Gjest gjest 1001 Skrevet 5. september 2004 #1 Skrevet 5. september 2004 Hei Noen med gode råd? Hver gang jeg er forkjølet blir jeg så tett i ørene at jeg nesten ikke klarer å høre en samtale mellom flere personer i samme rom. Dette varer gjerne i 5-6 uker. Har prøvd å blåse ut dottene, samt hyppig bruk av nesespray. Legen har ikke noen gode råd. Håper noen av dere har det.
Gjest gjest1 Skrevet 6. september 2004 #2 Skrevet 6. september 2004 Jeg har opplevd noe tilsvarende, bare at hos meg var det ikke så gale at jeg ikke hørte noe, men til gjengjeld har det vart i over tre år! :o Det er som en dott i øret som ikke vil forsvinne. Utrolig irriterend! Legen min rådet meg til å drikke mye. Hun hevdet at problemet skyldes væske/slim i øret (på andre siden av trommehinnen, så det er ingen grunn til å løpe og putte en Q-tips i øret). Dette kommer når man er forkjølet, på samme måte som slim i halsen/nesa. Hun mente at den beste måte å hjelpe på dette var å drikke mye. Når du får i deg mye væske blir slimet mer tyntflytende og glir lettere unna. For meg har det altså vart i mer eller mindre tre år (noen gode perioder, men så er det tilbake), men så skal det også sies at jeg ikke alltid er så flink til å drikke mye...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå