Gå til innhold

Kleskode Alanya (Tyrkia)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg som turist gå i korte kjoler/skjørt/shorts i Alanya? Eller er det noen regler på dette? For eksempel ute på byen om kvelden. :) usikker, jeg mener det ikke er noen regler på det men min venninne sier det ikke er lov.

Anonymous poster hash: 7be41...fe6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke tenk på det, gå med klær som du kunne ha gått med i Norge om sommeren så tror jeg ikke det vil bli et problem? 

Skrevet (endret)

Ja, du kan du. Har aldri hatt noe problem med dette som kvinne alene eller sammen med andre i Tyrkia (deriblant Alanya).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Hahahahahahaha, Seriøst??   :skratte:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg som turist gå i korte kjoler/skjørt/shorts i Alanya? Eller er det noen regler på dette? For eksempel ute på byen om kvelden. :) usikker, jeg mener det ikke er noen regler på det men min venninne sier det ikke er lov.

Jeg vet ikke hvordan det er nå, men da jeg var der for 10-12 år siden, kunne vi gå med singlet og skjørt/shorts som vi ville.

En grei ting å huske på er at man kun går med bikini på stranden. Er greit å ha på seg strandskjørt eller shorts og singlet når man vandrer i byen...at man ikke vandrer rundt i bikini, liksom.. ;)

Vi var også ute på byen, på diskotek, og gikk som vi ville i kjole og skjørt, men ikke gå i bikini ... ;)

Anonymous poster hash: 8b11c...323

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hvordan det er nå, men da jeg var der for 10-12 år siden, kunne vi gå med singlet og skjørt/shorts som vi ville.

En grei ting å huske på er at man kun går med bikini på stranden. Er greit å ha på seg strandskjørt eller shorts og singlet når man vandrer i byen...at man ikke vandrer rundt i bikini, liksom.. ;)

Vi var også ute på byen, på diskotek, og gikk som vi ville i kjole og skjørt, men ikke gå i bikini ... ;)

Anonymous poster hash: 8b11c...323

Er det virkelig noe sted hvor dette er sett på som ok og greit da? Tror mange hadde hevet brynene hvis man kom vandrende inn i en liten bikini en varm sommerdag på butikken her i Norge også. Dette er f.eks ikke lov på Mallorca, hvor problemet har vært større enn her (noe som selvsagt er naturlig pga varmen etc).

Ts: Tror ikke du skal være redd for dette i Tyrkia. Lurer på hvor din venninne har vært, for jeg har nå vært 5 ganger tidligere i Tyrkia og har aldri opplevd et slikt problem.

Endret av Yvonne
Skrevet

Er det virkelig noe sted hvor dette er sett på som ok og greit da? Tror mange hadde hevet brynene hvis man kom vandrende inn i en liten bikini en varm sommerdag på butikken her i Norge også. Dette er f.eks ikke lov på Mallorca, hvor problemet har vært større enn her (noe som selvsagt er naturlig pga varmen etc).

Ts: Tror ikke du skal være redd for dette i Tyrkia. Lurer på hvor din venninne har vært, for jeg har nå vært 5 ganger tidligere i Tyrkia og har aldri opplevd et slikt problem.

Der hvor mamma vokste opp husker jeg det var mange som gikk i BH på varme sommerdager.

Liten plass.

Skrevet

Der hvor mamma vokste opp husker jeg det var mange som gikk i BH på varme sommerdager.

Liten plass.

Ja det var tider....

Skrevet

Det skal ikke være noe problem i Tyrkia, så lenge du drar til turistområder. Drar man derimot til Istanbul, så tror jeg at jeg ville ha dekket meg litt til. Men så lenge det er Alanya (som er kjent som et partysted for nordmenn), så bør det ikke være et problem, så lenge du kler deg som du ville ha vandret rundt i Norge.

Skrevet

Tror nok omtrent alt er lov i Alanya. Folk(turister) går mer lettkledd og utfordrene der enn her i Norge.

Jenter dansende i undertøy og bartendere som stripper er et helt vanlig syn

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor drar noen på ferie i et muslimsk land? Velg et europeisk land og gå påkledd som du vil :)

Tyrkia er ikke et sted jeg ville dratt på ferie. Liker ikke holdningene der og vil ikke sponse økonomien deres. Så liker jeg heller ikke å bli tafset på av ukjente menn som er et ganske utbredt problem.

Anonymous poster hash: 33d45...ecb

• Liker 2
Skrevet

Så lenge du er på veldig turistifiserte steder, så kan du nok kle deg som du ville gjort i et ikke-muslimsk land. Om dere kun er jenter som reiser sammen vil jeg egentlig anbefale å holde seg til steder med andre turister. Jeg reiste sammen med to andre venninner til Malaysia og vi opplevde flere ubehagelige situasjoner og uønsket oppmerksomhet på stedene de ikke var vant med turister. Vi var alle blonde, høye jenter, så vi stakk oss nok ut i folkemengdene. Flere ganger tok folk bilder av oss uten å spørre, vi ble ropt etter og fulgt etter på gaten og vi følte flere så stygt på oss siden vi ikke gikk tildekket (vi gikk på ingen måte utfordrende kledd, men de fleste kvinnene rundt oss gikk i burka). Jeg har ikke noe imot muslimer, men Malaysia er det eneste muslimske landet jeg har vært i, og det er også det eneste landet jeg faktisk har hatt en reell frykt for å bli overfalt og voldtatt. Jeg kommer nok ikke til å dra tilbake dit uten en mann i reisefølget. 

Skrevet

Så lenge du er på veldig turistifiserte steder, så kan du nok kle deg som du ville gjort i et ikke-muslimsk land. Om dere kun er jenter som reiser sammen vil jeg egentlig anbefale å holde seg til steder med andre turister. Jeg reiste sammen med to andre venninner til Malaysia og vi opplevde flere ubehagelige situasjoner og uønsket oppmerksomhet på stedene de ikke var vant med turister. Vi var alle blonde, høye jenter, så vi stakk oss nok ut i folkemengdene. Flere ganger tok folk bilder av oss uten å spørre, vi ble ropt etter og fulgt etter på gaten og vi følte flere så stygt på oss siden vi ikke gikk tildekket (vi gikk på ingen måte utfordrende kledd, men de fleste kvinnene rundt oss gikk i burka). Jeg har ikke noe imot muslimer, men Malaysia er det eneste muslimske landet jeg har vært i, og det er også det eneste landet jeg faktisk har hatt en reell frykt for å bli overfalt og voldtatt. Jeg kommer nok ikke til å dra tilbake dit uten en mann i reisefølget.

Oi... visste ikke at de var så påtrengende i Malaysia. Høres ut som en ubehagelig opplevelse. Jeg har bare vært i ett muslimsk land, Tyrkia, og jeg så ikke en eneste tyrkiske kvinne der (bortsett fra de som jobbet på hotellene). Veldig ubehagelig med tyrkiske menn som alle vil ligge med deg...

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du er på veldig turistifiserte steder, så kan du nok kle deg som du ville gjort i et ikke-muslimsk land. Om dere kun er jenter som reiser sammen vil jeg egentlig anbefale å holde seg til steder med andre turister. Jeg reiste sammen med to andre venninner til Malaysia og vi opplevde flere ubehagelige situasjoner og uønsket oppmerksomhet på stedene de ikke var vant med turister. Vi var alle blonde, høye jenter, så vi stakk oss nok ut i folkemengdene. Flere ganger tok folk bilder av oss uten å spørre, vi ble ropt etter og fulgt etter på gaten og vi følte flere så stygt på oss siden vi ikke gikk tildekket (vi gikk på ingen måte utfordrende kledd, men de fleste kvinnene rundt oss gikk i burka). Jeg har ikke noe imot muslimer, men Malaysia er det eneste muslimske landet jeg har vært i, og det er også det eneste landet jeg faktisk har hatt en reell frykt for å bli overfalt og voldtatt. Jeg kommer nok ikke til å dra tilbake dit uten en mann i reisefølget. 

Jeg hadde også en utrolig dårlig opplevelse i Malaysia. Til og med på turiststeder som Kuala Lumpur. Drar ikke tilbake.

Anonymous poster hash: 39f87...2b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...