Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

Har bare lyst til å få ut noen tanker, føler meg litt usikker. Kjæresten min og jeg har vært sammen i 10 mnd, og det går veldig bra. Men det er en ting jeg stusser veldig på. Han har en del jentevenner og de er veldig koselig. Men det er ei venninne han får meldinger fra hele tiden. da jeg spør hvem ho er blir han nesten bare sur og vil snakke noe om det. Han holder over meldingene slik at han skal være sikker på at jeg ikke leser de. Hvorfor? Han var sammen med ho her om dagen, hørte ikke noe fra ham før på langt på natt. Selv om jeg hadde både ringt ham og sendt melding til ham.

I går var jeg på byn med mine venninner og han var på byn med kompiser. Møte ham selvfølgelig ut over kvelden, da satt han bare å skrev meldinger med ho. han fortalt meg at han syns jeg skulle kose meg med venninnene i kveld, og det syns jeg var koselig tenkt.

litt ut på kvelden møtte jeg ham på dansegulvet, da danset han litt med ei jente. Jeg kom bort til ham og han virket litt rar, litt overrasket over å se meg. Ho han danset med var ho venninnen han skriver meldinger med. tenkte ikke mer over det, men merket at han oppførte seg litt rart. Virket som om han ikke ville kysse meg og leie meg foran ho. Men enden på visa var at vi dro hjem og ho ble værende på byn. men i dag har han fått veldig mange meldinger fra ho.

Hvordan skal jeg tolke dette? skal jeg bare glemme det og kose meg sammen med typen min? Eller bør jeg ta det opp med ham (hvis han gidder å snakke om det) og få det ut av verden?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Om det plager deg bør du selvfølgelig kunne snakke med han om det. Om det bare er en venn har han jo ingen grunn til å skjule noe, vel? :roll:

Skrevet

dette høres litt skummelt ut spør du meg.

Hvis han er utro har han grunn til å skjule medlingene sine.

Hvis han ikke er utro har han ingen grunn til å skjule meldingene, så da kan du få lese dem. Syns du bør spørre om å få låne moben hans jeg og lese meldingene. Sier han nei så har han "litt for private meldinger der" men sier han ja er det nok ikke noe farlig..

Skrevet

Da min forrige eks begynte å gjemme meldinger for meg ante jeg med en gang ugler i mosen.Det var det jo,og en god grunn til han heter EKS i dag ;)

Ta det opp med han for dette høres desverre ikke bra ut.

Skrevet

Føler med deg jeg....opplevd det samme selv.

Synes man har rett på oppriktighet fra sin partner uansett om man har vært sammen 1 uke eller 10 år.

Skrevet
Da min forrige eks begynte å gjemme meldinger for meg ante jeg med en gang ugler i mosen.Det var det jo,og en god grunn til han heter EKS i dag ;)

Ta det opp med han for dette høres desverre ikke bra ut.

.. støtter denne jeg.

Skrevet

Tok det opp med ham for to dager siden. Fortalte alt jeg hadde på hjertet. Han ble veldi paff, trodde ikke at han hadde gjort noe galt. Han var tydelig lei seg og beklaget så mye hvis han hadde såret meg. men samtidig ble han sur på meg fordi han påsto at jeg hatet ho venninna. Det gjør jeg absolutt ikke. Nekter han overhode ikke med ha kontakt med ho, og møte ho. Syns bare han oppfører seg litt rart overfor meg når han er sammen med ho. og det siste han la til i samtalen var: ho hater deg også!

Skrevet

Tror du at han har et forhold til de ei av de han taster med?

Jeg har en samboer som taster med flere jenter og jeg skjønner problemet dit veldig godt. For deg er det verre, for min møter ikke de han taster med. Jeg får ikke lov å se meldingene hans og jeg er nok litt veldig fryktlgi frustrert over det.

Det gjør meg usikekr - akkurat som du.

Hvor seriøs er han i forholdet, hvis han ikke respekterer meg og har et "intimt" forhold til andre over sms..??

det betyr bare at han har meg på vent.. til han finner noe bedre.. Er det slik du føelr deg?

Gjest Anonymous
Skrevet
Tror du at han har et forhold til de ei av de han taster med?

Jeg har en samboer som taster med flere jenter og jeg skjønner problemet dit veldig godt. For deg er det verre, for min møter ikke de han taster med. Jeg får ikke lov å se meldingene hans og jeg er nok litt veldig fryktlgi frustrert over det.

Det gjør meg usikekr - akkurat som du.

Hvor seriøs er han i forholdet, hvis han ikke respekterer meg og har et "intimt" forhold til andre over sms..??

det betyr bare at han har meg på vent.. til han finner noe bedre.. Er det slik du føelr deg?

Akkurat sånn er det med meg også!! Jeg vet at samboeren min taster med flere jenter, og han ringer disse også. Problemet mitt er ikke det at han gjør det i seg selv, gutten må jo få lov til å ha jentevenner. Problemet er at han må liksom holde det skjult for meg. Skulle ønske han kunne involvere meg litt mer og fortelle litt mer, uten at jeg blir nødt til å spørre. Da hadde jeg ihvertfall ikke blitt så usikker!!! :cry:

Skrevet

uff, denne historien høres skummelt kjent ut.

Gjest Madam Felle
Skrevet
ho hater deg også!

Den setningen der kunne han ha spart seg, for selv om det er sånn, behøver han ikke si det.

Det virker jo ikke, som om han vil at dere to, skal bli venner. Det finner jeg veldig merkelig. For er det ikke noe mellom de to, og bare venneskap, ville det vært den mest naturlige ting i verden at dere alle kunne være sammen av og til.

Men siden han velger å si, at hun har sagt sånn, velger jeg å tolke det dithen at han ønsker å holde dere to adskilt. Og det er merkelig i seg selv.

Min kjære hadde ikke sluppet så lett unna noe sånt. Men det er jo opp til deg hvor mye mer du skal legge i det. Jeg tror ikke det er helt uskyldig, mend et er meg.

Skrevet

Greit å ha jente og guttevenner, men når ting skal begynne å holdes skult, DA mener jeg at man bør begynne å reagere, det hadde iallefall jeg gjort!Dette hørtes ikke bra ut i mine ører iallefall...

Skrevet

Jeg syns ikke det er helt uskyldig det han driver med...

Hvis det hadde vært det, så ville du fått lov å se de mld.

Samboeren min har jentevennner, og jeg har guttevenner, men vi gjemmer ikke mld for hverandre. Det er fritt fram for begge å lese hverandres mld.

Hadde jeg vært deg, så ville jeg begynt å lure på om han har noe på gang med denne jenta. Det er jo en grunn til at hun hater deg, slik han sa det, for meg så høres det ut som missunelse fra hennes side.

Også det at han ikke ville kysse deg foran henne sier jo sitt...

Skrevet

æsj, jeg har altså vært i en situasjon som lignet en del, og fortalte meg selv at jeg var paranoid i flere år.

det var jeg ikke.

Skrevet
ho hater deg også!

:o Hadde det vært tilfellet her, hadde jeg rett og slett nektet ham å ha kontakt med den dama! Hva i alle dager prater de sammen om?

Nå kan det selvfølgelig være at han bare sa det uten at det stemmer, men i såfall så er det uansett en rar ting å si..

Huff :-?

Skrevet

Jeg ville rett og slett sjekka mobilen hans når han er i dusjen/sover e.l Se hva de skriver om, hvis han har en nyere mobil kan du også lese meldingene som han har skrevet, da har han ikke sjans til å ro seg bort.

Greit nok at det er litt kjipt gjort å lese andres meldinger, men det syns jeg faen meg han har fortjent. Jeg hadde ALDRI godtatt slik oppførsel fra dama mi.

Skrevet

Jeg har en veldig god kompis, typen min kjenner han og liker han, kompisen min har dame. Men vi har rota tidligere osv, typen vet at kompisen min har vært forelska i meg. Så han hopper ikke akkurat i taket når jeg prater om han, eller er sammen med han. Vi har vel en sånn spesiell connection, selv om jeg aldri kunne tenkt meg å være sammen med han eller noe i den duren. Vi kan lett gå over i en flørte tone, men jeg går ikke over streken å ødelegger forholdet mitt liksom. Men hadde jeg og han vært ute, og typen hadde dukka opp hadde det blitt kanskje rart. Ikke fordi jeg hadde noe å skjule, men fordi jeg vet hva typen min tenker og det der, pga historien vår. Og da hadde jeg sikkert oppført meg litt snålt.

Men.. Det at typen din er ganske hemmelighetsfull ang denne jenta og på en måte forsvarer henne, da syns jeg du skal være litt på vakt. Man skal kunne ha gutte og jentevenner, men ikke skjule dem!

Typen min sier at en gutt er ikke veldig gode venner med en jente uten at han vil mer :P Det irriterer meg..

Skrevet

Jeg blir så oppgitt over sånt...

Han har jentevenner - det er jo greit det, men så lenge det bare er snakk om vennskap så er det ingen grunn til at han skal skjule noe som helst for deg.

Og hvis han ikke ville kysse deg eller holde rundt deg i hennes nærvær, ser jeg røde varsellamper blinke!

Når han i tillegg fikk seg til å si at denne jenta hater deg, så syns jeg han er direkte ufin mot deg.

I mitt hode virker det dessverre som om denne gutten ikke helt vet hva han vil, og at denne jenta viser han såpass interesse at han ikke vil gi slipp på henne. Han kaller henne en venn, men vet innerst inne at hun er interessert i mer vennskap, og er livredd for at du skal finne det ut. Men jeg syns han avslørte seg BIG TIME da han sa at denne jenta hater deg - hvorfor skulle hun det? Med mindre du er samme med gutten hun vil ha...

Vet du, du er ikke verdt sånt tull - fortell han at han får kvitte seg med denne venninna fordi de begge gjør deg usikker. Hvis ikke han kan ha venninner som han ikke trenger å skjule, så bør han ikke ha venninner i det hele tatt, spør du meg.

Man skal ikke trenge å være usikker og lei seg pga kjæresten sin uten å kunne få snakke om det og bli enige om å løse problemet.

Jeg hadde ikke godtatt at min kjære hadde hatt så nære venninner, venninner som hater meg og som han ikke kan være åpen om til meg.

Jeg håper du finner ut at du heller ikke vil ha det sånn!

:klem:

K

Gjest Anonymous
Skrevet

Stakkars deg - slikt er ikke kjekt i det hele tatt! :klem:

Det som ofte hjelper er å snakke med han. Tre ting jeg har funnet ut hjelper for å få en konstruktiv samtale:

- Vær rolig og ikke hiss deg opp - prat, ikke skrik eller kjeft eller grin!

- Snakk i jeg-form ut fra deg selv og det du føler - da føles ikke det du sier som et angrep som fører til at han går i selvforsvar uten å høre hva du har å si: Jeg vil ikke lese alt du får av SMSer, men når de skal være så veldig hemmelige får jeg vondt for da føles det som det er en grunn til at det skal skjules så veldig og jeg lurer virkelig på hvorfor.

- Snu situasjonen: Jeg tror kanskje ikke du heller hadde syntes det var så hyggelig om det var jeg som SMSet hele tiden med en du ikke fikk vite noe om og som jeg attpåtil dobbeltforsikret meg om at du ikke så hverken hva jeg fikk eller hva jeg svarte.

Menn kan ofte være alt for tankeløse - de ser rett og slett ikke at det de gjør kan være veldig vondt for kjæresten så da må vi fortelle dem det.

Lykke til og håper det ordner seg!

Skrevet
Typen min sier at en gutt er ikke veldig gode venner med en jente uten at han vil mer :P Det irriterer meg..

Det er så typisk mannlig tankegang... jeg også irriterer meg over sambo som mener det samme. Og eksen min sa det samme... Og andre menn jeg har snakket med...

Vet ikke jeg... kanskje de har rett. Det kan være at alle menn vil mer, men de holder det i seg... Men, det er for dumt om man ikke kan være venner bare fordi da vil mannen noe mer etterhvert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...