Nan Skrevet 29. juni 2015 #1 Skrevet 29. juni 2015 Nei, nå gir jeg snart opp. For en stund siden dukket det opp hvitt belegg på jorda i pottene til plantene mine. Etterhvert døde et par av dem også. Jeg tenkte det var mugg, byttet jord på dem, ga dem nye potter av leire, la leca i bunnen av pottene og prøvde å vanne mindre enn før. Nå er det hvite belegget tilbake. På jorda og også massevis på utsiden av leirepottene. Jeg har lest om meldugg, men det skal visst være på plantene, og det er ikke noe belegg på plantene. Ikke lukter det muggent heller, det lukter ingenting. Men plantene mine liker det ikke. Hva kan det være? Er det noe galt med vannet der jeg bor? Gjør jeg noe annet feil?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #2 Skrevet 30. juni 2015 Du har meldugg. Det trenger ikke lukte, men det sitter i både planter, jord, potter og vinduskarm. Du får ikke meldugg ut på noen annen måte enn å fjerne alt, og vente en stund før du tar nye planter inn i huset. Meldugg var alle bestemødre og gamle tanters skrekk å få i hus. Nettopp fordi meldugg er omtrent umulig å bli kvitt.Anonymous poster hash: ca310...53f
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #4 Skrevet 30. juni 2015 Jeg trodde meldugg dukket opp på selve planten, ikke bare på jord og potte? Anonymous poster hash: 2cb4d...5c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå