Gå til innhold

Jeg er alltid bekymret for baksmell på skatten. I år har jeg hittil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fått utbetalt 95.000 og betalt 37.000 i skatt. Virker det fornuftig?

Og en annen ting. Huslånet/rentene står på min forlovede. Dvs, jeg får ikke skatteletten. (For fellesskapet lønner det seg jo, fordi han tjener mer) men syns kanskje han skal betale ev restskatt tilsvarende det jeg ville fått i skattelette dersom jeg må betale tilbake neste år? Eller er det urimelig?

Anonymous poster hash: 1175e...fc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enten må dere dele rentene mellom dere, eller så må han dele overskuddet med deg, ja.

Anonymous poster hash: 0f683...e24
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og en annen ting. Huslånet/rentene står på min forlovede. Dvs, jeg får ikke skatteletten. (For fellesskapet lønner det seg jo, fordi han tjener mer) men syns kanskje han skal betale ev restskatt tilsvarende det jeg ville fått i skattelette dersom jeg må betale tilbake neste år? Eller er det urimelig?

Hvem er det som sier at det lønner seg at huslånet står på ham? Er det han som har sagt det?

Anonymous poster hash: 795b3...69e

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er tinglyst på og eier 50%, skal faktisk 50% av rentene føres på deg. Det er ikke noe samboere kan velge å fordele som de vil.

Anonymous poster hash: 4996c...605

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er tinglyst på og eier 50%, skal faktisk 50% av rentene føres på deg. Det er ikke noe samboere kan velge å fordele som de vil.

Anonymous poster hash: 4996c...605

Dette er korrekt. Som samboere er det ikke deres valg hvem som skal ha fradraget. Dette _skal_ deles etter hvilken fordeling som er tinglyst.

Dere kan imidlertid fravike dette dersom dere bekrefter dette skriftlig. 

Anonymous poster hash: d7b90...3c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...