Gå til innhold

Brenne film og større filer til CD

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har aldri gjort dette og er derfor helt grønn. Hvis noen kan forklare meg dette som om de skulle forklare det til en tiåring, hadde jeg blitt veldig takknemlig... :hoho:

Jeg lurer på hva man skal gjøre når man skal brenne filer (filmer, lydbøker o.l) som er for store til disse vanlige 700 MB CD-Rom`ene?

På min datamaskin står det at jeg har DVD-RW stasjon, så jeg kjøpte noen det stod DVD-R på som var 4 Giga lagring på, men jeg får bare beskjed at de ikke kan brukes :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange spørsmål du stiller her og jeg er selv ikke helt sikker på alle, men la oss starte.

1. videoer fra internett på over 700 mb kan du brenne på vanlige cdr ved å velge videocd i nero (supervideocd er det de som oftest er lagret i så denne kan det være lurt å velge. gspot forteller hva slags fil du har)

2. Er det sikker på at det er en dvdbrenner du har? vet du om det bare er en pluss brenner for da brenner den ikke minuscdr som det virker som om du har kjøpt

Gjest Anonymous
Skrevet

en dvd-stasjon (Q) og en dvd-rwstasjon - står det inne på min datamaskin. Men om dette er en dvdbrenner eller bare en dvdspiller vet jeg ikke....

Skrevet

høyreklikk på den->egenskaper->maskinvare der står navn etc listet opp post det her så skal jeg sjekke opp.

Er det en pakkepc så oppgi navnet på den så skal jeg sjekke litt der også ang dvdsak.

Kan være en kombi cdbrenner/dvdrom

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en packard bell amd xp 3000+

Har to CD-stasjoner.. På dem står det; DVD-stasjon (Q), og DVD-RW-stasjon ®. Den siste er en PIONEER DVD-RW DVR-105. Noe mer fikk jeg ikke ut av egenskapene der. Det skal vel stå hvis det er en DVD-brenner?

Må jeg ha DVD-brenner for å brenne inn filer som er større enn 700 MB?

Hvilke CD`er skal jeg kjøpe for å lagre filene?

Skrevet

du har en gammel dvdrom

DVD-R 4X, 2X, 1X-CLV

DVD-RW 2X, 1X-CLV

CD-R 16X,12X,8X,4X-CLV

CD-RW 8X,4X-CLV

så fort skriver den, den skal klare å skrive dvd-r plater. Kan du fortelle meg feilmeldingen du fikk?

Når du skal brenne cdr så tar du å brenner svcd filer som svcd i nero vcd som vcd og XVID må du nok kode om til svcd/vcd i nero det også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...