Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Er en gutt på 20 år. Har siden igår hatt veldig vondt nede ved rompa. Spesielt når jeg sitter på en stol også vil komme meg opp, så gjør det veldig vondt. Gjør vondt når jeg også hoster. Har tenkt litt på hemoroider men vet ikke.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sitter du mye? Kan være muskler

Anonymous poster hash: a1bda...67f
Skrevet

Sitter du mye? Kan være muskler

Anonymous poster hash: a1bda...67f

Det gjør jeg ja. Men det er jo mest vondt ved kulen helt nederst ved halebeinet, oppe ved rompa.

AnonymBruker
Skrevet

Har du fått en sakralcyste kanskje?

Den ligger i tilfellet like ovenfor endetarmsåpningen.

Du bør gå til lege og få sett på dette. Er det en sakralcyste så må den åpnes og tømmes når den er "moden".

Anonymous poster hash: e6735...8a1

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør jeg ja. Men det er jo mest vondt ved kulen helt nederst ved halebeinet, oppe ved rompa.

Typisk for sakralcyste, en infeksjon i et hulrom under huden.

Skrevet

Har du fått en sakralcyste kanskje?

Den ligger i tilfellet like ovenfor endetarmsåpningen.

Du bør gå til lege og få sett på dette. Er det en sakralcyste så må den åpnes og tømmes når den er "moden".

Hva er symptomene på en slik cyste? Og vil den gå over av seg selv?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er symptomene på en slik cyste? Og vil den gå over av seg selv?

Symptomene er som beskrevet, med smerter og ubehag.

Det går ikke over av seg selv, derfor står det over gå til lege og få den tømt! Er den ikke moden kan den heller ikke tømmes, det kjenner en erfaren lege.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte også på sakralcyste. Gå til legen, TS, ingenting å grue seg for :)  Men om du ikke får behandling så kan den bli større og du risikerer langvarig behandling og smerter. Så ta det nå før det blir verre. Legen er veldig vant til det, det er "relativt" vanlig hos menn, så ikke vær redd for å oppsøke hjelp.

Anonymous poster hash: 24166...96c
Skrevet

I starten føles området ømt. Etter hvert oppstår tydelige tegn på infeksjon: hevelse, lokal varme, rødhet og ømhet, står det på symptomene.

Vil ikke si at jeg nøyaktig har slike symptomer. Symptomene mine kom også iløpet av natta.

AnonymBruker
Skrevet

I starten føles området ømt. Etter hvert oppstår tydelige tegn på infeksjon: hevelse, lokal varme, rødhet og ømhet, står det på symptomene.

Vil ikke si at jeg nøyaktig har slike symptomer. Symptomene mine kom også iløpet av natta.

Da får du gå til legen. Eller ta en Paracet. 

Anonymous poster hash: 19d7c...911

Skrevet

Da får du gå til legen. Eller ta en Paracet.

Anonymous poster hash: 19d7c...911

Kan se ann hvordan det blir de neste dagene? Også ta en tur til legen.

Skrevet

Symptomene er typiske med skjærende smerter ved sitting eller når pasienten reiser seg fra sittende stilling. Plager kommer ved gange eller fremoverbøying.

Dette kom fra når jeg søkte på halebeinsmerter, og det er disse symtpomer jeg har. Hva er det det kan komme av?

AnonymBruker
Skrevet

Unner ingen å ha en pilonidalcyste som det snakkes om. Jeg hadde min første for ti år siden. Så kom den tilbake for et par år siden, og det måtte intet mindre enn sju (!) operasjoner til før det ble bra. De måtte åpne det hver gang å fjerne innholdet, og de prøvde hver gang å lukke det, men klarte aldri å få det til å gro skikkelig etterpå, så det kom tilbake etter få måneder. Den siste gangen lot de såret være helt åpent så det bare fikk gro fra bunnen av. Det tok et par måneder, og nå har det vært bra et års tid, og det ser veldig bra ut nå.

Anonymous poster hash: 7d27c...937
AnonymBruker
Skrevet

absess, cyste.

En kompis av meg måtte faktisk operere den ut. 

Anonymous poster hash: cadea...d92
Skrevet

Unner ingen å ha en pilonidalcyste som det snakkes om. Jeg hadde min første for ti år siden. Så kom den tilbake for et par år siden, og det måtte intet mindre enn sju (!) operasjoner til før det ble bra. De måtte åpne det hver gang å fjerne innholdet, og de prøvde hver gang å lukke det, men klarte aldri å få det til å gro skikkelig etterpå, så det kom tilbake etter få måneder. Den siste gangen lot de såret være helt åpent så det bare fikk gro fra bunnen av. Det tok et par måneder, og nå har det vært bra et års tid, og det ser veldig bra ut nå.

Anonymous poster hash: 7d27c...937

Kan du beskrive hvordan du følte symptomene osv?

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en cyste ja. Alderen din tatt i betraktning, veldig vanlig. Den KAN knekkes av antibiotika (eks. Tetralysal), men da må du komme i gang før den blir for stor. Dra til legen :-)

Anonymous poster hash: 98a72...ef4

Skrevet

Høres ut som en cyste ja. Alderen din tatt i betraktning, veldig vanlig. Den KAN knekkes av antibiotika (eks. Tetralysal), men da må du komme i gang før den blir for stor. Dra til legen :-)

Anonymous poster hash: 98a72...ef4

Har du hatt det selv?

Skrevet

Hadde heller ingen slike symptomer, kom over natten, dro på ferie til utlandet - ble hasteflydd hjem og rett inn på akutten med blodforgiftning med snakk om fare for liv, og måtte operere Så, kom deg til lege. 

Skrevet

Hadde heller ingen slike symptomer, kom over natten, dro på ferie til utlandet - ble hasteflydd hjem og rett inn på akutten med blodforgiftning med snakk om fare for liv, og måtte operere Så, kom deg til lege.

Nå snakker du om noe helt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...