Gå til innhold

Hvor finner man legoutstyr?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal flytte og seksåringen vil at soverommet skal være et legorom. 

Det vil jeg han skal få, men må innrømme at jeg synes det er litt vanskelig :P

Finner masse, masse, masse inspirasjon på nettet, så planene er klare. Men problemet er at jeg sliter med å finne diverse legoting!

Blant annet gardiner med lego-motiv. HVOR finner man det?! Det er jo bare Cars, Disneyprinsessene og Frozen jeg finner i norske butikker og nettbutikker.

Noen som vet om et sted jeg kan finne sånt som gardiner, sengtøy og kanskje til og med en nattlampe (eller rimelig lego så man kan lage selv).

Er superfan av eBay, men de kan ikke hjelpe meg her. Gardinene og annet stæsj ligger til vanlige gardinpriser (rundt 300 kroner), men når det er en frakt på 400 kroner er det ikke aktuelt :P Hehe

Kan godt bestille fra utlandet så lenge prisen ikke overstriger tollgrensa :)

Anonymous poster hash: 08997...d2c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må du ha legogardiner med print da? Eller kan du ha ensfargede gardiner i frisk farge med en sånn lego-bagasjelapp, som gardinholder f.eks? Eller sy på legoklosser/figurer? Kan jo tenkes at han går lei etterhvert.

Anonymous poster hash: 8920c...24d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal flytte og seksåringen vil at soverommet skal være et legorom. 

Det vil jeg han skal få, men må innrømme at jeg synes det er litt vanskelig :P

Finner masse, masse, masse inspirasjon på nettet, så planene er klare. Men problemet er at jeg sliter med å finne diverse legoting!

Blant annet gardiner med lego-motiv. HVOR finner man det?! Det er jo bare Cars, Disneyprinsessene og Frozen jeg finner i norske butikker og nettbutikker.

Noen som vet om et sted jeg kan finne sånt som gardiner, sengtøy og kanskje til og med en nattlampe (eller rimelig lego så man kan lage selv).

Er superfan av eBay, men de kan ikke hjelpe meg her. Gardinene og annet stæsj ligger til vanlige gardinpriser (rundt 300 kroner), men når det er en frakt på 400 kroner er det ikke aktuelt :P Hehe

Kan godt bestille fra utlandet så lenge prisen ikke overstriger tollgrensa :)

Kanskje er det enklere å gå for helt ensfargede gardiner? Og heller bestile en tapet med legomønster? Ja, du må betale for spesialprintet tapet, men du trenger kanskje kun en vegg? Om du vil ha gardiner ville jeg kjøpt ty og sydd. Det er bare to sømmer oppe og en nede.

Mitt forslag til billig rom er: Heng opp helt vanlige gardiner og mal veggene i en nøytral tone. Heng opp flere lerret med ungens yndlingsfigurer på den ene veggen og på den andre veggen et stort legobrett (eller flere sammen) der ungen kan henge opp sine figurer eller bygge hus ut fra veggen. Lim fast et legobrett oppå alle møbler som kan holde et legobrett - vips "legonattbord" og "legokommode". Bytt ut knotter og knagger med lego. Lim treklosser som ser ut som legoknotter der du finner det for godt. Lim legoklosser rundt speil eller rammer. Alt er tilgjengelig og enkelt og billig å fjerne når neste fase kommer.

Sengetøy har de på ebay (feks denne). Men pass på størrelsene: Norsk og amerikansk sengetøy er ikke nødvendigvis like stort.

http://www.ebay.com/itm/Lego-Ninjago-Eyes-City-Heroes-Panel-Single-Bed-Duvet-Quilt-Cover-Brand-New-Set-/121560149348?pt=LH_DefaultDomain_3&var=&hash=item1c4d8cad64

Anonymous poster hash: aee75...b15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar og mange flotte tips! :)

Vi leier, så kan dessverre ikke legge egen tapet eller male (skulle ønske vi kunne!). Har deimot kjøpt et stort wall sticker i legofigur. Det blir nok poppis. Og legobokstaver i navnet hans.

Skjønte ikke helt hva dere mente med gardiner :P Haha, jeg er så lite smart på husholdningsting.

Kunne kjøpt en i en legofarge (som knallgrønn), men siden rommet er ganske lite er det ikke så mye kult som kan gjøre der inne som gjør at man ser det er et legorom. Derfor vil jeg gjerne ha gardiner som sier "jeg er legogardiner", enn gule gardniner som må matche andre ting i rommet for at det skal gi mening :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...