Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp!

Pga varmen lot jeg vinduet stå åpnet på kjøkkenet og stuen i natt, og nå våknet jeg opp til en invasjon av bittesmå fluer! Det er mange hundre av de samlet i hjørnene øverst på veggen og i taket, og på gulvet under ligger det mange døde.

Jeg har sett noen døde i vinduskarmen tidligere morninger, men det har aldri vært i nærheten av så mange som nå. Tidligere i uken prøvde jeg med en bolle med eddik og zalo, men den holdt de seg langt unna. Jeg skal reise bort om bare et par timer og er livredd for at det skal være enda flere her når jeg kommer hjem igjen til helgen. De ser ut som små bananfluer bare helt svarte. Det ligger ikke noe mat fremme, benken er vasket og søpla kastet.

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan prøve? Burde leg la vinduet stå åpent så de kan fly ut igjen eller vil det bare gjøre det verre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke fluer så gode på å finne veien ut av viduet... Det kan hende bananfluene kommer fra potteplantene. Hvis du har prøvd alt, er eneste utvei insektspray + storrengjøring.

Anonymous poster hash: 97c41...3f7
AnonymBruker
Skrevet

Noen glass med øl eller vin plassert rundt omkring med en pitteliten dråpe zalo oppi. Gjæringen i vinen og ølen tiltrekker seg fluene og zaloen bryter overflatespenningen slik at fluene ikke kan lande på væsken, men går igjennom. Og mengder med salmiakk i vasken.

Anonymous poster hash: 253df...852
AnonymBruker
Skrevet

Drøssevis med fyrstikker nedi potteplanter om du har? Jeg trodde ikke det virket med det funket fett.

Anonymous poster hash: 4a73f...9de

Skrevet

Radar insektsspray.

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke de kom fra plantene, det var i hvert fall ikke en eneste flue i nærheten av plantene da jeg sjekket de. Fluene holdt seg bare oppe i taket. Jeg tok en runde med støvsugeren og tok alle jeg kunne se og kastet støvsugerposen med en gang. Kommer hjem i morgen og er veldig spent på om det er noen fluer der.

Endret av pippip

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...