Peluche Skrevet 5. september 2004 #1 Skrevet 5. september 2004 http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/09/05/407488.html
Peluche Skrevet 5. september 2004 Forfatter #2 Skrevet 5. september 2004 Dette skulle ikke være en ny tråd, skulle egentlig ligge under oppfordringen min......
Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2004 #3 Skrevet 5. september 2004 Tror det er telefonselsap som har begynt med denne mld.
Peluche Skrevet 5. september 2004 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2004 Tror det er telefonselsap som har begynt med denne mld. Jaja....
SimSim Skrevet 5. september 2004 #5 Skrevet 5. september 2004 Jaja.... Som du ser, Peluche. Det er definitivt delte meninger om denne oppfordringen. Jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg slettet alle de jeg har fått. Jeg føler allikevel med dem som opplevde tragedien.
Peluche Skrevet 5. september 2004 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2004 Som du ser, Peluche. Det er definitivt delte meninger om denne oppfordringen. Jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg slettet alle de jeg har fått. Jeg føler allikevel med dem som opplevde tragedien. Har jeg gitt uttrykk for at jeg ikke skjønner at det er delte meninger om det? Hvor? Det jeg ser er at mange blir paranoide og ikke vil følge en slik oppfordring av frykt for at Dagbladet skal få viljen sin eller teleselskapene skal tjene penger. Det er meg revnende likegyldig om man sletter meldingene eller ikke. Så lenge man tar innover seg det som har skjedd og skjønner at DET faktisk er verre enn at man får en sånn melding. Og så skjønner jeg ikke hvor vanskelig det kan være å tenne et lys. Det er bare så paradoksalt at man selv i en slik kontekst tenker mest på sitt eget ve og vel. Noen, ihvertfall. Sitter her med lyset mitt jeg og jeg føler ikke at jeg har tapt noe ved å ha det her. Tvert imot. Høstkvelden ble hyggeligere og jeg synes det er litt godt at jeg ser flere lys her. Det er et fredfylt område, har nesten litt julestemning!
Gjest Devil's Spawn Skrevet 5. september 2004 #7 Skrevet 5. september 2004 Kanskje folk vil velge selv hvordan man vil tenke på ofrene?
Peluche Skrevet 5. september 2004 Forfatter #8 Skrevet 5. september 2004 Dette burde handlet om hvordan man ser på ofrene, men det finnes nok ikke så mange meninger om det, bare at det er tragisk. Det handler om hvordan man vil uttrykke medfølelse. OM man vil. Jeg har tent lys og oppfordret andre til å gjøre det samme. Kan ikke se at det er noe problem og det er det nok ikke heller, problemet er at noen ser det som et problem at oppfordringene er kommet gjennom sms og Dagbladet. Skitt samme. For meg blir det bare barnslig å ikke skulle tenne et lys bare for å stå imot "systemet". Men det er også ganske underordnet. Jeg tenker på de som er rammet og på hva det sier om verden vi lever i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå