Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Nå snakker du om noe helt annet.

Neida, det gjør jeg ikke. Legen trodde det var snakk om brukket haleben, poff 3 dager etterpå med sterke smertestillende hadde jeg en tennisball ved halebenet som sprakk, puss kom ut og blandet seg med blodet - vips, blodforgitning, et stort hull ved ræva og første pri inn på operasjonsalen. 

Kan legge til at dette er worst case scenario, hele dritten ble dog operert ut og har tilgode ikke fått noen ny, 2 år etter. Gikk rundt med 6x6cm stort (og rimelig dypt) sår som måtte gro av seg selv. 

Endret av dillyduzit
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt det selv?

Ja :-) den første måtte opereres ut. Når jeg kjente det bygde seg opp en ny fikk jeg antibiotika og den gikk tilbake (skjedde typ 3-4 ganger). Nå har jeg ikke kjent noe på rundt 9 år, så krysser fingra for at jeg er ferdig.

Anonymous poster hash: 98a72...ef4

Skrevet

Ja :-) den første måtte opereres ut. Når jeg kjente det bygde seg opp en ny fikk jeg antibiotika og den gikk tilbake (skjedde typ 3-4 ganger). Nå har jeg ikke kjent noe på rundt 9 år, så krysser fingra for at jeg er ferdig.

Kan du beskrive hvordan du følte smertene?

AnonymBruker
Skrevet

Kan du beskrive hvordan du følte smertene?

Som flere her sier; vondt i "halebeinet", øm, kjente et "trykk" i huden, varm hud. Kom etterhvert en kul som vokste og vokste. Tilslutt klarte jeg ikke mer,dro på legevakt og ble hasteoperert. Såret måtte gro av seg selv, så hadde ca 8-10 uker med daglig rens og bytting av bandasje :/

Skrevet

Som flere her sier; vondt i "halebeinet", øm, kjente et "trykk" i huden, varm hud. Kom etterhvert en kul som vokste og vokste. Tilslutt klarte jeg ikke mer,dro på legevakt og ble hasteoperert. Såret måtte gro av seg selv, så hadde ca 8-10 uker med daglig rens og bytting av bandasje :/

Kan se ut som vi har forskjellige symtpomer. Jeg har bare vondt der, ikke noe ømhet/varm hud etc. Jeg mistenker at det kan skyldes at jeg sitter mye/halebeinsmerter.

AnonymBruker
Skrevet

Gå til lege. Det er kun en lege som kan svare deg.

Anonymous poster hash: 24166...96c
Skrevet

Våknet opp Idag og kjente ikke noe til symptomene? Jeg kjenner jo det ennå litt til, men mindre enn igår. Hm hva kan det være mon tro? En skade?

Skrevet

Hvordan kjennes slutten på halebeinet hos dere? Er det en klump/hard kul dere kjenner?

Skrevet

Hvordan kjennes slutten på halebeinet hos dere? Er det en klump/hard kul dere kjenner?

Kjennes ut som en hard endeklump. Hvis du ser hvordan skjellettet ser ut så ser du hvordan halebeinet ser ut. Mitt kjennes ut som det ser ut ;) Har mye vondt når jeg sitter og når jeg reiser meg opp. Må leve med det, doctors order.
Skrevet

Kjennes ut som en hard endeklump. Hvis du ser hvordan skjellettet ser ut så ser du hvordan halebeinet ser ut. Mitt kjennes ut som det ser ut ;) Har mye vondt når jeg sitter og når jeg reiser meg opp. Må leve med det, doctors order.

Ok. Jeg har også en klump der nede. Men hos meg er det nærmere en endekul? Eller ikke kul da, men kjennes veldig ut som det, og er veldig hard? Den går inn når jeg sprer beina.

Skrevet

Ok. Jeg har også en klump der nede. Men hos meg er det nærmere en endekul? Eller ikke kul da, men kjennes veldig ut som det, og er veldig hard? Den går inn når jeg sprer beina.

Hvis du kjenner en kul så er det nok en sacralcyste. Jeg kjenner ingen kul, kjenner kun halebeinet.
Skrevet

Hvis du kjenner en kul så er det nok en sacralcyste. Jeg kjenner ingen kul, kjenner kun halebeinet.

Håper ikke at det er sacralcyste iom at jeg skal på ferie veldig snart. Som sagt, er ikke sikker på om jeg kjenner en kul, mere at jeg "inbiller meg det".

Vet du hvor denne sacralcysten ligger, og om den syns, eller om den er inni rompa?

Skrevet

Takker for den. :) I starten føles området ømt. Etter hvert oppstår tydelige tegn på infeksjon: hevelse, lokal varme, rødhet og ømhet. Har ikke mange av de symptomene egentlig, er mest bare vondt hos meg når jeg står opp fra en sittestilling etc. Burde jeg kanskje shave meg der nede?

Forresten hvordan kjennes det ut hos deg der nede, når du kommer til rompeåpningen og trykker inn der? Kjenner du et veldig hardt bein. Du kjenner vel også halebeinet, og det føles ut som en kul?

AnonymBruker
Skrevet

Takker for den. :) I starten føles området ømt. Etter hvert oppstår tydelige tegn på infeksjon: hevelse, lokal varme, rødhet og ømhet. Har ikke mange av de symptomene egentlig, er mest bare vondt hos meg når jeg står opp fra en sittestilling etc. Burde jeg kanskje shave meg der nede?

Forresten hvordan kjennes det ut hos deg der nede, når du kommer til rompeåpningen og trykker inn der? Kjenner du et veldig hardt bein. Du kjenner vel også halebeinet, og det føles ut som en kul?

Kan du ikke bare gå til lege? Vær så snill. Vi kan ikke diagnostisere deg over nett. Det hadde ikke en lege klart heller. Bestill time i morgen.

Anonymous poster hash: 24166...96c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...