Gjest Percys Skrevet 5. september 2004 #1 Del Skrevet 5. september 2004 Noen som har noen gode råd for å bli kvitt ekstra kilo på rumpe, lår og legger........ Litt dødflesk på magen er der også, men det er nok verre å gjøre noe med, fødsler og høy overvekt i mange år (noenår sdiden nå) har satt spor. Trener spinning to ggr i uka, vekter og styrke innimellom ellers, kanskje 1 gang i måneden. Spiser normalt, og er bevisst på hva som er sunt og ikke sunt. Men er det andre treningsformer som er bedre/mer effektive? Spinning skaper kanskje mer lårmuskler enn ønskelig? Skulle gjerne hatt litt "sprettrumpe" igjen, nå går den liksom i ett med lårene :-( Gubben klager ikke, men jeg vet han gjerne skulle sett meg lettere..... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 5. september 2004 #2 Del Skrevet 5. september 2004 Vel, du blir ikke kvitt ekstra kilo uten å forandre på kostholdet. dessuten kan du ikke punktslanke deg, men det vet du sannsynligvis. Ellers så må du drive med forbrenningstrenings, som f.eks spinning. Styrketrening er heller ikke så dumt, for å bevare musklene og øke forbrenningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alisia4 Skrevet 6. september 2004 #3 Del Skrevet 6. september 2004 Det viktigste og den beste forutsetningen for en vellykket slankekur er at du legger om kostholdet, permanent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2004 #4 Del Skrevet 6. september 2004 Siden du allrede trener regelmessig er det nok kostholdsendring som må til. På treningssiden er det cardio-trening som må til, alle treningsformer som gjør deg andpusten og setter i gang forbrenningen. Og, som det er sagt her før, vekttrening for å øke og vedlikeholde muskelmasse, som igjen øker forbrenningen. Selv om man spiser normalt sunt kan det være behov for endringer for å oppnå ønskede resultater. Man må liksom veie for og imot hva som er vigtigst: å slite litt for å legge om kostholdet (alt blir etterhvert en vane!) og derved oppnå de resultatene man ønsker, eller å beholde de kostvanene man har og derved også den kroppen man har. For oss som har en tendens til å legge på oss rundt midjen er det spesielt effektivt å kutte ned på raske karbohydrater, men for mange er det et offer de ikke kan leve med. For egen del synes jeg det var betraktelig lettere enn jeg trodde på forhånd. Har endelig fått den slanke kroppen min tilbake etter mange år som småblubbete. Det eneste jeg har gjort er å være bevisst på å holde meg unna alt av raske karbohydrater og istedet økt inntaket av magre proteiner og sunt fett. Mengden mat har jeg ikke gjort noe med. Man blir mye fortere mett av proteiner, dessuten fører insulinøkningen som følger med karbohydratinntak til mye høyere sultfølelse, og da spiser man automatisk mer enn man trenger. Det var vel ikke slike råd du var ute etter, men siden jeg har hatt så god nytte av dem selv tenkte jeg at det kunne hjelpe andre også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Percys Skrevet 6. september 2004 #5 Del Skrevet 6. september 2004 Takk for svar :-) Fettforbrenningstrening og sunt kosthold, ja, jeg føler jo at det er det jeg "bedriver", men det hjelper så lite :-( Merker at jeg går fort opp i vekt om jeg slurver med kostholdet, og må ta noen ekstra slankeperioder innimellom. Føler mer at det er på treningssiden jeg kan gjøre noe. Kanskje trener jeg for hardt når jeg trener? Ville det være bedre å trene lenger og med lavere intensitet? Ser jo at mange anbefaler spinning fordi man forbrenner mye da, men......