheten din? Bortsett ifra hvordan den ser ut, liksom?

Skrevet

Jeg kjenner en som jobber som visningsassistent. hun er drivende dyktig i alt hun gjør, sikkert også her.

Da vi skulle slege boligen vår, var kravet vårt at det skulle være megler tilstede. Megler har utdannelse og ikke minst erfaring i å selge leilighet. Det firmaet som egentlig kunne vært best for oss, røk ut pga dette (vi ba om fire anbud).

Vi har selv vært på visninger og der har eier vist boligen. Gjør aldri det selv! For det første er det følelser med i spillet - vi fikk boligen vi ville for hun syntes vi var så hyggelige... dessuten blir interessentene ufrie. Jeg måtte skikkelig tøffe meg opp da jeg skulle åpne skap på soverom og bad mens eieren så på. Hun ene eieren fikk skikkelig hetta og holdt på å stoppe meg! Og sånn skal det ikke være. Jeg vil være fri til å sjekke skapene i mitt mulige nye hjem!

Vi betalte dyrt for megler, men fikk det igjen. Men vi hadde riktignok ingen avtale om hvem som skulle vise dersom vi måtte legge på en helg... det kan jo være et tips til andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...