Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man bruke argumenter om at man har vært lenge på samme arbeidssted som argument for høyere lønn i en lønnsamtale? Jeg har vært i flere år på samme sted, en av de som har vært der lengst. Mange nye har kommet til underveis og fått forhandlet seg til høy lønn, høyere enn meg selv med like lang ansiennitet. Dette føles veldig demotiverende da jeg stadig må lære opp de nye og jeg ser at jeg innehar en kompetanse på mange områder som de ikke har også har de høyere lønn enn meg.. Heter ikke dette praksiskompetanse og er det noen som kan henvise til noe reglement eller skriv rundt dette?

Anonymous poster hash: 09705...2eb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel ganske enkelt påpeke urimeligheten og urettferdigheten i dette at nyere ansatte enn deg har bedre lønn. Du må bare stå på krava. De kaster ikke penger frivillig etter deg, det må du kreve og be om. Minn dem også på hvor mange år du har vært der, og hvilken verdifull tilgang du er med erfaringen din.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel ganske enkelt påpeke urimeligheten og urettferdigheten i dette at nyere ansatte enn deg har bedre lønn. Du må bare stå på krava. De kaster ikke penger frivillig etter deg, det må du kreve og be om. Minn dem også på hvor mange år du har vært der, og hvilken verdifull tilgang du er med erfaringen din.

Ok. I forhold til at noen har noen studiepoeng ekstra i tillegg til grunnutdanning og noen har to år mer ansiennitet, hvor mye betyr praksiskompetansen i forhold til dette? Er vel sikkert bare en individuell vurdering men.. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan man bruke argumenter om at man har vært lenge på samme arbeidssted som argument for høyere lønn i en lønnsamtale? Jeg har vært i flere år på samme sted, en av de som har vært der lengst. Mange nye har kommet til underveis og fått forhandlet seg til høy lønn, høyere enn meg selv med like lang ansiennitet. Dette føles veldig demotiverende da jeg stadig må lære opp de nye og jeg ser at jeg innehar en kompetanse på mange områder som de ikke har også har de høyere lønn enn meg.. Heter ikke dette praksiskompetanse og er det noen som kan henvise til noe reglement eller skriv rundt dette?

Den kompetansen du snakker om benevnes realkompetanse, altså den kompetansen du reelt har i dag.

Det du har vitnemål på går under benevnelsen formalkompetanse.

Ditt beste argument synes å være at du har så solid kompetanse i denne bedriften at det er du som får ansvaret for opplæring av nyansatte.

Du bør fokusere på realkompetansen din som du har opparbeidet deg gjennom ditt arbeid i bedriften, og den verdien akkurat du og din kompetanse utgjør for bedriften.

Anonymous poster hash: 39607...af3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...