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2004 #6 Del Skrevet 6. september 2004 Den desidert mest effektive treningsmetoden for å forbrenne mest fett: Tre ganger i uke, ikke oftere enn annenhver dag, gjør du flg.: Før du spiser frokost går du ut og gjør: Jogger lett i 3-4 min, så spurter du så fort du kan i 20 sek, for så å hvile i 15 sek, så spurter du igjen i 20 sek, og hviler i 15 sek, dette gjør du i 8 min. Så trapper du ned i 4 min igjen. Dette koster deg tilsammen 45 min i uken, og er, etter omfattende tester, en sinnsykt (!!!) bra og effektiv måte å forbrenne fett på. Når du gjør det om morgenen før du har spist , forbrenner du faktisk maten fortere allerede ved frokosten, og forbrenningen fortsetter hele dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Percys Skrevet 7. september 2004 #7 Del Skrevet 7. september 2004 Den desidert mest effektive treningsmetoden for å forbrenne mest fett: Tre ganger i uke, ikke oftere enn annenhver dag, gjør du flg.: Før du spiser frokost går du ut og gjør: Jogger lett i 3-4 min, så spurter du så fort du kan i 20 sek, for så å hvile i 15 sek, så spurter du igjen i 20 sek, og hviler i 15 sek, dette gjør du i 8 min. Så trapper du ned i 4 min igjen. Dette koster deg tilsammen 45 min i uken, og er, etter omfattende tester, en sinnsykt (!!!) bra og effektiv måte å forbrenne fett på. Når du gjør det om morgenen før du har spist , forbrenner du faktisk maten fortere allerede ved frokosten, og forbrenningen fortsetter hele dagen! Ehhh, er dette helt seriøst? :-) I såfall, verdt å prøve, jeg liker å trene om morgenen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 7. september 2004 #8 Del Skrevet 7. september 2004 Intervall trening er en super måte å trene bort fettet på. Spesielt før frokost. Under en spurt frigjøres fettsyrer i blodet og når man roer ned ved å gå, forbrennes disse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Freddi Skrevet 7. september 2004 #9 Del Skrevet 7. september 2004 Bare en liten ting: fettforbrenningen settes ikke ordentlig i gang før treningen har vedvart i 20 min. Derfor holder det ikke med 8 min... Det er først og femst kartbohydrater fra depotene i lever og muskler som frigjøres til energi, spesielt i begynnelsen av økta. Holder du et moderat tempo og holder på i minst 1/2 time vil mye av energien du forbruker bli tatt fra fettlageret ditt. Noe vil alltid gå fra karbolagrene samme hvordan du gjør det. Jo høyere tempo jo større andel av energien vil være karbo. Hvis karbolagrene er tomme er det proteinene i muskelvevet som får lide (med mindre muskelmasse som resultat). Det er dessverre ikke mulig å få kroppen til å bruke kun fett som energi. Mange organer i kroppen, f.eks hjernen og musklene, trenger sukker. Sukkeret tar de som sagt fra karbolagrene eller hvis disse er tomme brytes muskelfibre ned til sukkermolekyler. Det er bl.a. derfor det er mer effektivt i diettsammenheng å bytte ut en del av karbohydratene i kosten med proteiner. Kroppen klarer å få det sukkeret den trenger uansett ved å omdanne protein til sukker. Denne prosessen krever mer energi enn å bruke karbohydrater, dessuten slipper man insulinøkningen som følger inntak av raske karbohydrater med øket fettinnlagring som resultat. Jfr. Lommelegen:Høye insulinnivåer gir nemlig et svært sterkt signal til kroppen om at "all næring skal lagres som fett" og "ikke forbrenn fett", og å prøve å slanke seg med høye insulinnivåer, blir som å forsøke å kjøre bil med håndbrekket på. Tren gjerne om morgenen, men spis da gjerne litt protein først, enten et par kokte egg eller en proteinshake, for at ikke muskelmassen din skal bli brukt som energi (karbolagrene er jo tomme om morgenen). Spis frokost etterpå. Husk også at hvis det er mest mulig fettforbrenning som er målet så bør du ikke ha for høy intensitet på økta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hoppsann Skrevet 7. september 2004 #10 Del Skrevet 7. september 2004 >Knebøy< Absolutt å anbefalle og den beste trening for å anskaffe seg sprettrumpe.. Alt dette med punkt forbrenning, legge om kostholdet etc. er også veldig aktuelt for deg !