Gå til innhold

gravid, samboer har gått ifra meg..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

10 uker igjen til termin (30uker på vei) og samboer har gått ifra meg. Hva faen gjør jeg nå? Jeg er så sint å lei meg at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Har ikke lyst å bli alenemamma.. vi har vært sammen i 5år også stikker han nå? Når jeg er gravid for faen? Er så utrolig langt nede nå, vil bare bort ifra alt og alle. Forstår ikke at det er mulig å være så råtten å gjøre det nå, av alle tenkelige tider!! Vet ikke hva jeg vil ha utav innlegget egentlig, jeg er bare så sint å lei at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. :(

Anonymous poster hash: 0b7f0...385

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Først  :hug: . 

Det skjønner jeg er tøft.  Er det noen som helst håp om at han kommer tilbake eller er det over å ut?

Har det skjedd noe eller gikk han bare uten å si noe som helst? Var barnet planlagt?

Anonymous poster hash: e2643...3c1
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blir helt feil av oss å ta stilling til dette når vi kun hører din side av saken. Det er ALLTID to sider av samme sak, og dessverre kan jeg ikke ta parti i denne saken.

Men skjønner jo at det er tøft, det er det nok for han også.

Anonymous poster hash: f9f1c...a73
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Blir helt feil av oss å ta stilling til dette når vi kun hører din side av saken. Det er ALLTID to sider av samme sak, og dessverre kan jeg ikke ta parti i denne saken.

Da blir det ofte feil å ta stilling til ting på KG. Man leser jo som oftest bare en side av saken uansett.. 

Jeg skjønner absolutt at det er tøft, TS. Har du et kontaktnettverk rundt deg nå? Foreldre og venner? Støtt deg på dem.

Endret av Saltsild
  • Liker 7
Skrevet

Gratulerer med dagens mest nyttige innlegg!

Uansett hvor mange sider saken har er det IKKE greit å gå fra sin kjæreste gjennom fem år når hun har ti uker igjen til termin.

TS - dette skjønner jeg er fryktelig vondt og vanskelig. Har du nettverk rundt deg og folk du kan støtte deg på nå?

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår veldig godt at du er sint og lei deg. Man er jo to om å ha skapt barnet, og både svangerskap, barselperiode og de første årene etter fødselen er en slags unntakstilstand for begge (er min erfaring). Har du noen slektninger som bor i nærheten? Har dere fått ordnet med det praktiske (bosted etc.?)  :hug:

Anonymous poster hash: 0328f...bcf
Skrevet

Hei. Kan fortelle det at akkurat det samme skjedde meg. Da med nr 3 på tur. Har aldri vert så langt nede før og jeg klarte ikke se fremover. MEN DET hær klarer du. Ikke la han få ødelegge resten av graviditeten du har igjen. Ikke la hans valg få det til og angre på det lille vidundere du har I magen 💟

Vet du hva? Nesten så det er bedre det skjer nå enn om noen måneder. Nå vil du å den lille kunne skape deres egen rutine på hverdagen og du vil være alene fra dag en. Er ikke verdens undergang og du må huske oppi all sorgen at du skal bli mamma snart hvor noen blir og trenge DIN fulle oppmerksomhet døgnet rundt. Jeg klarte det og jeg var alene med 3. Han dro og har siden da ikke brydd seg om barna.

Idag er jeg verdens lykkeligste mamma til 3 men en fantastisk samboer som kom inn I live mitt for noen år siden. Jeg har kontakt med barnefar sin familie og de har barna av og til. Men idag er jeg glad han dro for han var en drittsekk uansett og vi hadde aldri kunne fått det bra.

KOS deg no fremover og nyt tanken på at om ca 10 uker vil du sitte med et nurk I armene som skal være en del av deg resten av live. Du blir å bli så ny forelsket når morsfølelsen trer inn og du vil se å tenke på en helt ny måte 😊 håper du finner roen og lar de vonde tankene forvinner. HAN ER IKKE VERD DET!

klem

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skal være glad dritten gikk nå og ikke om 3 år. Nå har han ingen krav på omsorg.

Anonymous poster hash: 0a6b7...0fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal være glad dritten gikk nå og ikke om 3 år. Nå har han ingen krav på omsorg.

Klart han har.

Anonymous poster hash: c8ebb...4b1

• Liker 2
Skrevet

Du skal være glad dritten gikk nå og ikke om 3 år. Nå har han ingen krav på omsorg. Anonymous poster hash: 0a6b7...0fb

Selvfølgelig har barnet krav på tid med faren sin selv om han forlot moren før han/hun ble født

• Liker 1
Skrevet

?

Skrevet

Hei TS.

Hva var foranledningen til hendelsen der ssmbo dro? Er det lenge siden? Hørt noe fra han?

AnonymBruker
Skrevet

Og dette, mine damer og herrer, er årsaken til at ekteskap og familie er en særdeles dårlig deal for menn. For om kjerringa har denne mentaliteten, kan du bare glemme å få se ungene dine igjen, og det er lite rettsstaten er villig til å gjøre med det.

Anonymous poster hash: bd5ee...881

Skrevet

10 uker igjen til termin (30uker på vei) og samboer har gått ifra meg. Hva faen gjør jeg nå? Jeg er så sint å lei meg at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Har ikke lyst å bli alenemamma.. vi har vært sammen i 5år også stikker han nå? Når jeg er gravid for faen? Er så utrolig langt nede nå, vil bare bort ifra alt og alle. Forstår ikke at det er mulig å være så råtten å gjøre det nå, av alle tenkelige tider!! Vet ikke hva jeg vil ha utav innlegget egentlig, jeg er bare så sint å lei at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. :(

Anonymous poster hash: 0b7f0...385

Håper dere finner ut av dette. Han kanskje er redd og velger den feige måten å finne ro på. Kanskje du kan få kontakt med han og ta en prat. Fortelle at han må stille opp nå. 

Skrevet

Hvordan er foreldrene hans og eventuelle søsken? Ikke avskriv dem. Selv om exen din er en dritt, kan du få god hjelp og støtte fra familien. Ta kontakt med dem, og si at du ønsker at barnet skal ha kontakt med besteforeldrene. Si i fra til dem om praktiske ting du trenger hjelp til.

Skrevet

Og dette, mine damer og herrer, er årsaken til at ekteskap og familie er en særdeles dårlig deal for menn. For om kjerringa har denne mentaliteten, kan du bare glemme å få se ungene dine igjen, og det er lite rettsstaten er villig til å gjøre med det. Anonymous poster hash: bd5ee...881

Og du min herre, får la være å svikte den kvinnen du har vært med på å lage barn med. Klarer du ikke ta forpliktelsene dine, så ikke bli far!

AnonymBruker
Skrevet

Og du min herre, får la være å svikte den kvinnen du har vært med på å lage barn med. Klarer du ikke ta forpliktelsene dine, så ikke bli far!

Jeg syns nå det er ganske føkket med mødre som ser på ungene sine som et slags gissel de kan bruke til å holde på mannen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

...og til dere som ikke allerede er klar over det: Det hender faktisk at også menn har gode grunner til å gå fra sine koner, enten man har barn sammen eller ei.

AnonymBruker
Skrevet

Hei du :)

Det er en ufattelig trist situasjon du er kommet i. Jeg kan fortelle deg at jeg opplevde det samme for snart 2 år siden samboeren min og kjæresten min gjennom 6 år, reiste da jeg fantnut at jeg var gravid. Det var til og med et planlagt svangerskap, men han fikk kalde føtter og stakk. Det var noen vanvittig tøffe måneder, men det ble stadig lettere. Jeg gledet meg så mye over den lille. Nå er barnet mitt 1 år, og jeg ser nå i ettertid Agder kanskje var like greit at han dro når han dro. Vi hadde ikke holdt sammen når babyen kom likevel, det ser jeg nå. Å være alene mamma er helt klart tøft, men det gir også mye glede. Jeg trodde aldri jeg skulle klare deg, men jeg ga alt og jeg klarer det veldig bra. Akkurat nå er jeg veldig for lys med situasjonen og både jeg og den lille klarer oss veldig bra uten pappaen. Jeg er sikker på at du vil klare det. Det er tøft nå, men et vil bli lettere og lettere. Ønsker seg masse lykke til, og ønsker deg og babyen det beste.

Anonymous poster hash: d060e...947

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...