AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #1 Skrevet 1. juli 2015 Og fordi hennes mor og far ikke røyker, så er jeg stygg, kommer til å dø, ekkel og heeele regla.. Jeg liker å ta meg en røyk innimellom (ca. 5stk ila. En uke) og har alltid gjort det.. Men har gjort det i skjul for barna.. Jeg konfronterte henne med at tanter, onkler og venninners mødre også røyker og om de også var ekle, men da sa hun at de ikke var det.. Hun gir seg ikke og hakker på meg hver dag for dette.. Til slutt kalte jeg henne en mobber.. Hun spør hvorfor, og jeg sier at om hun kan hakke/mobbe meg så mye for en røyk, så er det like enkelt å hakke på andre barn for andre saker.. Jeg har mange ganger sett tendenser til mobbing fra henne og har sagt ifra ofte når hun har vert med venninner.. Jenta ble ivertfall helt fra seg for dette og sa unnskyll unskyll gang på gang.. Men dagen etter så var hun der igjen, samme regla, mens en venninne så på.. Jeg syns dette er forkastelig.. At hun kan snakke sånn til en voksen.. Anonymous poster hash: 429f4...055 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #2 Skrevet 1. juli 2015 Si at hun oppfører seg akkurat som hitler, så bråsnur du og låser deg inn på badet Anonymous poster hash: a281d...f73 2
Chizue Skrevet 1. juli 2015 #3 Skrevet 1. juli 2015 Hvor gammel er hun? Og er ikke du voksen? Jo mer du bryr deg om hakkingen, jo mer fortsetter hun.. 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #4 Skrevet 1. juli 2015 Hvor gammel er hun? Og er ikke du voksen? Jo mer du bryr deg om hakkingen, jo mer fortsetter hun.. Hun er ti.. Jeg kan velge å ikke bry meg, men da betyr det at oppførselen er greit?Anonymous poster hash: 429f4...055 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #5 Skrevet 1. juli 2015 Syns det er rart noen røyker når det er barn i bildetAnonymous poster hash: 1fb5c...dcb 7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #6 Skrevet 1. juli 2015 Hvorfor går du i forsvarsposisjon mot en tiåring? Hun har jo ikke grunnlag for å forstå dette, alle barn blir lært at røyking er dumt. Snakk med henne på en voksen måte heller.Anonymous poster hash: 49e2a...2f3 21
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #7 Skrevet 1. juli 2015 Syns det er rart noen røyker når det er barn i bildetAnonymous poster hash: 1fb5c...dcb Hvorfor? Tror du ungen får kreft av å se på en annen person røyke? Selvsagt skal man bry seg om hakkingen! Skal barn holde på slik mot voksne mennesker uten konsenkvenser? Lær jenta respekt en gang for alle! Kan bare tenke meg at hun er mye verre med andre barn, og det er utrolig flott at du tar tak i det! Selvsagt skal hun ikke slippe unna med det! "Mobb" henne tilbake og om hun reagerer så sier du "Er du moden/veslevoksen nok til å rakke ned på andre, så bør du tåle det selv også, ser du, ikke så gøy nå eller hva?" eller noe ala dette. Eller bli skikkelig streng og si at sånn snakker man ikke til andre. Anonymous poster hash: 68623...bd5 7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #8 Skrevet 1. juli 2015 Hvorfor går du i forsvarsposisjon mot en tiåring? Hun har jo ikke grunnlag for å forstå dette, alle barn blir lært at røyking er dumt. Snakk med henne på en voksen måte heller.Anonymous poster hash: 49e2a...2f3 Selvsagt har hun grunnlag for å forstå dette i en alder av ti år. Man kan ikke alltid kose-mose prate med dem, det blir det hvertfall ikke noe bedre av. En ting er å lære at røyking er usunt, det er bare bra, men det gir dem ingen unnskyldninger for å være frekke mot andre, det blir det dårlige holdninger ut av. Det høres ikke akkurat ut som denne jenta bare videreformidler det hun har hørt om røyking når hun holder på slik mot sine venninner også. Anonymous poster hash: 68623...bd5 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #9 Skrevet 1. juli 2015 Trodde hun var 16 eller noe sånt jeg. Hev deg over det! Herregud, hun er TI ÅR!Anonymous poster hash: a17e5...450 7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #10 Skrevet 1. juli 2015 Selvsagt har hun grunnlag for å forstå dette i en alder av ti år. Man kan ikke alltid kose-mose prate med dem, det blir det hvertfall ikke noe bedre av. En ting er å lære at røyking er usunt, det er bare bra, men det gir dem ingen unnskyldninger for å være frekke mot andre, det blir det dårlige holdninger ut av. Det høres ikke akkurat ut som denne jenta bare videreformidler det hun har hørt om røyking når hun holder på slik mot sine venninner også. Anonymous poster hash: 68623...bd5 Les innlegget du siterte ordentlig. Nei, en 10-åring har faktisk ikke en reell forståelse over denne situasjonen slik som en voksen person har. Denne 10-åringen er uansett et barn. TS er en voksen person og en forelder. Det er helt galt at hun umiddelbart går i forsvarsposisjon og snakker til stedatteren sin på denne måten. Selvsagt skal det tas tak i, men dette er ikke riktig måte. Overhodet ikke. "Jeg konfronterte henne med at tanter, onkler og venninners mødre også røyker og om de også var ekle" "Til slutt kalte jeg henne en mobber" Dette er ikke greit. Særlig når det gjelder det sistnevnte. Anonymous poster hash: 16e29...189 7
Gjest chisandra Skrevet 1. juli 2015 #11 Skrevet 1. juli 2015 Hun er ti.. Jeg kan velge å ikke bry meg, men da betyr det at oppførselen er greit?Anonymous poster hash: 429f4...055 Du er den voksne av dere to. Oppfør deg deretter. Sett deg i respekt.
Hulderen Skrevet 1. juli 2015 #12 Skrevet 1. juli 2015 Hun synes vel at du er ekkel som røyker, og så håper hun at hun skal få deg til å slutte. Hvordan forsvarer du røykingen? Hva er det med den hun skal forstå? Benytt anledningen til å slutte, så gjør du både henne og deg selv en tjeneste. 1
Gjest O.G. Skrevet 1. juli 2015 #13 Skrevet 1. juli 2015 Sett deg i respekt og be skitungen om å klapp igjen brødhollet.
Gjest chisandra Skrevet 1. juli 2015 #14 Skrevet 1. juli 2015 Syns det er rart noen røyker når det er barn i bildetAnonymous poster hash: 1fb5c...dcb Der var du, ja. Begynte å bli bekymret for om ingen skulle være nedsettende når det kommer til dette temaet.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #15 Skrevet 1. juli 2015 "Til slutt kalte jeg henne en mobber" Dette er ikke greit. Særlig når det gjelder det sistnevnte. Anonymous poster hash: 16e29...189 Hvorfor i ALL VERDEN er ikke dette greit? Det er jo nettopp en mobber hun er!! Ungen må få høre at slik oppførsel ikke er akseptabelt. Er så jævlig lei av at unger ikke skal kunne få høre det hvis de gjør noe feil... -.- Anonymous poster hash: 51f07...cf5 10
Gjest Olivia Benson Skrevet 1. juli 2015 #16 Skrevet 1. juli 2015 Sånn som du forklarer det høres det ut som det er en 14-åring som krangler med lillesøster. Sånn kjekling frem og tilbake er da ikke noen måte å kommunisere med et barn på. Barn syns røyking er ekkelt, og det er faktisk en bra ting. Problemet her er måten dere snakker til hverandre på, ikke selve røykingen. 7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #17 Skrevet 1. juli 2015 Hvorfor i ALL VERDEN er ikke dette greit? Det er jo nettopp en mobber hun er!! Ungen må få høre at slik oppførsel ikke er akseptabelt. Er så jævlig lei av at unger ikke skal kunne få høre det hvis de gjør noe feil... -.- Anonymous poster hash: 51f07...cf5 Ta det litt med ro. Jeg har allerede skrevet at dette ikke er grei oppførsel fra stedatteren, og at dette må tas tak i. Det hjelper imidlertid ikke å gå i forsvarsposisjon og rope ut til stedatteren sin at hun er en mobber. Det går an å angripe saken litt fornuftig og å finne en litt bedre fremgangsmåte i stedet for å gjøre situasjonen potensielt verre. Dette er jo grunnleggende når man er voksen, og særlig viktig når man er forelder. Det er ikke slik at noen unger er djevelunger som har blitt brakt hit for å spre onde. Barn er et produkt av sine omgivelser, og er høyst formet og påvirket av sine foreldre, særlig i så ung alder. Det gjelder å finne ut årsaken til hvorfor hun oppfører seg som hun gjør, og dermed forsøke å få en stopper på denne uheldige oppførselen. Å kalle henne ut med navn og spørre om andre familiemedlemmer er ekle de også har virkelig ingen hensikt. Anonymous poster hash: 16e29...189 2
Biloba Skrevet 1. juli 2015 #18 Skrevet 1. juli 2015 Som stemor må du forholde deg saklig og sette grenser, ikke hakke tilbake. Du er ikke et godt forbilde ikke denne saken og det er ganske naturlig at en 10-åring reagerer sterkt på at du velger å innta noe hun vet er giftig og helsefarlig. Du får bare si at det likevel er ditt valg og at du bestemmer selv hva du vil gjøre, og at hun ikke får lov til å mase om det videre. Ikke varier tilsvarene så mye at det blir interessant å tirre deg. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #19 Skrevet 1. juli 2015 Hun synes vel at du er ekkel som røyker, og så håper hun at hun skal få deg til å slutte. Hvordan forsvarer du røykingen? Hva er det med den hun skal forstå? Benytt anledningen til å slutte, så gjør du både henne og deg selv en tjeneste.Herregud........Anonymous poster hash: c9c6a...26b 7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #20 Skrevet 1. juli 2015 Slik reaksjon fikk jeg også av mine barn...Du må være den voksne her, og det er ditt ansvar at det ikke blir noen krangel. Jeg svarte flaut at jepp, det er ekkelt- håper dere er mer fornuftig enn meg å aldri begynner... Det fikk meg til å slutte.. Anonymous poster hash: c2868...76b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå