Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk akkurat beskjed fra banken at lånerenten går ned til 2.35 (effektiv rente). Hurra!

Tenker jo da at jeg kan betale ned enda mer ekstra I mnd. I det siste har jeg derimot hørt at nå er rentene så lave uansett, så da broker de heller penger på andre ting istedet for å betale ned ekstra?

Hva tror du - er det lurt å betale ned ekstra, eller skal man heller nyte godt av de lave rentene og heller unne seg en del ekstra I hverdagen?

Anonymous poster hash: 8782c...c88
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jaaaaa, lurt å ikke betale ekstra ned på lånet sånn at man kan betale enda mer renter.

Fin matematikk, det.... for banken.

Anonymous poster hash: 0fc8e...c8b
AnonymBruker
Skrevet

Ok, mente ikke nødvendigvis at det er lurt å la være å betale ned for lånets skyld, men om du synes det er verdt å heller bruke de ekstra pengene på andre ting.

AnonymBruker
Skrevet

Fikk akkurat beskjed fra banken at lånerenten går ned til 2.35 (effektiv rente). Hurra!

Tenker jo da at jeg kan betale ned enda mer ekstra I mnd. I det siste har jeg derimot hørt at nå er rentene så lave uansett, så da broker de heller penger på andre ting istedet for å betale ned ekstra?

Hva tror du - er det lurt å betale ned ekstra, eller skal man heller nyte godt av de lave rentene og heller unne seg en del ekstra I hverdagen?

Hvilken bank?

Anonymous poster hash: 5a8f8...e25

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bank?

Anonymous poster hash: a8ad7...c15

Skrevet

Jeg mener at strategi på hvor mye man ønsker å legge i langsiktig sparing (nedbetaling av bolig eller investering) ikke bør baseres på rentesituasjon. Ta utgangspunkt i om du vil bygge fremtidig formue, og ønsker du det kan du ikke bruke penger i øst og vest selv om renta er lav. Da er det heller en glimrende mulighet til å bruke overskudd som følge av lave renter til å reinvestere, f.eks ved å betale ned ekstra raskt på boliglån.

Ikke la rentesituasjonen avgjøre om du skal spare langsiktig eller ei.

AnonymBruker
Skrevet

Ja takk, begge deler

Anonymous poster hash: 0ed08...f89

AnonymBruker
Skrevet

Gjensidige

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er lurt å betale ned ekstra når man har anledning til det. Det kan komme godt med hvis det kommer vanskeligere tider, det være seg arbeidsledighet, høyere renter eller endret livssituasjon på en eller annen måte. 

Anonymous poster hash: 4d25b...83d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...