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. september 2004 #11 Del Skrevet 7. september 2004 Skal knebøy gjøres sakte eller fort opp og ned? Hvor mange bør jeg ta etter hverandre? Må jeg bruke vekter i tilegg? Sliter uten vekter jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Percys Skrevet 7. september 2004 #12 Del Skrevet 7. september 2004 Ok, da "kjøper" jeg litt intervalltrening. Men tror jeg kanskje trenger litt mer oppvarming før det er full fart....... Det med knebøy høres også interessant ut, men jeg spør også: Hva slags belastning? Så vidt jeg husker bygger få repetisjioner med stor belastning muskler....... Bør jeg da ta mange og bare min egen vekt som belastning? Eller....... :-) Kjekt etter intervallen dette kanskje, når man er varm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 8. september 2004 #13 Del Skrevet 8. september 2004 Knebøy: For å få skikkelig sprettrumpe MÅ man kjøre med ganske tunge vekter. Såpass tungt at man ikke klarer mer enn 8 repetisjoner pr sett. Og de bør gå ganske dypt ned (mer enn 90 grader). Det beste er å ha en vektstang på nakken. Lurt å bruke belte (ryggstøtte) da denne øvelsen kan være belastning for korsryggen. Etter at jeg begynte å gå dypere i knebøyen, begynte rumpa å krype oppover sakte men sikkert. 8) Se her: http://www.iform.no/ovelser/ben.shtml Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Freddi Skrevet 8. september 2004 #14 Del Skrevet 8. september 2004 Knebøy: For å få skikkelig sprettrumpe MÅ man kjøre med ganske tunge vekter. Såpass tungt at man ikke klarer mer enn 8 repetisjoner pr sett. Og de bør gå ganske dypt ned (mer enn 90 grader). Det beste er å ha en vektstang på nakken. Lurt å bruke belte (ryggstøtte) da denne øvelsen kan være belastning for korsryggen. Etter at jeg begynte å gå dypere i knebøyen, begynte rumpa å krype oppover sakte men sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uma Skrevet 8. september 2004 #15 Del Skrevet 8. september 2004 Heisann! Ville bare si at hvis man skal trene låra og ønsker og få den typiske kvinnelige formen med slanke og stramme lår bør man trene baksiden og forsiden av låra og IKKE inn/utsiden. Gjør man det vil de svulme opp og bli større på en måte...Men med de øvelsene jeg har til for/bakside av lår har virket. Man får en finere form.... Det er jo selvfølgelig fettforbrennende trening som tar av mesteparten,men med øvelser for bak/forside av lår for man sterke og faste og fine....Og jeg vet ikke hva. Men....Hvis det er noen som har øvelser til forsiden og baksiden av lårene vil jeg gjerne høre flere. Enten man kan gjøre dem hjemme eller til et spesielt apparat på treningssentre... Jeg har en øvelse her som er bra for lår og rumpe: Ligg på ryggen med bøyde knær og rulle håndkle mellom knærne. Trekk inn magen. Press knærne mot hverandre og løft rumpa ca.20 cm over gulvet og holdt den posisjonen i 20-30 sek. Gjenta 5-10 ganger hver dag. Og husk alltid strekkøvelser etter lårtrening og annen trening for det gir smidige bein som ser mer langstrakte og slanke ut. Jeg trodde ikke det var så viktig før,men jeg leste det et sted og begynte med og være nøye med strekkøvelser etter trening og JA,du får mer smidige bein. Også det å gå veldig fort med armene veldig "fritt" og med lange skritt er også bra for å få fin fasong på sakene..... Ellers...Lykke til!...Det er nok mange av oss som strever etter den perfekte fasong,vil jeg tro... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå