Gå til innhold

Rotte i taket

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt nettet rundt, men ser at nesten alle artikler omhandler forebygging av rotter i huset.

Hva gjør jeg??

Jeg hører at den går forsiktig der oppe og lager "rotte-lyd", mao ikke piping som ved mus. Har ikke hørt noe gnaging, bare at den tusler rundt og lager lyd. Det er ikke mange, kanskje to, men jeg tipper en.

Jeg antar den har kommet opp på taket ved klatring, og inn der oppe, siden jeg hører den INNE i taket. Vi har ikke loft, så det er ingen mulighet å sette en felle inn dit. Jeg har noe gift liggende, men ingen plass å legge det, siden jeg ikke kommer meg inn til den. Å legge det opp på taket er utelukket pga katter, og antagelig også poengløst?

Hvilke muligheter har jeg?

Bryte opp taket?

Ringe hvem? Er det mulig å få rotten ut uten å rive taket (-fra innsiden)?

Kan jeg jage den ut på noen slags måte?

Tips og råd mottas med takk!!

Anonymous poster hash: afd37...ffa

Videoannonse
Annonse
Gjest Dårris
Skrevet

Lokk den med ost, men det må være Jarlsberg, gulost et definitivt ikke gulost. Så kan du kakke den i hodet med kjevlet. Langt mer humant enn å la den dø sakte og smertefullt i en felle, gratis middag får du også.

Gjest pelikanen
Skrevet

Du ringer forsikringsselskapet ditt. Rotter kan ødelegge mye. Dør de der, så kan du få en stank som er grusomt for mennesker

Skrevet

Ring Anticimex!

-de håndterer det kjapt å profesjonelt, de har også avtale med HL og flere forsikringsselskaper.

For øvrig så er det KUN grevlinger som skal være i taket ;-)

Skrevet

Hvis du legger ut gift, risikerer du at de spiser giften, for så å gå inn i taket igjen og dø der...

AnonymBruker
Skrevet

Du må finne ut hvordan den har kommet seg inn og tette igjen.

Da vi fikk rotte i huset bruke vi firma, de la ut gift og tettet huset. Giften firmaene kan bruke er annerledes enn den du selv kan bruke og det lukter mindre.

Anonymous poster hash: ece6c...942
AnonymBruker
Skrevet

Når vi fikk dyr i vegg, så sendte forsikringsselskapet skadedyrfirma. Bet egenandel

Anonymous poster hash: d818f...3e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...