Gå til innhold

Hvor mye forbrennes cirka?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har fått jobb på en matvarebutikk i sommer. Jobbdagene er mellom seks og åtte timer lange, og går egentlig ut på å sette på plass varer i butikken. Driver og loggfører hva jeg spiser/trener, og jeg lurte dermed på hvor mye jeg cirka forbrenner i timen på dette?

Det skal sies at jeg har en trille som varene ligger på, men jeg må likevel løfte dem av pallen og på trilla, gå rundt i butikken og plassere varene. Mange av varene er veldig tunge(type brett med 20 kg syltetøy, flere sekker med 5kg hundefôr og brett med tunge hermetikkbokser som må opp på øverste hylle), og jeg fikk gangsperre i overarmene etter første jobbdag :fnise: I løpet av en vanlig disse 6-8 timene sitter jeg maks 45 minutter i ro (matpause og 5-minutterspauser), og resten av tiden går jeg rundt og løfter og styrer.

Sjekket med en app hvor det sto at det å flytte husholdningsartikler/bære bokser forbrenner 626 kcal i timen, men er ikke det veldig mye? Kan det iaf sammenliknes med jobben min?

Er kanskje en litt teit post, men takk for svar, uansett :) 

Anonymous poster hash: f7144...3b3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye du brenner per time kommer an på hvor mye du veier.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan umulig stemme. Det vil si at du forbrenner 4700 kalorier i løpet av arbeidsdagen. Da hadde du rast ned i vekt! Men jeg aner ikke hvor mye man forbrenner på det, men jeg lurer veldig selv. Har tenkt på det mange ganger. Jeg jobber i fruktavdelingen, og løfter også mye tunge esker. Men det er nok vanskelig å regne ut hvor mye kalorier som forbrennes. Den ene dagen kan være kjempeslitsom i forhold til en annen dag osv

Anonymous poster hash: 462c6...2fc

Skrevet (endret)

Det kan umulig stemme. Det vil si at du forbrenner 4700 kalorier i løpet av arbeidsdagen. Da hadde du rast ned i vekt! Men jeg aner ikke hvor mye man forbrenner på det, men jeg lurer veldig selv. Har tenkt på det mange ganger. Jeg jobber i fruktavdelingen, og løfter også mye tunge esker. Men det er nok vanskelig å regne ut hvor mye kalorier som forbrennes. Den ene dagen kan være kjempeslitsom i forhold til en annen dag osv

Anonymous poster hash: 462c6...2fc

Ja, ikke sant! Hadde vært genialt om hun trente bort så mye, men skjønner jo at det ikke går. Litt tungvindt å ikke vite, da :P

Endret av superchick
AnonymBruker
Skrevet

Det å stå og jobbe, som servitør eller i annen service forbrenner marginalt flere kalorier enn bare det å stå stille eller gå sakte. Vi er ganske energieffektive ved å stå og jobbe oppreist - det å bli sliten er ikke det samme som å forbrenne mange kalorier.

For å brenne store mengder kalorier må du utøve mye arbeid, som å løfte veldig tungt med høy intensitet, eller annen kardio som gjør deg anpusten.

Det du derimot kan oppnå er å bli sterkere :)

Anonymous poster hash: 7253a...d8b
AnonymBruker
Skrevet

Løfte rundt på hundeforsekker og hermetikk gir marginalt økt forbrenning sett dagen under ett så lenge du ikke gjør dette konstant i 8 timer. Dette kan sammenlignes med styrketrening, og det er heller ikke vanlig å telle med kalorier forbrukt ved styrketrening. Går du derimot mye rundt kan du sikkert legge til 400-500 kcal ekstra per dag.

Anonymous poster hash: b2517...e79
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...