Gå til innhold

canal digital- hva..hvordan

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flytter til ny bolig 1 sept og selger tilbyr aa selge meg dekoderen sin for 2400. Hun betaler ca 650kr I mnd I tillegg for alt av kanaler. Synes dette er fryktelig mye?

har ingen erfaring med canal digital og generelt gronn paa slike ting. Hjelp? Burde jeg overta?

Anonymous poster hash: 8a50a...23c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags dekoder er det? Er det avtaletid på den eller kan du si opp avtalene du ikke trenger?

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig deal. Dekodere koster langt fra så mye. Bestill egen pakke og egen dekoder, så sparer du penger og får den pakken som passer deg.

Anonymous poster hash: e089f...535
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Den dyreste dekoderen hos Canal Digital koster 2390,-

Det er for parabol, dekoderne til kabel-tv koster enda mindre.

Finn ut hvilken dekoder det er, sjekk hva den koster ny fra Canal Digital, og tilby henne litt under halvparten av det. Hvis hun ikke aksepterer det så kan hun ta den med seg og gjøre hva hun vil med den.

Endret av Zzyzx
  • Liker 2
Skrevet

I vinter kunne jeg kjøpe dekoder til kabeltv fra CD for 900 og noe.. og det var en av de nyeste de hadde mener jeg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er visst den til 2300..så hun selger den faktisk for noen kroner mer til meg..merkelig.

Hun skrev at det følger med kort..aner ikke hva jeg skal med de. Som sagt helt grønn på dette området og har ikke satt meg inn i det.

Får takke pent nei!

Anonymous poster hash: a7a17...dff
AnonymBruker
Skrevet

Canal Digital gir henne 1000kr hvis hun får innflytter til å overta abbonementet. :)

Anonymous poster hash: 7f829...ef2
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Canal Digital gir henne 1000kr hvis hun får innflytter til å overta abbonementet. :)

Så dette er en ordentlig luring......:s

AnonymBruker
Skrevet

Så dette er en ordentlig luring......:s

Ja hun ønsker å selge dekoderen for ca 1500kr overpris, og i tillegg få 1000kr fra Canal Digital hvis hun verver innflytter.

AnonymBruker
Skrevet

Uff..og hun som la det frem som om hun selger dette billig til meg.

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Dette er en veldig dårlig deal. Når hun ringer inn for å si opp pga flytting så blir hun tilbudt 1000 kroner om hun overfører abo til deg.

Da følger hennes eventuelle bindingstid til forskjellige pakker osv også med.

Det er MYE bedre for deg å starte ditt eget abonnement, så du får en helt ny dekoder til mindre enn hva hun tilbyr deg, + at du får bestemme pakke selv. Du får jo ofte et par-3 gratismåneder med på kjøpet også.

Spørs litt på om det er kabel eller parabol.

Hilsen CD-ansatt inntil nylig.

Anonymous poster hash: a275f...865
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Dette er en veldig dårlig deal. Når hun ringer inn for å si opp pga flytting så blir hun tilbudt 1000 kroner om hun overfører abo til deg.

Da følger hennes eventuelle bindingstid til forskjellige pakker osv også med.

Det er MYE bedre for deg å starte ditt eget abonnement, så du får en helt ny dekoder til mindre enn hva hun tilbyr deg, + at du får bestemme pakke selv. Du får jo ofte et par-3 gratismåneder med på kjøpet også.

Spørs litt på om det er kabel eller parabol.

Hilsen CD-ansatt inntil nylig.

Anonymous poster hash: a275f...865

Takk for ett godt svar til deg og!

Skal ringe og takke nei i morgen. Er det slik at Canal digital gir meg ett godt tilbudt om jeg ringer dem selv? må man "prute" seg frem til pakker?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for ett godt svar til deg og!

Skal ringe og takke nei i morgen. Er det slik at Canal digital gir meg ett godt tilbudt om jeg ringer dem selv? må man "prute" seg frem til pakker?

Du ringer ikke. Bare bestiller på nett

Anonymous poster hash: 91efa...de3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pleier de å ha kampanjer til høsten?

Skrevet

De har vel en eller annen kampanje sånn ca hele tiden, for å få inn så mange kunder som mulig. Jeg ville ikke vært bekymret for akkurat det. 

Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan det fungerer med parabol, men du er iallfall ikke tvunget til å bruke Canal Digital slik jeg i borettslag med kabel-tv er, så for Canal Digital er du en potensiell kunde og ikke en garantert kunde. Sånt går det alltid an å bruke som forhandlingskort. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke helt fått med meg om det er kabel eller parabol du skal ha. Men jeg hadde garantert bestilt nytt selv, om selger vil selge til overpris!

Nå har CD priser på dekodere for kabel til:

1990 for T-We Box

690 for T-We Mini

490 for kortleser til IDTV

298 for USB Adapter

899 for Wifi Bridge

Grunnpakken koster vel 384 kr i måneden for 36 kanaler og 15 kanaler du velger selv.

Programkort koster 25 kroner i måneden.

Installasjon koster forskjellig etter som hvor mye du trenger og pm det har vært CD der før. Og da er T-We Mini inkludert.

Om det er parabol:

Alle priser på dekodere, programkort, kanalpakker og annet på siden.

Siden du er ny på dette ville jeg valgt å enten ta en chat med dem (har en ok chat funksjon på siden) eller ringt dem. Snakk med dem om det du trenger, og du får (stort sett god hjelp). Når du vet hva du trenger kan du enkelt bestille via hjemmesiden eller med den du snakker med 😊

Ring på 06090 eller start en chat som jeg nevnte. Går raskt og enkelt.

Lønner seg å bestille i god tid, da vet du at det er tilgjengelig når du flytter inn.

Lykke til 😊😊�

Anonymous poster hash: 59d40...bf2

AnonymBruker
Skrevet

takk for ett utfyllende svar:)

AnonymBruker
Skrevet

Og til opplysning: kundebehNdling og servis er ikke cd sterkeste side.

Anonymous poster hash: 6bc98...156

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...