Gå til innhold

Prøver å trene meg opp men blir så demotivert av alle sprekinger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynte å jogge for et år siden (fra helt utrent), kom ganske langt før en skade satte med ut og gjorde at jeg måtte sette joggeskoene på hylla i over et halvt år. Nå  er jeg i gang igjen og veldig fornøyd med at jeg klarer å jogge 45min sammenhengende. Da jogger jeg ca 6km i ett tempo hvor jeg er lett anpusten (fått et program som satser på rolige økter slik at jeg ikke skal få skade igjen). 

I utgangspunktet er jeg stolt av meg selv, men så er det alle disse spreke venninne mine da. De løper og løper og løper. Mila på 48 minutter (maks), langøkter på to timer etc... Og de mener at jeg nesten har gåtempo når jeg "bare" klarer 6km på 45minutter. Du må presse deg litt sier de, du kommer aldri noen vei når du jogger så sakte... Og så føler jeg meg bare teit og utrent igjen.... De påstår det bare er godt ment da, for å pushe meg litt...

Anonymous poster hash: 476d7...4db
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke særlig gode venninner da! :-O så flink du er som har kommet deg såpass etter skade. Fortsett slik du og lege sier så kommer tempo etterhvert. Herlighet altså.....

• Liker 4
Skrevet

Ikke hør på dem, ta der i ditt tempo. Ikke kjekt med løpeskader :( Hater når folk er sånn!

AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre at du ikke blir demotivert av alle sprekinger (slik som du sier i trådtittelen), men bare noen rævhull av venninner. Men det kan jo hende at de mener det som litt uskyldig erting og ikke skjønner at du tar deg nær av det?

Anonymous poster hash: c682f...dd2
  • Liker 1
Skrevet

Hjelpes, for noen venninner! :overrasket: Det er jo en grunn til at du jogger som du gjør. Skal du liksom presse deg og få en ny skade? Teit.

Nei, fortsett slik du gjør og forsikre deg om at du bygger kroppen opp på riktig måte. Det er slik du bevarer treningsgleden.

• Liker 2
Skrevet

At du klarer å jogge 45 minutter sammenhengende synes jeg er kjempebra! Jeg orker knapt 5 minutter før jeg føler for å ta en liten pause. Synes det er veldig synd at venninnene dine oppfører seg på den måten bare fordi de klarer å løpe/jogge mer enn deg. 

Du sier at du selv er fornøyd med det du klarer nå og det synes jeg du skal fortsette med å være :) Si i fra til venninnene dine at du ikke synes det er kjekt at de snakker til deg på den måten, og sammenlign deg selv med deg selv, ikke de andre. Skulle jeg for eksempel sammenlignet med med en som klarer å løpe like langt som deg hadde jeg også mistet motivasjonen. 

• Liker 4
Skrevet

Drit i dem! Du jogger for din del, for din glede, for din helse og fordi du koser deg med det. Farten tar seg opp etterhvert uansett, men det er ikke det som er det viktigste. Det viktigste er at du ikke pådrar deg noe ny skade og at du koser deg med joggingen :)

Skrevet (endret)

De fleste som jogger rundt i høyt tempo er mosjonister uten særlig kunnskap om trening. Husk at de fleste profesjonelle idrettutøvere også jogger 75-90 prosent av tiden i et rolig tempo. Ikke bry deg om dem :)

Endret av Personenmeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...