Gjest Linneah2013 Skrevet 30. juni 2015 #1 Skrevet 30. juni 2015 Annenhver uke er jeg ikke hjemme før kl 20, spiser omtrent ikke middag den uka, kjenner det ikke er bra for kroppen, noe mangler. Så da lurer jeg på om noen vet om sunne retter som er raske å lage ? Et bedre kosthold må til her..
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #2 Skrevet 30. juni 2015 Du kan lage hjemmelagd gulrot suppe med ingefær som kan fryes ned,og varmes fort opp igjen i micro. Anonymous poster hash: e5a98...2ae
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #3 Skrevet 1. juli 2015 wok grønnsaker som chili, løk, purre, tomat, paprika, blomkål, gulrot, ingefær, brokkoli. Stek fisk eller kjøtt. Evt. lag opp egne burgere både av fisk og kjøtt. De tines raskt hvis du har smør i panna, setter plata på fullt, og når smøret freser har du i burgerne og halv dl. vann. Ha på lokk, skru av varmen og etter fem minutter er de ferdige hvis de fra før er gjennomstekte. Kotelett steker du på 20 min. Kjøp frosne grønnsaker, og husk at de som koster mest ofte smaker best. Frosne erter blir en fin pure istedet for ertestuing. Omelett, ostesmørbrød, reker med salat. Gjør litt forarbeid. Kutt opp grønnsaker før du drar på jobb. Lag middag for mer enn en dag og frys ned. Anonymous poster hash: 5648d...192
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #4 Skrevet 1. juli 2015 Å woke noen grønnsaker, dampe en fiskefilet i mikroen eller steke den er gjort på no time. Men det er jo ikke verre enn at du lager store porsjoner ellers i uken og fryser ned. Jeg har frysen full av porsjonsbokser med middager, så jeg har sunn mat hver eneste dag. Anonymous poster hash: e5040...279
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #5 Skrevet 1. juli 2015 Annenhver uke er jeg ikke hjemme før kl 20, spiser omtrent ikke middag den uka, kjenner det ikke er bra for kroppen, noe mangler. Så da lurer jeg på om noen vet om sunne retter som er raske å lage ? Et bedre kosthold må til her.. Hva lager du de ukene du ER hjemme, da? Ofte er løsningen enkel: lag dobbelt (eller trippelt) opp når du har tid og frys ned. Så tar du opp en porsjon og tiner i mikroen eller i en panne. Eksempler på ting som fryser godt er: -pastasaus (må kun koke spagetti eller nudler) -lasagne og andre gryteretter -supper (jeg anbefaler å ikke ha i pasta eller potetbiter. Begge deler tiner til en ekkel konsistens. Ha heller i bønner/kikerter eller litt ekstra grønnsaker) Eventuelt kan du lage en diger wok på søndagen og spise den til onsdag. Eller steke opp noen koteletter, koke noe ris og bake en 3-4 ulike grønnsaker (kapp opp i store munnfuller og stapp i ovn ca 30 min - lite arbeid for mye smak) og så porsjonere ut. Mat står seg 3 døgn i kjøleskap. Etter det taper de mye smak på grunn av nedbrytningsprosessen. Og om du en dag er fullstendig ute av ideer så er brød+protein+grønt en helt kurrant middag. Feks en brødblings med to kokte egg oppå og en pakke småtomater til. Eller brød med dobbelt lag ost, en halv pakke skinkepålegg og en avokado. Anonymous poster hash: d1f98...7cb
Gjest Linneah2013 Skrevet 1. juli 2015 #6 Skrevet 1. juli 2015 Takk, mange gode forslag her, får begynne å lage større porsjoner og fryse ned, blitt litt lei all denne brødmaten.
Pringle Skrevet 4. juli 2015 #7 Skrevet 4. juli 2015 Eller helt motsatt, lag noe som koker i 8-10 timer - i en slow cooker - mens du er på jobb? Jeg har ikke prøvd det selv, men leser om det nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå