Karianne Skrevet 5. september 2004 #1 Skrevet 5. september 2004 Er ADSL mulig i alle leiligheter? Eller er det ledninger som må legges inni veggene...?
kjellebassen Skrevet 5. september 2004 #2 Skrevet 5. september 2004 Har inntrykk av at ADSL er mulig overalt hvor det er mulig å ha ISDN.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 5. september 2004 #3 Skrevet 5. september 2004 Er ADSL mulig i alle leiligheter? Eller er det ledninger som må legges inni veggene...? Man må oppgradere telesentralene til ADSL, det er det langt i fra alle telesentralene i Norge som har blitt. Man kan ikke være lengre enn noen få km fra oppgradert sentral for å få ADSL.
~Viva~ Skrevet 5. september 2004 #4 Skrevet 5. september 2004 Har inntrykk av at ADSL er mulig overalt hvor det er mulig å ha ISDN. Feil. Der vi bor nå måtte vi vente et halvt år før vi kunne få ADSL.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 5. september 2004 #5 Skrevet 5. september 2004 Det er feil ja. ISDN eller analog telefon har ingen ting med ADSL å gjøre.
Grooo Skrevet 5. september 2004 #6 Skrevet 5. september 2004 Bor du i en stor by og sentralt i denne er sansynligheten stor for at du kan få ADSL, bor du på "bondelandet" er sansynligheten svært liten. Gå inn på nettsidene til de forskjellige selskapene og tast inn fasttelefonnummeret ditt (eller ev. naboen sitt hvis du ikke har selv) så får du vite om du kan få ADSL eller ikke. Eks: www.nextgentel.no www.telenor.no www.upc.no
vilde Skrevet 5. september 2004 #7 Skrevet 5. september 2004 Det må også være ledig plass i sentralen for å koble flere på ADSL, jeg har hørt om flere som ikke har kunnet fått det pga dette!
Karianne Skrevet 5. september 2004 Forfatter #8 Skrevet 5. september 2004 Siden jeg enda ikke har kjøpt denne leiligheten, så vet jeg dessverre ikke telefonnummeret. Men skal høre med f.eks. telenor i morgen. Er det noen andre enn telenor, kanskje? Hvilke finnes? (trondheim)
Gjest Devil's Spawn Skrevet 5. september 2004 #9 Skrevet 5. september 2004 Siden jeg enda ikke har kjøpt denne leiligheten, så vet jeg dessverre ikke telefonnummeret. Men skal høre med f.eks. telenor i morgen. Er det noen andre enn telenor, kanskje? Hvilke finnes? (trondheim) Du har i hovedsak telenornettet og Nexgentel-nettet i Norge. På telenornettet har du i tillegg til telenor Tiscali, Bluecom, tele2 og mulig noen andre. Nextgentel er det bare nextgentel. Altså sjekk Telenor og Nextgentel sine sider.
Gjest Den utstøtte Skrevet 5. september 2004 #10 Skrevet 5. september 2004 Max avstand fra sentralen er 4,8 Km.
Karianne Skrevet 6. september 2004 Forfatter #11 Skrevet 6. september 2004 Max avstand fra sentralen er 4' date='8 Km.[/quote'] Ehmm.... må man legge opp rør, da eller? Eller går det gjennom eksisterende telefonlinje?
Grooo Skrevet 6. september 2004 #12 Skrevet 6. september 2004 Er det selve byen Trondheim det er snakk om er det nesten garantert at du kan få ADSL der. Er det derimot langt utenfor sentrum er det ikke så sikkert. Enten så er det ADSL-mulighet der eller så er det ikke, lite du kan gjøre med det. Men i og ved de store byene bygger de stadig ut nettverket så jeg tipper at du kan få ADSL.
Grooo Skrevet 6. september 2004 #13 Skrevet 6. september 2004 Selv om du ikke har noe telefonnummer der selv så er det jo fult mulig å søke på gateadressen på www.gulesider.no og så finne telefonnummer til noen andre som bor i samme hus/kvartal og så se om de kan få ADSL.
Gjest Colubra Skrevet 6. september 2004 #14 Skrevet 6. september 2004 du trenger ikke vite noe telefonnummer for å få vite om du kan få adsl. holder lenge å ringe selskapet og spørre om det er mulig på addressen
Gjest Devil's Spawn Skrevet 6. september 2004 #15 Skrevet 6. september 2004 Ehmm.... må man legge opp rør, da eller? Eller går det gjennom eksisterende telefonlinje? Den bruker eksisterende telenettet ja. Eneste, som sagt, er at man må oppgradere sentralene.
Grooo Skrevet 6. september 2004 #16 Skrevet 6. september 2004 du trenger ikke vite noe telefonnummer for å få vite om du kan få adsl. holder lenge å ringe selskapet og spørre om det er mulig på addressen *ler* Det er klart. Men de av oss som lever på nettet tenker jo ikke på sånne ting, så derfor sjekket jeg på naboen når jeg ville finne ut om det var ADSL der jeg skulle flytte.
Karianne Skrevet 6. september 2004 Forfatter #17 Skrevet 6. september 2004 Takker for hjelp! Ringte telenor, og JIPPI, det går an å få adsl der!!! (hekta på internett...? neeeeida.... ehhh)
Gjest Colubra Skrevet 6. september 2004 #18 Skrevet 6. september 2004 *ler* Det er klart. Men de av oss som lever på nettet tenker jo ikke på sånne ting, så derfor sjekket jeg på naboen når jeg ville finne ut om det var ADSL der jeg skulle flytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå