Gå til innhold

HJELP - Bryllupslek?! Haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ts spurte ikke om deres syn på selskapsleker, men tips til selskapsleker som passer i bryllup! Hva dere mener er irrelevant for denne tråden. Kanskje hennes familie (og søserens svigerfamilie) syns det er gøy med leker.

Anonymous poster hash: 8c27b...015

Foreslår igjen pakkeleken.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i et bryllup for ikke så lenge siden der de hadde en slags lek. Brudeparet fikk hver sine to plakater med bilde av seg selv og partneren. Så ble det stilt spørsmål der brudeparet skulle rekke opp bildet av den de mente det gjaldt. Ingen som hadde syntest det var litt morsomt?

Anonymous poster hash: 90838...c33

Svarer kun på vegne av meg selv men nei:P sorry

Anonymous poster hash: 2cf24...4a1

• Liker 4
Skrevet

Leker i bryllup er så jævla kleint! La være!

• Liker 2
Skrevet

i et bryllup jeg var i fikk bruden en pakke som hun skulle sende videre, og den som fikk den skulle sende videre til den med finest hår osv.. ble til slutt litt mer dristige ting, men endte opp med at bruden fikk gaven igjen. Et tips i allefall. Jeg likte ikke den leken for den gikk veldig internt i den gjengen som gaven først havnet i, morsomt for dem, men ikke oss andre.

En anen gang var det quis, det kunne bli bra, men var mye spørsmål som hvor mange barn kommer brudeparet til å få, hva skal barna hete osv, alt var jo for morroskyld, men det veldig få viste var at bruden hadde fått beskjed om at hun aldri kunne føde barn, det endte i noe annet enn gledestårer for å si det sånn. Styrer man unna sånn kan quis bli gøy.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

i et bryllup jeg var i fikk bruden en pakke som hun skulle sende videre, og den som fikk den skulle sende videre til den med finest hår osv.. ble til slutt litt mer dristige ting, men endte opp med at bruden fikk gaven igjen. Et tips i allefall. Jeg likte ikke den leken for den gikk veldig internt i den gjengen som gaven først havnet i, morsomt for dem, men ikke oss andre.

En sånn pakkelek har jeg også opplevd i noen selskaper. Det kan være morsomt, men bare hvis alle kjenner hverandre ganske godt og er i samme gjengen. Som du sier: det blir fort internt, og særlig hvis det legges inn litt dristigere ting enn "fineste bunaden", høyeste mannen osv, som verken er underholdende eller morsomt egentlig. 

Jeg synes derfor den passer best i f.eks førtiårslag rene vennefester og slike litt mer uhøytidelige anledninger. 

Anonymous poster hash: d45ce...373

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd vellykkede, morsomme selskapsleker, men her og nå husker jeg bare de pinlige og plagsomme. De er nemlig i overveldende flertall. Arrangert moro er noe herk, spør dere meg (noe dere faktisk ikke gjør :) ). 

TS: Sørg i alle fall for at du vet at brudeparet liker selskapsleker før du setter igang planleggingen. (Det kommer ikke frem i innlegget ditt om dette er på brudeparets initiativ eller ikke.) 

Anonymous poster hash: 6ce88...bd7
  • Liker 1
Skrevet

En anen gang var det quis, det kunne bli bra, men var mye spørsmål som hvor mange barn kommer brudeparet til å få, hva skal barna hete osv, alt var jo for morroskyld, men det veldig få viste var at bruden hadde fått beskjed om at hun aldri kunne føde barn, det endte i noe annet enn gledestårer for å si det sånn. Styrer man unna sånn kan quis bli gøy.

Oj oj. Huff der tråkka den som lagde leken kraftig i salaten. Håper det gikk bra med bruden og at det ikke ødela hele dagen

Skrevet

Oj oj. Huff der tråkka den som lagde leken kraftig i salaten. Håper det gikk bra med bruden og at det ikke ødela hele dagen

Ble litt trøsting i vennegjengen etterpå, resten merket ikke mye. Satte nok en demper, men bruden fortsatte festen. Forøvrig den sterkeste og utroligste dama jeg har kjent!

Skrevet

Derfor lurt at kun de som kjenner bruden aller best og vet slike ting skal lage lek quizer og slikt. Da vet vedkommende hva som skal unngås

Skrevet (endret)

Leker er bare et kjekt tilskudd i bryllupet!

http://johnsteffensen.no/?s=selskapsleker+for+voksne&topsearch-button=

Her inne finnes det mange gode alternativ. Nr 13 hadde vi nettopp i min venninnes sitt bryllup, og det var god stemning. :-)

Det er altså denne leken hvor man skal sende en pakke videre. Et lite utdrag:

I ditt antrekk er du vakker og fin

Men pakken er dessverre ikke din

For nå tenkte jeg vi skulle bli litt frekke

til tykkest lommebok du gaven kan rekke

Men tykkest lommebok har kanskje ikke du

Noe telling ble ei foretatt, så denne var litt slu

Så nå skal du lete langs disse vegger

og gi pakken til damen med vakreste legger

Dine legger er slanke og lekre

Lårene er også er velformede, smekre

Skoene vitner om kjempegod smak

Men nå gir du pakken til mest sexy bak

Å bli utvalgt til dette er en kjempestor ære

så kan du virkelig en slik stolthet bære?

Forsøk likevel midt i alt dette styret

å gi pakken til damen med finest frisyre

...jeg sitter her og kjenner litt på at selv ikke fri flyt av mat og vin under middagen, fri bar, null kaffegjester, fantastiske gjestegaver folk faktisk blir glad for, dokurver med ting folk faktisk har bruk for, ingen taler, ingen splitting av par, live musikk, ingen monogrammer og null kleskoder kan rettferdiggjøre å utsette gjestene sine for den leken der.

Endret av Pingting
  • Liker 11
Skrevet

...jeg sitter her og kjenner litt på at selv ikke fri flyt av mat og vin under middagen, fri bar, null kaffegjester, fantastiske gjestegaver folk faktisk blir glad for, dokurver med ting folk faktisk har bruk for, ingen taler, ingen splitting av par, live musikk, ingen monogrammer og null kleskoder kan rettferdiggjøre å utsette gjestene sine for den leken der

Jøss. 

Skikkelig tørrpinne du. Håper vi slipper å planlegge noe festligheter sammen! :-) 

Denne leken var en suksess i bryllupet til venninna mi. Folk koste seg, latteren satt løst og folk tok seg selv heldigvis ikke så himla høytidelig..

Skrevet

Jeg kunne gjerne blitt leder i Foreningen mot leker i bryllup. Så, nei. Dropp det.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette var ikke akkurat en lek, men en sang. Der det i hvert vers var beskrivelser der gjestene skulle reise seg om de passet. F.eks. alle single reiser seg, alle barna reiser seg, alle med fartsbot reiser seg osv. Litt morsomt, men de single venninnene mine var bekymret for at de var de eneste som var single og måtte stå der alene. Det gikk bra da. :)

Anonymous poster hash: 90838...c33

AnonymBruker
Skrevet

...jeg sitter her og kjenner litt på at selv ikke fri flyt av mat og vin under middagen, fri bar, null kaffegjester, fantastiske gjestegaver folk faktisk blir glad for, dokurver med ting folk faktisk har bruk for, ingen taler, ingen splitting av par, live musikk, ingen monogrammer og null kleskoder kan rettferdiggjøre å utsette gjestene sine for den leken der.

Aldri vært så mere enig.

Har vært i flotte bryllup, men kommet hjem og bare tenkt og husket på disse f....lekene

Anonymous poster hash: fd264...0bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Foreslår igjen pakkeleken.

Man har da ikke pakkelek i bryllup! Det passer i bursdag eller liknende, men ikke i bryllup.

Anonymous poster hash: 90da8...6f5

• Liker 1
Skrevet

Man har da ikke pakkelek i bryllup! Det passer i bursdag eller liknende, men ikke i bryllup.

Anonymous poster hash: 90da8...6f5

Har vært i bryllup med det. Du bestemmer ikke hva som er passende

Gjest Blondie65
Skrevet

Har opplevd pakkelek to ganger i bursdag. Der passer det. I bryllup passer det ikke.

Jeg melder meg inn i foreningen "nei til kleine leker og overarrangert morro i bryllup".

Og jeg er ingen surpomp men jeg kan ikke fordra å bli dritt ut selv så hvorfor skal jeg ønske det for andre?

Quiz kan være gøy, hvis det er godt forberedt og man sørger for at det blir en god laginndeling slik at det er blandet brud og brudgommens gjester på alle lag.

Skrevet

Helt enig. Har vært "utsatt" for den leken der ved et par annledninger og det er det KLEINESTE jeg noengang har vært med på. Ved alle annledningene forlot halvparten av gjestene lokalet, og 80% av de som var igjen satt og kikket i bakken og håpte at de ikke ville bli plukket ut. Var bare de gamle, halvfulle tantene og onklene som syntes det var gøy. Kleint, kort og greit bare kleint!

Fra de bryllupene og lagene jeg har vært med på hvor den har blitt arrangert har dette faktisk blitt snakket om i ettertid som noe himla kjipt og kleint.

Jeg kunne gjerne blitt leder i Foreningen mot leker i bryllup. Så, nei. Dropp det.

Jeg blir nestleder. Uten tvil.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ts kommentert noe av svarene?

Anonymous poster hash: fd264...0bd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...