Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en introvert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det sies at rundt 70 % av alle mennesker er ekstrovert. En ekstrovert er ganske ulik av en introvert, og slike forskjeller vil ofte kunne føre til konflikter i et forhold.

For min del, etter at jeg ble mer klar over disse grunnleggende forskjellene hos de to overnevnte personlighetstrekk, vil jeg (som ekstrovert), være skeptisk med å gå inn i et forhold med en introvert.

Anonymous poster hash: 51114...8ed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint å ha en partner som er enten utadvent eller innadvent. Det har bare med hvordan man utrykker seg selv.

• Liker 2
Skrevet

Eksperter sier at hvis man er introvert så passer man best sammen med en annen som er det samme. Og det samme for ekstroverte.

Det betyr ikke at det ikke kan gå an, men det er en sannsynlig kilde til uenighet i et forhold.

• Liker 1
Gjest miora
Skrevet

Jeg er introvert, men føler meg nærmest ekstrovert med min kjære – jeg vil være med han og prate med han. Og jeg blir ikke sliten av å være med han.

Spørs nok mye på kjemien.

AnonymBruker
Skrevet

Eksperter sier at hvis man er introvert så passer man best sammen med en annen som er det samme. Og det samme for ekstroverte.

Det betyr ikke at det ikke kan gå an, men det er en sannsynlig kilde til uenighet i et forhold.

Det er også min erfaring. Ekstroverte og introverte er jo egentlig rake motsetninger!

Anonymous poster hash: 51114...8ed

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg er selv nærmest ekstremintrovert, og har det nærmest som krav at partneren også er introvert. I det minste må han forstå hva det er å være introvert, og være villig til å gi meg den freden jeg har desperat behov for, og heller gå og ekstroverte med noen andre mens jeg får være alene. 

Anonymous poster hash: f3570...026
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Absolutt, så lenge hun åpner seg om vi er på 2-mannshånd.

Jeg har ikke et behov for å være sammen med en partner 24/7 så går helt fint.

Endret av Charmander
  • Liker 4
Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

En kan også lære fra forskjellene. Det er også sagt at mange blir tiltrukket av andre som er forskjellige fra hvordan de er sjølve. Det kan bli mer av en utfordring seinere for begge to, men det er ikke umulig for dem å lære hvordan å takle forskjellene, samtidig som at de lærer å respektere hverandre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv introvert og foretrekker en som er det samme. Jeg takler ikke forhold med ekstroverte, det er for slitsomt. 

Anonymous poster hash: 267b8...ed7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint å ha en partner som er enten utadvent eller innadvent. Det har bare med hvordan man utrykker seg selv.

Utadvent og innadvent er ikke det samme som ekstrovert og introvert.

Anonymous poster hash: 74ec2...c6e

• Liker 9
Skrevet

Jeg er også introvert, og kan gjerne være i et forhold med både introverte og ekstroverte. Selvsagt må den ekstroverte forstå og respektere at jeg trenger alenetid nå og da

Gjest Jacklost
Skrevet

Kan du beskrive hva du mener med en introvert person?

Gjest Margit Spat
Skrevet

Vi er begge introverte, så det går helt fint :) 

Gjest Angry Man
Skrevet

Jeg trodde det var 50/50 jeg. Ikke 70/30 som TS påstår.

Er selv introvert og har en introvert partner, like barn leker stort sett best.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det var 50/50 jeg. Ikke 70/30 som TS påstår.

Er selv introvert og har en introvert partner, like barn leker stort sett best.

Det er nærmere 2/3 som er ekstroverte. Introverte er i klart mindretall - noe man klart ser i arbeidslivet hvor alle skal være hurramegrundt og hypersosiale hele jævla tiden.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er begge deler så ja kunne godt vært i forhold med en introvert.

Anonymous poster hash: 33494...d4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nærmere 2/3 som er ekstroverte. Introverte er i klart mindretall - noe man klart ser i arbeidslivet hvor alle skal være hurramegrundt og hypersosiale hele jævla tiden.. 

Yup, mens de introverte gjerne gjør 70% av arbeidsmengden. 

Ser dessverre mange eksempler på dette i arbeidslivet. 

Anonymous poster hash: e8c8b...d74

• Liker 6
Gjest Jacklost
Skrevet

For noe kompliserte greier, hvem finner på slike ordtrykk :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...