Gå til innhold

Hvor mye betale flyttehjelp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal flytte, og en venn av søsteren min skal være med på hjelpe med flyttelasset. Han stiller med varebil og henger (som han låner gratis av jobben sin) 

Det er oppvaskmaskin og tørketrommel + ca 20 banankasser og 10-12 sekker med klær og 1 sykkel som skal flyttes ca 2 km.

Vi er voksne folk med jobb, jeg har solgt "alle" møblene og kjøper alt nytt som blir levert, det er alså ikke med i flyttelasset.

Flyttelasset blir da 1 tur. Hvor mye bør jeg betale han?

Anonymous poster hash: db333...252
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal flytte, og en venn av søsteren min skal være med på hjelpe med flyttelasset. Han stiller med varebil og henger (som han låner gratis av jobben sin) 

Det er oppvaskmaskin og tørketrommel + ca 20 banankasser og 10-12 sekker med klær og 1 sykkel som skal flyttes ca 2 km.

Vi er voksne folk med jobb, jeg har solgt "alle" møblene og kjøper alt nytt som blir levert, det er alså ikke med i flyttelasset.

Flyttelasset blir da 1 tur. Hvor mye bør jeg betale han?

Hvor mange er det som skal hjelpe til? Skal flyttelasset opp og ned mange trapper? Det har jo mye å si for hvor mye jobb det blir på han. Jeg ville gitt han et par tusen, kanskje mer hvis det er mye bæring.

Jeg ville gitt ham et par tusen,

AnonymBruker
Skrevet

Det er 2 menn som skal gjøre jobben, nye leiligheten er i 3 etg med heis, men er endel dører å gå igjennom.

Et par tusen syntes jeg hørtes mye ut.

TS

Skrevet

Kjøp en god konjakk til hver av dem

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvor langt skal dere kjøre?

Hva med å betale de 1000 hver?

Du kan jo regne på hvor mye du måtte ut med p leie egen bil selv eller leie inn folk.

Endret av -Leon-
Skrevet

1500 pr pers, de stiller opp m flyttebil i tillegg. Ja og en flaske vin til hver av dem.

AnonymBruker
Skrevet

Ring et byrå og hør hva de tar?

Anonymous poster hash: 04822...78d

Gjest O___o
Skrevet

For å ikke skulle gjøre dette til en diskusjon om sosial dumping, utkonkurrering av lokale bedrifter og mulige konsekvenser av svart arbeid, la oss sette det i perspektiv: 

Det er 2 menn som skal gjøre jobben, nye leiligheten er i 3 etg med heis, men er endel dører å gå igjennom.

Et par tusen syntes jeg hørtes mye ut.

TS

To menn + flyttebil koster vanligvis fra 950,- timen hos et vanlig flyttebyrå.

Hvis du selv skulle ha leid en varebil en dag ville det ha kostet deg litt under 1000-lappen. 

I tillegg kommer henger fra ca 600,- pr dag

Skulle du ha betalt kun for leie av transportmidlene måtte du ha lagt ut over 1500,-

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

500 per person?

Anonymous poster hash: 0a0c6...ea8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...