AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #1 Skrevet 30. juni 2015 Jeg er 100% sykemeldt fra jobben pga bekkenløsning m/gangvansker. Jobben min går ut på å stå i 7,5 time hver dag uten å sitte seg ned med mindre man har spisepause. Jeg går på krykker, så både legen og arbeidsgiver sa at det ikke var forsvarlig å ha meg på jobb! Jeg har ikke "turt" å sykemelde meg før skoleåret var over i fare for å havne i klammeri med NAV. Men jeg begynner andre året på bachelor nå i høst. Men har jeg lov til det når jeg mottar sykepenger også? Jeg går ut i mammapermisjon i slutten av september, men tenkte å fullføre, i hvert fall prøve og fullføre året. I verste fall søker jeg permisjon, men jeg vet dessverre ikke hva jeg har lov til? Vil virkelig ikke gjøre noe ulovlig, men synes det er ukomfortabelt å ta dette i en tlfsamtale med NAV. Prøvde å finne chat på siden deres, men det var ingenting om sykepenger der. Anonymous poster hash: b640a...c2d
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #2 Skrevet 30. juni 2015 Du var allerede student når du ble syk, i tillegg til å jobbe, så du har jo ikke gjort noe ulovlig. Men du bør informere Nav om det. Lege kan sykemelde deg fra jobb, men si at du er frisk nok til å studere. Anonymous poster hash: de435...231
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå